Algemene Auto/Motor-sport thread (Indycar, WRC, FE, MXGP, etc.)

In Zweden ene keer op zo'n korte special zo'n gevulde ton geraakt zeker waardoor zijn ophanging brak en moest opgeven toen hij aan de leiding lag.Maar voor de rest zijn er de laatste jaren toch weinig stuurfouten van TN geweest.
Meestal waren de problemen van technische aard.
 
Australië als slotmanche een paar jaar geleden waar hij de titel nog kan halen, eraf gegaan en veel tijd verloren. En daarna nog eens dacht ik, maar kan het me niet meer goed herinneren.
 
In Zweden ene keer op zo'n korte special zo'n gevulde ton geraakt zeker waardoor zijn ophanging brak en moest opgeven toen hij aan de leiding lag.Maar voor de rest zijn er de laatste jaren toch weinig stuurfouten van TN geweest.
Meestal waren de problemen van technische aard.
Ik meen mij te herinneren in Monza in het coronajaar ook eens kort een bocht gecut en daar wat mee gehad aan de binnenkant in volle strijd voor de titel. Maar ik heb ook wel het idee dat hij dikwijls fouten maakt doordat hem beter rijdt of wil rijden dan wat zijn wagen echt aankan. Ale nooit een topwagen maar de laatste jaren wel altijd meerijden met de top. Het is ook niet iedereen gegeven en een sterk gegeven.
 
in 2017 en 2018 heeft hij toch meerdere rally's punten verloren door stuurfouten. telkens om te beginnen in de Monte, bvb.
vooral 2017 had hij de titel voor het grijpen, want met de verloren overwinningen in de Monte en Zweden had hij toen 6 rally's gewonnen
 
2017 was het jaar dat ik bedoelde met Zweden en de Monte waar hij iets te enthousiast cutte en zijn ophanging het begaf.
Kan in de Monte Carlo nog duizend keer dezelfde bocht op dezelfde manier nemen en misschien blijft 999 de ophanging heel.
Australië moest hij alles op alles zetten om WC te worden,had het niet meer in eigen handen toen.
Pushte gewoon te hard toen en gaf het toen ook toe dat hij in de fout was.
Geloof zelfs dat hij in Duitsland in datzelfde jaar ook opgave of tijdverlies had toen hij in gunstige positie reed door iets te scherp in te sturen waardoor again de ophanging defect geraakte.

Nu ja,sindsdien vind ik niet dat hij veel stuurfouten heeft gemaakt ,just my 2 cents.
Hij is niet foutloos,maar zijn eigen driver errors zijn toch beperkt gebleven.

Deze vond ik wel heftig


Monza was 2020


Edit 2017 Deutschland rally

 
hij heeft misschien een punt, maar hij heeft zelf minstens 2 titels laten liggen door stuurfouten.
T'is een mix van beiden zeker? Zeker in de jaren 2017-2018 had hij minstens 1x de titel moeten gepakt hebben. Daar ben ik mee akkoord.

Maar de laatste jaren is de mechaniek bij Hyundia echt slecht. Ze hebben een redelijk snelle wagen, maar de Toyota is toch echt 10x steviger en minstens even snel.

Dat zou toch niet mogen, het is nu niet dat dit hun eerste seizoen is hé. En het is nu niet dat die issues opgelost geraken. Het tegendeel is waar. Het is ook niet voor niets dat Tanak ooit heerste in een ... Toyota.
 
2017 was het jaar dat ik bedoelde met Zweden en de Monte waar hij iets te enthousiast cutte en zijn ophanging het begaf.
Kan in de Monte Carlo nog duizend keer dezelfde bocht op dezelfde manier nemen en misschien blijft 999 de ophanging heel.
Imo was dat eerder pech. Kan zijn dat ik fout ben maar ik herinner me dat Ogier daar toen quasi dezelfde fout maakte en er gewoon mee weg kwam.
 
Ogier heeft al vaker zo geluk gehad hé.
In Zweden ook toen,spinde rond maar zonder erg,iemand anders op dezelfde plaats en gedwongen tot opgave.
Het mag vaak ook niet zijn voor Thierry,deels door eigen fout(jes) maar vaker door mechanische problemen.
 
Ik ben meer en meer onder de indruk van Liam Everts. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat hij op korte tijd zo'n progressie zou maken. Vandaag mist hij op 1 punt het podium (achter Geerts) dankzij een 6e en 4e plaats! Het wordt wellicht geen tweede Stefan, ik zie hem (nog) niet op dezelfde manier domineren, maar mits wat meeval kan hij dit seizoen al een podium rijden. Geerts is de laatste tijd weer meer steken aan het laten vallen, en dat is echt niet handig als net zijn grootste concurrent Vialle in topvorm verkeert. Rode plaat weer kwijt, maar nog niks verloren, al moet hij valpartijen echt gaan beperken!
Renaux vandaag maximum van de punten, als die net als vorig jaar in het tweede deel van het seizoen onder stoom komt, kan het WK toch nog close worden. Hij neemt weer heel wat punten terug op Gajser en komt tot op 66 punten. Is nog altijd een groot verschil, maar binnen is het nog niet voor Gajser.
 
Je denkt dat Alonso/Raikonnen oud zijn als racepiloten.
Dan zie je daar Castroneves, Montoya en Sato in de Indy 500. Jimmy Johnson als rookie 46 jarige :p
 
De Indy500 was in elk geval spannender dan de GP van Monaco. Thnx for the tip Dogfacedgod.
 
Terug
Bovenaan