Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

Sorry hoor, maar ik snap werkelijk niks van uw reactie over F1? Dat heeft er toch compleet niks mee te maken?

Dat is na een korfbal match zeggen: in basket zouden ze niet gewonnen hebben want daar mag je niet van achter de korf scoren.


Dat slaat toch compleet nergens op? Op indy mag dat gewoon....
 
de vergelijking F1/Indy wordt constant gemaakt, maar nu ik zeg dat Ericsson, ex-F1-rijder, hier iets doet dat in F1 hem de zege zou kosten, is dat ineens ongeoorloofd?
 
Tja.. weaven mag daar blijkbaar dus heeft Marcus niks verkeerd gedaan. Ik had niet verwacht dat Marcus de leiding kon houden want net voor de rode vlag was O''ward net iets sneller. Maar het was ijzersterk verdedigd van Marcus. En. wat voor een prachtige helm 😍
 
Tja.. weaven mag daar blijkbaar dus heeft Marcus niks verkeerd gedaan. Ik had niet verwacht dat Marcus de leiding kon houden want net voor de rode vlag was O''ward net iets sneller. Maar het was ijzersterk verdedigd van Marcus. En. wat voor een prachtige helm 😍
de vergelijking F1/Indy wordt constant gemaakt, maar nu ik zeg dat Ericsson, ex-F1-rijder, hier iets doet dat in F1 hem de zege zou kosten, is dat ineens ongeoorloofd?
Wat Ericsson doet is toch niet het illegaal "weaven" van het F1?

Wat in F1 verboden is, is meermaals van lijn te veranderen om te vermijden dat de achterligger in het gat duikt. En dat lijkt mij ook verboden te zijn in Indycar.

Wat Ericsson deed, is de slipstream proberen te breken en dat mag ook in F1. Zie een herstart in Monza, dan zie je wagens ook "weaven" op het recht stuk. Natuurlijk moet je dat niet doen vlak voor de remzone van de chicane :p. Dan is dat niet meer om de slipstream te breken :p.

Dit mag. Dit is enkel om de slipstream te breken.
 
Laten we al beginnen met te zeggen dat er in de F1 tegenwoordig gewoon te veel regeltjes zijn. Weaven mocht vroeger in de F1 ook hoor. Dat daar een verbod op gekomen is is misschien wel logisch. Inhalen is zo goed als onmogelijk in de F1. Je moet de aanvaller ook de mogelijkheid geven om in te halen en dit kan je doen door de verdediger wat ristricties op te leggen. In dit geval dus een verbod op weaven. Maar dat verbieden op Indianapolis zou gewoon belachelijk zijn want dan ben je als verdediger gewooon een sitting duck.

Marcus heeft gisteren een geweldige race gereden. Mooi binnen de reglementen van de Indy 500. Meer moet dat toch niet zijn.
 
uiteraard een verdiende overwinning he. zonder discussie hoor, want zonder de crash van Johnson won die met seconden voorsprong.
en 't is sowieso beter als NASCAR, waar ge tegenwoordig op kop ligt in de laatste ronde, de kans groot is dat ge van de baan geramd wordt.
 
NASCAR is ook zo goed als dood heb ik begrepen?
Lege tribunes enzo?

Kijk er nooit naar dus geen idee.

Knap van Ericsson. Maar ook dom van Dixon zijn pitlane speeding incident. Was volgens mij de grootste favoriet tot dan toe.
 
NASCAR is ook zo goed als dood heb ik begrepen?
Lege tribunes enzo?

Kijk er nooit naar dus geen idee.
valt wel mee hoor, maar de gouden jaren liggen al efkes in het verleden, da's waar.
ook geen grote namen à la Jimmie Johnson, Jeff Gordon, Dale Jr. meer.
 
NASCAR is ook zo goed als dood heb ik begrepen?
Lege tribunes enzo?

Kijk er nooit naar dus geen idee.

Knap van Ericsson. Maar ook dom van Dixon zijn pitlane speeding incident. Was volgens mij de grootste favoriet tot dan toe.

De tribunes in de ovals worden afgebroken om het minder leeg te lijken. En Nascar heeft teveel rare beslissingen gemaakt. (Playoffs :p)
Enkele weken terug was het de oval van Texas Motor Speedway voor Indycar en man, zag dat er leeg uit . 20.000-30.000 man terwijl er plaats is voor 100.000 man.



Over de pitlane speeding.
Dat komt relatief frequent voor in de Indy 500. Dat is één van de weinige keren wanneer je je remmen moet gebruiken tijdens de race :p.
Dus de kans is groot op blokkerende banden. Ericsson heeft zelf eens de controle verloren bij het afremmen voor de pits in de Indy 500.
 
uiteraard een verdiende overwinning he. zonder discussie hoor, want zonder de crash van Johnson won die met seconden voorsprong.
Maar ook dom van Dixon zijn pitlane speeding incident. Was volgens mij de grootste favoriet tot dan toe.
Dixon leek mij ook de man to beat. Die crash van Johnson snap ik niet echt.. dat was toch niet gisteren hé ? Johnson is er uit gecrashed maar toen zat hij bijlange niet in een positie om te winnen.
Soit.. eigenlijk is heel die Indycar nogal een loterij vind ik. Alles moet meezitten hé. Kijk maar naar Palou. Die zat ook heel goed halverwege de race maar door een crash van iemand vlak nadat Palou een pitstop gemaakt had en hij zat direct achteraan het veld. Domme pech.
 
Zijn Nascar en Indy zo aan populariteit aan het verliezen?
nee, autosport is eigenlijk aan populariteit aan het winnen in de VS.
maar ze komen uit en serieuze dip.

en @Timothy gaat het graag horen, maar de stijging in populariteit is vooral te danken aan Miami-achtige rand-animatie heb ik de indruk.
tijdens de Indy500 waren er ook weer een groot aantal mensen gewoon in het infield aan het partyen voor een podium. daarvoor ga je dan naar 1 van de 3 grootste races in de wereld.
 
nee, autosport is eigenlijk aan populariteit aan het winnen in de VS.
maar ze komen uit en serieuze dip.

en @Timothy gaat het graag horen, maar de stijging in populariteit is vooral te danken aan Miami-achtige rand-animatie heb ik de indruk.
tijdens de Indy500 waren er ook weer een groot aantal mensen gewoon in het infield aan het partyen voor een podium. daarvoor ga je dan naar 1 van de 3 grootste races in de wereld.
Sport is in de VS éérst een groot feest/show en een verzameling van mooi volk, en daarna pas sport.
Om het gedeeltelijk on-topic te houden: hoe komt de safety car aan.

 
nee, autosport is eigenlijk aan populariteit aan het winnen in de VS.
maar ze komen uit en serieuze dip.

en @Timothy gaat het graag horen, maar de stijging in populariteit is vooral te danken aan Miami-achtige rand-animatie heb ik de indruk.
tijdens de Indy500 waren er ook weer een groot aantal mensen gewoon in het infield aan het partyen voor een podium. daarvoor ga je dan naar 1 van de 3 grootste races in de wereld.

Je kan dat ook zien naar de kleinere circuits. Nascar/Indycar zitten wel vol/veel TV kijkers als het voor de klassiekers is (Indy 500, Long Beach, Daytona,...) maar de tweederangscircuits zijn niet eens half vol precies.

Maar Indycar en Nascar hebben ook wel nog veel groeimarge als ze wat meer mikken op sociale netwerken/internationalisering.
Een van de redenen waarom Kimi Nascar gaat rijden. https://www.bbc.com/sport/motorsport/61603470
Zo iemand brengt internationale aandacht met zich mee.
 
Voor de verandering,Neuville nogmaals technische problemen.
Begint ronduit frustrerend te worden als het dat al niet is natuurlijk.

Rovanpera schoof ook ff het decor in maar kon schade beperken.
Geluk van de kampioen?
 
Zoals gezegd, in het verleden heeft Neuville 1 of 2x het WK zelf verloren.
Maar dit seizoen is het al de 4de rally op rij dat hij technische problemen kent.
Dat is echt om uw kas op te fretten.

Laat Max Verstappen (F1), eens 4x op rij aan de kant staan, wegens technische problemen. Het kot zou te klein zijn.
 
Als ik zijn reactie vorige rally en nu gisteren zag bij de interviews net na de streep dan was het wel duidelijk hoe pissed hij was. Thierry, what happened? Transmission failure. Denk dat ze daar bij Hyundai intern wel weer een hartig woordje zullen praten.
 
Zoals gezegd, in het verleden heeft Neuville 1 of 2x het WK zelf verloren.
Maar dit seizoen is het al de 4de rally op rij dat hij technische problemen kent.
Dat is echt om uw kas op te fretten.

Laat Max Verstappen (F1), eens 4x op rij aan de kant staan, wegens technische problemen. Het kot zou te klein zijn.
maar ondanks alle technische problemen stond hij wel 2de in het kampioenschap. vér achter Rovanpera, maar toch: hij is duidelijk niet de enige met problemen
 
Terug
Bovenaan