Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Zit toch eigenlijk al lang bij Hyundai? ik vraag mij eigenlijk af, is er - of was er - ooit interesse geweest van Toyota om Neuville binnen te halen?
Als Toyota een contract zou aanbieden aan Neuville, zou die dat dan niet doen?
 
ondertussen heeft Vergne gewonnen in Jakarta, 5de plaats voor Vandoorne. voorsprong in de stand is nog 5 punten
 
ondertussen heeft Vergne gewonnen in Jakarta, 5de plaats voor Vandoorne. voorsprong in de stand is nog 5 punten
Qua rijders lijken mij dit de beste twee van het seizoen te zijn. Het seizoen is nog lang en er kan nog van alles gebeuren (Het ligt allemaal erg dicht bij elkaar) maar VD en Vergne zijn voor mij alvast, de twee grootste favorieten op de wereldtitel.

Wat ergens wel ironisch is, want volgend jaar worden ze hoogstwaarschijnlijk ploegmaats.
 
We mogen Mortara en Evans ook zeker niet vergeten, kunnen beiden een race domineren als het mee zit, en ik geloof dat Mortara aan de leiding van het WK had gestaan als hij minder pech had gehad.
 
Valt me dit seizoen vooral op dat Sam Bird nogal afwezig is.
Was vorige seizoenen toch altijd één van de toppers. Is nu ongeveer nergens te zien.
 
Loubet op kop. Rovanpera intussen weer 2e dus die profiteert weer maximaal. Punten terwijl de rest niets pakt.

Trouwens Freddy Loix 14e.
 
Loubet op kop. Rovanpera intussen weer 2e dus die profiteert weer maximaal. Punten terwijl de rest niets pakt.

Trouwens Freddy Loix 14e.
Een beetje overhaast gepost dit.. 😬😁

En idd Neuville is al lang bij Hyundai sinds het begin van Hyundai Motorsport in het WRC al. Er gaat misschien wel eens interesse geweest zijn in Neuville. Maar nu met Kalle is er daar totaal geen plaats voor onze Belg vrees ik.. Zeker als Evans daar ook blijft.
 
Een beetje overhaast gepost dit.. 😬😁

En idd Neuville is al lang bij Hyundai sinds het begin van Hyundai Motorsport in het WRC al. Er gaat misschien wel eens interesse geweest zijn in Neuville. Maar nu met Kalle is er daar totaal geen plaats voor onze Belg vrees ik.. Zeker als Evans daar ook blijft.
WRC app toonde nogal rare resultaten na die rode vlag situatie met Rovanpera, Breen en Sordo. Is nu bijgewerkt en de 3 staan er terug tussen. Loix dus geen 14e maar 17e.
 
Neuville gisteren een beetje te hard gepusht en een koprol gemaakt, maar hij had natuurlijk niets meer te verliezen op dat moment.
Vandaag proberen nog de PS te winnen en dan hopen dat hij de volgende rallies, geen mechanische problemen meer heeft.
 
Laatst bewerkt:
Neuville dus PS gewonnen.
Doekje voor het bloeden,Rovanpera en de andere Toyota's eindigen juist achter hem.
 
Neuville en Tanak nu wel 2des en 3des in het WK. Zo doen ze nog volop mee voor het constructeurskampioenschap.
Voor de individuele titel wordt het weer moeilijk, want het gat is toch groot op Rovanpera.

Maar wie weet, het seizoen is nog lang, er kan nog vanalles gebeuren.
 
Zal heel veel moeten veranderen bij Hyundai denk ik.
Rovanpera is wel heel secuur aan't rijden,nog weinig fouten, gemaakt al kwam hij deze rally goed weg.
 
Zal heel veel moeten veranderen bij Hyundai denk ik.
Rovanpera is wel heel secuur aan't rijden,nog weinig fouten, gemaakt al kwam hij deze rally goed weg.
Neuville maakt dit seizoen tot op heden, toch ook weinig fouten .. die koprol vergeven we hem, hij moest ook gewoon pushen vanuit een verloren positie (9ste op dat ogenblik dacht ik? In ieder geval ver achteraan).

Dat die Hyundai nog altijd onbetrouwbaar is, kan er bij mij niet in. Hoeveel jaren rijden ze al rond in de WRC? Het zijn toch geen rookies?
Tanak zijn wagen was nu wel in orde, maar hij is toch ook al in panne gevallen dit seizoen.
En ze kunnen ook niet beweren dat de concurrentie dezelfde problemen heeft, dat is niet zo.

Maar goed, bij Hyundai is de constructeurstitel zowiezo belangrijker denk ik?
 
Onlangs pas discussie over geweest hier hé over de pech en fouten van TN ;)
Kroatië was wel zijn eigen fout.
Bon ik ben wel dezelfde mening toegedaan.
 
 
PSA: Qualifying is bezig voor Le Mans. top 6 van elke klasse doen morgen Hyperpole. (deze sessie is dus eigenlijk overbodig voor de HY-klasse, in GTPro gaan ze 1 uitvaller hebben)
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Wat ik vervelend vind bij het WEC is dat al die verschillende klasses door elkaar rijden,ik zie soms door het bos de bomen niet meer.
Ge hebt die Hypercars,dan die LMP2 die er toch wel wat op lijken.
Dan heb ge de GTE Pro en de GTE AM die volgens mij nauwelijks verschillen.
Die Pro zullen wel de profs zijn en AM de "amateurs",maar dan zie ik bvb een Fissichella bij de AM rijden.
Moeilijk om te weten wie waar rijd en in welke categorie.Buiten de stickers van GTE Pro of GTE AM.
Kleurcodes zijn er ook zeker tegenwoordig om het allemaal makkelijker te maken.

Op de website ff naar deelnemersveld gezien,toch wat bekende namen die normaal in andere klasses rijden.
Wel geen huidige F1 racers terwijl er wel mensen van het FE kampioenschap meedoen.
Weet niet of er mensen uit de Nascar of Indy car meedoen?
Wel leuk vind ik de deelname van Ogier,eens een rally racer ipv die circuitracers.
 
Terug
Bovenaan