Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

mission complete voor de moment. 26 punten voorsprong.
Het ziet er momenteel erg goed uit voor Vandoorne. Hij zou het wel verdienen om kampioen te worden in de FE. Hij was de regelmatigste coureur van het afgelopen seizoen en naar mijn mening is hij gewoon de beste rijder.

(Misschien) Te braaf voor de formule I (+ géén grote zak met geld) maar niemand die kan ontkennen dat Vandoorne wel aan een stuurke kan draaien hé ;)
 
mission complete voor de moment. 26 punten voorsprong.

Evans beperkt elk weekend de schade door een mooie inhaalrace te rijden, maar bij Vergne en Mortara lijkt het vet van de soep. Dit mag hij niet meer weggeven. Hij is ook echt aan het rijden om het kampioenschap te winnen. Telkens een goede kwalificatie rijden en dan wat profiteren van andersmans fouten maar nooit zotte inhaalmaneuvers proberen om de race te winnen (vorige wedstrijd had hij kunnen winnen imo, deze was Dennis net iets sneller). Een beetje saai misschien maar zo win je wel het kampioenschap.
 
Bij Mortara het vet van de soep, omdat hij 1 mindere qualy reed? Die is buiten vandaag normaal wel nog in vorm hoor.
Vandoorne zou het nu wel niet meer weg mogen geven, en ik hoop echt dat hij geen typische dosis Stoffel-pech krijgt.

Ben wel fan van dat circuit in Londen. Alleen weinig inhaalmogelijkheden zonder brokken, zelfs met attack mode.
 
Bij Mortara het vet van de soep, omdat hij 1 mindere qualy reed? Die is buiten vandaag normaal wel nog in vorm hoor.
Vandoorne zou het nu wel niet meer weg mogen geven, en ik hoop echt dat hij geen typische dosis Stoffel-pech krijgt.

Ben wel fan van dat circuit in Londen. Alleen weinig inhaalmogelijkheden zonder brokken, zelfs met attack mode.

4 punten in 3 races gewoon hoor. Hij en zijn team hebben het in recordtempo weggegooid.
 
4 punten in 3 races gewoon hoor. Hij en zijn team hebben het in recordtempo weggegooid.
Dat kan ook gewoon bij VD straks het geval zijn. Het tij kan snel veranderen in de FE.

Hij is echter wel een intelligente coureur dus ik denk niet dat hij het zelf eigenhandig uit handen zal geven, maar je weet nooit dat je wagen het plots begeeft of iemand jou plots aantikt.

4 punten in 3 races gewoon hoor. Hij en zijn team hebben het in recordtempo weggegooid.
Dat is wel eigen aan de FE.
 
1 kut race van Stoffel en Evans en/of Mortara zijn daar al terug. Het is FE dus het kan sws al gebeuren... En Nyck die nog wat punten geeft aan de concurrentie, foemp.
 
Nu ja, De Vries en het team spelen / gebaren van kromme haas, maar hij heeft duidelijk op een bepaald moment toch wel teamorders gekregen om de rest een beetje op te houden in het voordeel van VD.

Dat hij daar dan in de fout gaat, dat is waar, maar ja ..

Hopelijk kan Mercedes het afmaken, want ook als team staan ze ook eerste.
 
Gisterenavond laat nog gekeken naar de race in Londen. Kreeg De Vries die straf omwille van de teamorder en het ophouden van de rest of omwille van zijn verdedigende actie bij het ingaan van de laatste ronde tegen Cassidy. Maakt eigenlijk niet uit maar ik vond vooral die actie er toch wel over. Ook de Engelse commentator kon niet begrijpen dat dit ongestraft mocht gebeuren. De Nederlandse commentator had het echter over een prachtig staaltje verdedigen :laugh: .

Soit .. op naar race 2. Het ziet er goed uit voor Stoffel.
 
99% zeker dat het idd ging over die actie tegenover Cassidy, dat is ook degene dat ik hierboven bedoelde. Frijns kreeg dacht ik ook een penalty voor moving under braking maar ben niet zeker of die actie in beeld geweest is.
Wat De Vries daar deed was slam-dunk penalty als je het mij vraagt.
 
Gisterenavond laat nog gekeken naar de race in Londen. Kreeg De Vries die straf omwille van de teamorder en het ophouden van de rest of omwille van zijn verdedigende actie bij het ingaan van de laatste ronde tegen Cassidy. Maakt eigenlijk niet uit maar ik vond vooral die actie er toch wel over. Ook de Engelse commentator kon niet begrijpen dat dit ongestraft mocht gebeuren. De Nederlandse commentator had het echter over een prachtig staaltje verdedigen :laugh: .

Soit .. op naar race 2. Het ziet er goed uit voor Stoffel.
Ik heb het ook nog eens bekeken sinds ik hier gepost heb, het was duidelijk dat De Vries wel ploegorders had gekregen, maar dat de bestraffing, er kwam door die actie op het einde.

Dus ja je hebt gelijk, een beetje een domme move, hij had anders 4des geëindigd. Nu heeft hij toch een paar puntjes verloren.
 
Terug
Bovenaan