Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Jake Dennis is alweer de beste in de kwalificaties, ik denk dat hij straks ook gaat winnen. (Thuisrijder, hij kent dit circuit als geen ander)

Hij is geen concurrent meer voor de titel (hij kan maximaal nog 2des worden in het kampioenschap), dus Stoffel ziet dit graag gebeuren.
Hopelijk kan hij straks een goeie inhaalrace rijden en de schade beperken.

Voila, tis al van dat... Stoffel groepsfase niet overleeft... Zag het al aankomen.
Inderdaad maar gelukkig profiteerde de concurrentie niet. Nu een goeie race rijden.
 
idd, raar argument...
hij heeft er evenveel op gereden als de meesten op de grid.

trouwens, het is toch nog geen ramp dat Vandoorne niet in de duels geraakt is? Mortara en Evans starten nog achter hem, Vergne 1 rij voor hem
 
Laatst bewerkt:
VD momenteel weer erg slim aan het rijden. Hij moet soms iemand tussen hem en Evans laten maar probeert te volgen en meer ook niet.
Zijn hele race stemt ie af op wat Evans doet ..

Evans is nu 4des, VD 5des (beiden zijn een serieuze inhaalrace aan het rijden) en hij zit nu gesandwicht want De Vries is momenteel 3des.

Vergne is out en Mortara rijdt in de achterhoede. Evans gaat straks mogelijks de laatste overgebleven concurrent worden voor de titel. Als de stand zo blijft komt Evans 2 puntjes dichter. De rest verliest verder terrein.

UPDATE: Als je van de duivel spreek, net voor het einde van de race is Evans out. VD kan hier weer gouden zaakjes doen :D
Nu gewoon finishen en de titel is wel héél dichtbij. :clap:
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk heel even het interview van Hamilton en kom terug tot Evan die eruit ligt. Ja gelukje dit. Nu mag het echt niet meer fout lopen.
Wat gebeurd met Evans?
 
Op zich is hij heel het seizoen wel wat bespaard gebleven van pech toch (ik herinner me Marrakech wel)? Vorig jaar, ja dat was gewoon belachelijk.
 
Hééééél mooie zaken nu voor Stoffel ! Enfin, die eerste race op Seoul nog afwachten want even goed wordt het 2x niks en wint Evans daar.
 
wel een beetje een pessimistische instelling, he, Rico?
Ja, want tis nie altijd makkelijk om een Stoffel fan te zijn :') Voor mij is het helemaal nog niet zeker dat het binnen is, mede omdat FE zo onvoorspelbaar kan zijn. Ben dus eerder realistisch dan pessimistisch.
 
maar hij zit in een zetel he. 1 van de 2 races voor Evans en Mortara eindigen en 't is binnen.
en zelfs als dat niet lukt, heeft hij nog belachelijk veel kans.
 
Laatst bewerkt:
Prachtige races toch. En nagelbijten.

Die nieuwe Q en de veel strengere stewards hebben dit jaar FE toch een pak beter gemaakt.

Meevaller voor Stoffel. Beetje jammer voor Evans wel.

Nu het nog binnen halen...
 
WRT en Audi gaan na 13 jaar uit elkaar. Had ik niet zien aankomen. Voor mij is WRT - Audi en omgekeerd.

Volgens de geruchten zou het BMW worden volgend jaar.
 
WRT hoopte op een Audi LMdH he. Maar dat programma is stopgezet, dus moest WRT op zoek naar een andere he.

Edit: het is effectief voor met de hypercar te rijden
Ik moet zeggen wegens omstandigheden (eerste 5 maanden van het jaar waren nogal moeilijk) weinig motorsport kunnen volgen.

De verrassing was dus des te groter. Online waren er al speculaties over de BMW omdat ze dan ook in de GT3 met BMW zouden kunnen verdergaan.

Ben eens benieuwd naar de toekomst want met de Audi was WRT toch altijd een sterke kandidaat voor podium of eindwinst.
 
Terug
Bovenaan