Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Tot op heden is het ook nog altijd niet officieel dat Vandoorne (samen met Vergne) naar DS Penske gaat. Ik hoop eigenlijk echt dat ie niet naar daar gaat... Want heb de indruk dat het weinig soeps gaat worden..
 
Tot op heden is het ook nog altijd niet officieel dat Vandoorne (samen met Vergne) naar DS Penske gaat. Ik hoop eigenlijk echt dat ie niet naar daar gaat... Want heb de indruk dat het weinig soeps gaat worden..
DS Penske ?? Het is DS Techeeta en Dragon Penske. Of gaat het over een ander Penske dan het FE team ?
 
DS Penske ?? Het is DS Techeeta en Dragon Penske. Of gaat het over een ander Penske dan het FE team ?
Ik had inderdaad ooit gehoord dat Vandoorne naar DS mocht gaan.
En als ik nu die artikels terug lees staat daar inderdaad DS Penske. En dat Penske mogelijk terug een topteam wordt na samensmelting met DS.

Maar ik vind dat op zo weinig websites (2 Nederlandstalige die het hebben gekopieerd van "the-race". En dat is dan ook de enige Engelstalige waar dat op staat) dat ik niet weet wat er van te geloven?
 
Chadwick die nog maar eens een race in de Wseries gewonnen heeft.... Wat een klucht... Te goed voor de Wseries, te slecht (?) voor F3.... Wat het nog erger maakt is dat ze eerst gezegd hadden dat ze niet mocht terug keren (zoals in de F2 en F3 het geval is als je kampioen wordt) maar uiteindelijk die regel terug hebben afgevoerd, ook al omdat het slechte reclame... Maar nu zit ze eigenlijk gewoon wins weg te kapen en de spotlight te stelen van andere rijders daar... Ze krijgt ook geen SL punten (was een compromis om haar te mogen laten terug keren) dit jaar en qua skills wint ze er ook niks bij, dus ook gwn slechte reclame...
 
Chadwick die nog maar eens een race in de Wseries gewonnen heeft.... Wat een klucht... Te goed voor de Wseries, te slecht (?) voor F3.... Wat het nog erger maakt is dat ze eerst gezegd hadden dat ze niet mocht terug keren (zoals in de F2 en F3 het geval is als je kampioen wordt) maar uiteindelijk die regel terug hebben afgevoerd, ook al omdat het slechte reclame... Maar nu zit ze eigenlijk gewoon wins weg te kapen en de spotlight te stelen van andere rijders daar... Ze krijgt ook geen SL punten (was een compromis om haar te mogen laten terug keren) dit jaar en qua skills wint ze er ook niks bij, dus ook gwn slechte reclame...

Tja eerlijk gezegd, indien er niemand haar kan verslaan zegt dat ook genoeg he. Dan weten we ook dat een vrouw in de F1 nog niet uit deze groep gaat komen.

Toen de plannen voor de W Series eerst bekend raakten bijna 4 jaar geleden was mijn initiële mening dat het lastig zou zijn om een deftige grid samen te krijgen, dat het een tijdelijke zijstap zou zijn voor vrouwelijke rijders waar de toppers een jaar kunnen domineren (toen mocht de kampioen nog niet terugkeren ;) ) en dat ze het vervolgens weer lastig zouden krijgen wanneer ze in F3 terug bij de mannen komen tegen wie ze het voordien ook al lastig hadden. Dit een paar jaar, en uiteindelijk gaat de W Series op de fles omdat het zogezegde glazen plafond er nog steeds is want kijk, zelfs de kampioen krijgt geen zitje in een topteam in F3 aangeboden.

Mijn mening is nog niets veranderd. Als de hoeraroepende organistoren van de W Series echt iets willen bewijzen, dat ze dan voor Chadwick (kan samen met wat financiële ondersteuning van Williams) voor een zitje bij Prema in de F3 zorgen. En laat het haar dan maar bewijzen. En begrijp me niet verkeerd: wat zou ik graag hebben dat ze het bewijst. Maar als het in FREC bij Prema al niet lukt terwijl haar teamgenoten 1-2-3 eindigen... Tja.
 
BMW LDHh is nu ook al rondjes aan het rijden :

Wkztooi.jpg
 
Kmag hopen dat Rowland komend weekend Vandoorne GEEN dikke beuk verkoopt.........
Heb dit seizoen amper gevolgd, maar maakt Vandoorne echt een grote kans om eindelijk WK te worden?
Dan ga ik het wel ff terug in 't oog houden (successupporterke he :unsure: )
 
Hij staat eerste met nog 4 wedstrijden te gaan, dus maakt idd wel kans. Als Vandoorne-supporter weet je dat de kans groter is dat zijn Mercedes het begeeft terwijl hij aan de leiding rijdt, of dat Lotterer hem in de muur duwt, of … Maar misschien is het wel zijn jaar (fingers crossed)
 
Hij staat eerste met nog 4 wedstrijden te gaan, dus maakt idd wel kans. Als Vandoorne-supporter weet je dat de kans groter is dat zijn Mercedes het begeeft terwijl hij aan de leiding rijdt, of dat Lotterer hem in de muur duwt, of … Maar misschien is het wel zijn jaar (fingers crossed)
't Is Daarom dat ik het vraag, of hij het geluk wat meer aan z'n kant heeft gehad dit jaar. Blijkbaar is hij toch weer relatief consistent geweest.
Maarja, als het na 1 race weer helemaal van de baan kan zijn...
 
Vandoorne is dit jaar wel al goed consistent geweest idd. Maar zoals hierboven gezegd: tzou mij ook niet verbazen dat er weer een debiel een drieste actie op hem doet of dat de Mercedes idd kapot gaat. Staat ook maar 11 punten voor met nog 4 races te gaan (2x Londen, 2x Seoul)

Edit: Stoffel start op P2 (met de concurrenten redelijk ver achteraan)
 
Laatst bewerkt:
Het zou wel mega verdiend zijn als hij de titel kan halen, mede dankzij het aangepaste qualy-format, dat nu veel eerlijker is.

Mortara pas op P8 en de rest nog verder naar achter, ziet er goed uit.
 
Vandoorne als heel het seizoen gewoon zeer goed op z'n Vandoornes, niet spectaculair maar wel altijd zonder fouten naar dichte ereplaatsen. Heel consistent dus. Zijn Mercedes doet het op een tweetal keer na ook gewoon uitstekend. Hij is ook gewoon véél beter dan De Vries, en niet omdat De Vries veel zoveel pech heeft gehad zoals Vandoorne vorig jaar. De Vries kan in de kwalificatie nog vaak in de buurt blijven maar in de race zakt hij telkens weg, door racepace en gewoon domme fouten.

Mercedes lijkt dit weekend weer zeer snel te zijn en de andere titelkandidaten wat minder. Hopelijk kan hij hier een mooi gat slaan.
 
Dit is eigenlijk wel veruit het beste FE seizoen tot nu toe, en dat is voor het grootste deel te danken aan de nieuwe qualy format die zo veel beter is dan die loterij van vroeger. Je wordt niet meer "gestraft" voor goeie prestaties en toprijders kunnen consistenter op niveau blijven. De strengere regels omtrent botsingen enzo zorgden dit seizoen ook al voor veel minder safety cars en idiote situaties.
 
Terug
Bovenaan