Algemeen Wielernieuws

Is dat niet een beetje naast uw schoenen lopen?
Hij heeft 1 grote ronde uitgereden en qua grote wedstrijden is het toch ook niet dat het een weelde is.

Uw Remco-afkeer doet uw analytisch vermogen, naar goede gewoonte, wederom weinig goed.
Over 'weelde' gesproken namelijk: Hoeveel renners kan jij opnoemen die op hun 23 reeds WK, 2 monumenten & 2 grote 1-dagswedstrijden gewonnen hadden?

Wat gij hier soms toch neerschrijft...

:crazy:

Uw Remco-afkeer doet uw analytisch vermogen, naar goede gewoonte, wederom weinig goed.
Over 'weelde' gesproken namelijk: Hoeveel renners kan jij opnoemen die op hun 23 reeds WK, 2 monumenten & 2 grote 1-dagswedstrijden gewonnen hadden?

Wat gij hier soms toch neerschrijft...

:crazy:
Los van de discussie van de "weelde" maar kunnen we alstublieft stoppen met het gebruik van deze oninteressante dooddoener? Er zijn ook geen 3 renners met het talent van Evenepoel die al in hun 5de profseizoen zitten.

Alpecin 1, 2 en 3 in Antwerpen.
Koers compleet gedomineerd. Natuurlijk wel echt "janneke en mieke" daar. Schone koers, maar gewoon veel te veel concurrentie op dit moment. De Giro, Duinkerken, zelfs Keulen.

Maar ik reken wel al die hoogtestages en zo erbij. Dat valt toch ook niet te onderschatten dat is toch ook gewoon hard werk zowel fysiek als mentaal, die weken op een berg zijn niet zo interessant er valt daar helemaal niks te beleven is niet weggelegd voor elke renner. Dit is nu eenmaal de manier waarop Evenepoel richting zijn successen bouwt dat hij dan niet veel zin heeft om halsoverkop te gaan improviseren is toch begrijpbaar?
Is inderdaad begrijpbaar en dat zal wss mentaal de grootste klop geweest dat besef zijn vermoed ik een paar dagen na zijn opgave. Hij is echter wel niet de eerste en ook niet de laatste die zoiets heeft meegemaakt. Hoort helaas ook bij het proces wielrenner zijn... Ik ben grote fan van Remco maar begrijp ook niet waarom hij geen GT meer zou kunnen/mogen rijden dit jaar. Al is het maar om ritten te winnen ipv een klassement.

Is inderdaad begrijpbaar en dat zal wss mentaal de grootste klop geweest dat besef zijn vermoed ik een paar dagen na zijn opgave. Hij is echter wel niet de eerste en ook niet de laatste die zoiets heeft meegemaakt. Hoort helaas ook bij het proces wielrenner zijn... Ik ben grote fan van Remco maar begrijp ook niet waarom hij geen GT meer zou kunnen/mogen rijden dit jaar. Al is het maar om ritten te winnen ipv een klassement.

Omdat je niet zomaar eventjes een GT rijdt en een ritje meepikt zelfs al ben je een topper. Zie VDP vorig jaar in de Tour. Als je echt denkt dat Evenepoel bv zomaar eventjes die TT in de Tour gaat winnen tegen VA, Vindegaard en Pogacar zonder in topvorm te zijn ben je toch wel heel optimistish.

En jullie doen precies alsof zijn seizoen erop zit en hij geen doelen meer heeft. Hij heeft nog 2 doelen hé en niet van de minste WK (zowel de tijdrit als de wegrit) en Lombardije dat zijn ferme wedstrijden. Ik heb veel liever dat hij daar alles op zet dan te proberen nog wat vorm te halen in de Tour/Vuelta om daar misschien een rit te kunnen winnen maar dan wel ten koste van de ideale voorbereiding op zijn 2 nog resterende doelen die al stonden aan geduid sinds ze eind vorig jaar de planning voor dit seizoen opmaakten.

Je moet ook wel beseffen dat er meestal een beetje meewarig wordt gedaan met oud-rondewinnaars die bewust geen moeite doen voor een klassement en dan volop voor ritzeges gaan. Bvb. Yates in de Tour en Carapaz in de Vuelta. Die blijken dan eigenlijk steeds een categorie te sterk voor hun medevluchters en krijgen bij hun ritwinst toch vaak het “verwijt” dat ze eigenlijk te goed zijn voor zulke vluchtersritten. Je weet nu al dat die commentaren zoals altijd nog extremer zouden zijn bij Evenepoel dus ik kan wel geloven dat hij niet veel zin heeft om enkel voor ritjes naar de Tour of Vuelta te gaan.

Remco in deftige vorm in de tour had gewoon leuk geweest.
Voor ons de fans
(maar begrijpelijk ook als ze het niet doen).

Nu gaat QS met zo goed als de gefaalde Voorjaarsploeg naar de tour.
Kijk ik voorlopig niet zo echt naar uit.

Remco met de bolletjestrui had een leuke foto geweest

Je moet ook wel beseffen dat er meestal een beetje meewarig wordt gedaan met oud-rondewinnaars die bewust geen moeite doen voor een klassement en dan volop voor ritzeges gaan. Bvb. Yates in de Tour en Carapaz in de Vuelta. Die blijken dan eigenlijk steeds een categorie te sterk voor hun medevluchters en krijgen bij hun ritwinst toch vaak het “verwijt” dat ze eigenlijk te goed zijn voor zulke vluchtersritten.
Kan je dat dan ook niet zeggen voor Sagan, die vroeger meeging in een vlucht of een VDP / VA, die meegaan, maar goed genoeg zijn voor de laatste kilometers in een peloton dat sprint voor een overwinning?
Zo kan je evt. de lijn doortrekken naar mannen in de vorm van hun leven en in de weken / maanden voordien zeer goede resultaten hebben neergezet, genre Healy, die al een rit heeft gewonnen op fenomenale wijze na een top-Ardennenperiode en gisteren terug mee was.
Coureur in de vlucht: "Alé, Healy is terug mee. Dat wordt voor plek twee rijden. Kan die niet eens een rit proberen te winnen vanuit het peloton?"

Precies alsof etappes voor de vluchters alleen voor mannen van de tweede / derde lijn zijn.
Met een topper in de vlucht, verwacht je dat die meerijdt en dat wordt wel in dank aangenomen, denk ik.
I.t.t. een Cepeda.
Een topper, die in het wiel kleeft of amper overneemt, ja, dat is best zielig.

Remco die geen GT uitrijdt dit jaar, whatever het resultaat is, is opnieuw een verloren jaar qua ervaring/sterker worden..simpel..

De bedoeling is toch dat hij zich focust op het rijden/winnen van grote rondes. Daar wordt dan een hele ploeg rond gebouwd, en dan gaat hij op een heel jaar tijd geen enkele bergetappe in een grote ronde hebben gereden.

De bedoeling is toch dat hij zich focust op het rijden/winnen van grote rondes. Daar wordt dan een hele ploeg rond gebouwd, en dan gaat hij op een heel jaar tijd geen enkele bergetappe in een grote ronde hebben gereden.

Lago Lacone en Campo Imperatore waren wel degelijk bergritten. Je wint geen 2x LBL en wordt geen WK door uitsluitend op GTs te focussen natuurlijk. Pogacar en Evenepoel zijn een nieuw soort ronde renner die ook uitstekend zijn in het eendags werk.

Lago Lacone en Campo Imperatore waren wel degelijk bergritten. Je wint geen 2x LBL en wordt geen WK door uitsluitend op GTs te focussen natuurlijk. Pogacar en Evenepoel zijn een nieuw soort ronde renner die ook uitstekend zijn in het eendags werk.
Ik denk dat niemand dat ook zegt.
Het punt lijkt me vooral te zijn dat hij dit jaar geen enkele GT gaat uitrijden en geen enkel duel op het scherpst van de snee zal gestreden hebben in een GT in een bergetappe.
Die twee bergetappes waar je over spreekt was rollen en bollen met de groep der favorieten. Het was niet dat er daar enige prik noch demarrage werd uitgedeeld. Natuurljk kan Remco aan een egaal tempo een klim oprijden, maar als je kijkt met wie hij finisht zijn er wel veel mindere goden die er ook in slagen.

Wat een onzin uitspraak weeral. Duidelijk de Vuelta vorig jaar gemist..
Je moet lezen wat er staat.
Het gaat helemaal niet over de vuelta. Het gaat over het feit dat hij dit jaar in geen enkele GT een bergetappe op het scherpst van de snee heeft gereden.
De bergetappes die hij reed deze giro kwam hij samen aan met 25 andere waaronder Sebastian Berwick.

Patje is nerveus lijkt me, tja er zullen wel contacten (geweest) zijn tussen familie Evenepoel en Ineos.

Laatst bewerkt:
Hij weet natuurlijk ook dat als Ineos de geldbeugel volledig open trekt Evenepoel weleens weg zou kunnen zijn. Alles is te koop.
Thomas is vandaag 38 geworden, wie denkt dat we de oude Bernal ooit nog terug zien? Hart was geweldig in vorm deze Giro maar de Tour is natuurlijk nog een niveau hoger.

Lefevere wil naar volgend seizoen toe 1 extra helper zoeken. Dat steekt nog altijd bleek af tov Jumbo of Ineos hun selectie hé.
Misschien dat Evenepoel het ook wel beu raakt dat Lefevere altijd klaagt over het verschil in budget met de andere ploegen. Dat is Evenepoel zijn zaak niet hé. Hij wil gewoon de beste kans om ooit de Tour te winnen.

Ben ik de enige die in het Ineos-deeel van het interview een hoop wantrouwen detecteer?
Uiteraard, voor deze zinnen vallen wel op

Vorig jaar is er na het WK waarschijnlijk opnieuw contact geweest met vader Evenepoel, die de manager is van Remco."

Al ontkent vader Evenepoel dat. "Hij zegt dat er nooit concreet gesproken is. Dat zou ook moeilijk zijn, want Remco ligt bij ons onder contract tot en met 2026.

Ik zie het al voor mij.

Remco: Ik zou dit jaar toch de Tour willen rijden
Patrickje: Neen dat hoofdstuk is afgesloten, Ik heb al beslist en ik ben een man van mijn woord! Gij moet luisteren naar mij, ik ben de baas.

*Ring de telefoon gaat* .. Patrick neemt op
Hey Patrick het is de Ellingworth. Ik heb daarstraks even gesproken met vader Remco ..
Patrick denkt - *godverdomme!*

Al ontkent vader Evenepoel dat. "Hij zegt dat er nooit concreet gesproken is. Dat zou ook moeilijk zijn, want Remco ligt bij ons onder contract tot en met 2026.
Voor het geld dansen de beren. Maar we zullen wel zien, net zoals mijn halve grap hierboven: De toekomst zal het uitwijzen.

Terug
Bovenaan