Algemeen Wielernieuws

De Lie zijn sleutelbeen gebroken in Duinkerken.

Beetje Deja Vu gevoel. Wederom een valpartij in de eerste rit van de 6daagse van Duinkerken. Wederom een hele harde, nu met nog zwaardere gevolgen. Een breuk. Misschien nog meer, er zijn blijkbaar nog scans aan de gang om andere dingen uit te sluiten.

Ook nog een klaplong, gebroken rib en breuk in borstbeen voor De Lie. Vrij serieus dus wel. Zal dus wel even out zijn jammer genoeg.

Pfff verschrikelijk… :oink:
Die jongen is toch al veel te vaak gevallen in de sprint tijdens zijn korte carrière… moet toch opletten dat het geen dingetje wordt

Pfff verschrikelijk… :oink:
Die jongen is toch al veel te vaak gevallen in de sprint tijdens zijn korte carrière… moet toch opletten dat het geen dingetje wordt

Hij valt te veel inderdaad, ik denk dat hij ondertussen al aan 9 of 10 valpartijen zit in anderhalf jaar. Dat is veel te veel.
Als ik het goed heb wel maar een 2 tal keer echt in een massaspurt (2x in Duinkerken) en nog een paar keer in de aanloop, waaronder die in Fourmies en Primus Classic vorig jaar. Wel allemaal valpartijen waar hij ontzettend weinig aan kan doen. Anderen wat meer want hij is er ook wel vaak zelf bij gaan liggen zoals in de Omloop dit jaar of vorig jaar in die koers waar hij dan meteen op de fiets sprong en nog 15e werd. Vaak in een bocht door te snel te veel kracht te zetten.

Dat heb je natuurlijk als je op de limiet rijdt, af en toe ga je over die limiet en leg je tegen het dek.
Een chaotische finale, een verkeerd duwtje en je ligt tegen de stenen en neemt een heleboel mensen mee in je ondergang.

Dat hoort wel een beetje bij het vak van sprinter.

Word een sprintrace in Circuit de Wallonie, koers al een hele tijd geneutraliseerd door een ongeval van 2 motoren die een eindje voor de kopgroep reden.. Koers daardoor serieus ingekort.

Geen grote ronde meer?

“Remco heeft de Ronde van Spanje al gewonnen, dus niemand zou een andere uitkomst van hem accepteren. Bovendien zou het opnieuw een vrij zware en zeer specifieke voorbereiding vereisen.”

Om het met de gevleugelde woorden van Wout te zeggen, ik moet just niks.
Tuurlijk bepaalt jan met de klak niet wat ze doen, maar dan moet je geen enkele koers meer rijden want je kan verliezen...

Ofwel is da om druk af te houden misschien, en zal er achter de schermen toch nog iets gebeuren, indien niet eigenlijk een volledig weggooid jaar waar ie ondanks een tegenslag nog meer ervaring kon opdoen in grote rondes, zonde als dit realiteit wordt (n)

Het is heel goed te begrijpen dat de Vuelta te snel volgt op het WK.

Maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat ook de relatie tussen Lefevere, de media en het publiek hier z'n invloed heeft.
Het doet me denken aan een reactie hier op het forum, ik weet niet meer of het na LBL was (waarschijnlijk dit), of na de eerste giro-rit.
lefevere's reactie was zoiets als "ja, ze zeggen altijd dat het niet goed was, maar hier staan we nu".

Het is alsof Patrick Lefevere van de pers een soort ingebeelde vijand heeft gemaakt, dat ze hèm altijd naar beneden praten en dat hij (Patrick) het ongelijk van de media moet bewijzen via z'n renners. Alsof hij zich verongelijkt voelt, zich oneerlijk behandelt voelt.

Aan de ene kant zegt hij dat hij ze maar laat roepen, aan de andere kant lijkt hij zich dat allemaal hard aan te trekken op een verkeerde manier.

“Remco heeft de Ronde van Spanje al gewonnen, dus niemand zou een andere uitkomst van hem accepteren. Bovendien zou het opnieuw een vrij zware en zeer specifieke voorbereiding vereisen.”

Ik vraag me af of hij niet een beetje op Remco projecteert, en dat hij bedoelt dat hij de Ronde van Spanje al heeft gewonnen en iemand een andere uitkomst van hem (Patrick) zou accepteren.

Laatst bewerkt:
Bovendien zou het opnieuw een vrij zware en zeer specifieke voorbereiding vereisen.”
Ritjes uitpikken en zich amuseren in de derde week (ter voorbereiding op Lombardije). Dat is toch ook niet mis?
Het is alsof Patrick Lefevere van de pers een soort ingebeelde vijand heeft gemaakt, dat ze hèm altijd naar beneden praten en dat hij (Patrick) het ongelijk van de media moet bewijzen via z'n renners. Alsof hij zich verongelijkt voelt, zich oneerlijk behandelt voelt.
Ben voornamelijk benieuwd wat Remco zelf ervan denkt. Als hij zelf in de Tour of Vuelta wil starten zonder ambitie, maar Lefevre hem te snel af is of niet mag, dan kan hij beter vertrekken bij Quickstep.

@makila We zullen in dit topic maar verder gaan.

Patje zal de reacties hier, op HLN en op social media ook wel lezen hoor (Misschien niet rechtstreeks maar dan wel onrechtstreeks).
Hem kennende is er nog helemaal niets beslist en neemt hij gewoon zijn wielrenner in bescherming.

Hem even laten herstellen, rustig aan. Geen druk op de ketel ..

Over X weken volgt er een gesprek.

Patje: En Remco? Wat wil jij echt?
Remco: Ik wil echt de Tour wél rijden.
Patje: OK, let's do this!

OF

Patje: En Remco? Wat wil jij echt?
Remco: Ik wil de Tour niet rijden. Ik heb er geen zin in. Ik heb stress
Patje: Deal!

Niet meer en niet minder. :tongue:

Dat zou ik helemaal raar vinden. Lefevre lijkt me heel duidelijk: géén Tour, géén Vuelta.

Dat is een keuze. Ik denk dat de meeste wielerliefhebbers op iets anders hadden gehoopt, maar het is wel een keuze. Daar binnenkort nog op terugkomen, zou heel vreemd overkomen. Ik ga er vanuit dat dit toch al uitvoerig overlegd en besproken is met Remco zélf.

Als het nog allemaal niet zeker is, kan je ook zeggen: "We zijn het allemaal nog aan het bekijken, te vroeg om 100% duidelijkheid te scheppen".

Stick to the plan. Plan was om na de Giro te gaan voor het WK. WK is geen klein koersje hé. Nog nooit won een belg bv het WK TT (waar hij toch al 3x podium reed).

Als hij de Tour wilde rijden moesten ze dat in november/december beslist hebben toen ze de planning opmaakten.

En als Lefevere zegt geen Tour/Vuelta dan zegt hij dat omdat Evenepoel geen Tour/vuelta gaat rijden hé. Zo'n spelletjes spelen heeft Lefevere nog nooit gedaan.

@makila We zullen in dit topic maar verder gaan.

Dat zou ik helemaal raar vinden. Lefevre lijkt me heel duidelijk: géén Tour, géén Vuelta.

Dat is een keuze. Ik denk dat de meeste wielerliefhebbers op iets anders hadden gehoopt, maar het is wel een keuze. Daar binnenkort nog op terugkomen, zou heel vreemd overkomen. Ik ga er vanuit dat dit toch al uitvoerig overlegd en besproken is met Remco zélf.

Als het nog allemaal niet zeker is, kan je ook zeggen: "We zijn het allemaal nog aan het bekijken, te vroeg om 100% duidelijkheid te scheppen".

Maar met wat gaat die zich dan in godsnaam bezighouden, 2 maand op afzondering voor de 2 WKs (8/6 & 8/11), waar de helft van de tour contenders dan waarschijnlijk met een uitgebluste vorm aan de start gaat verschijnen gezien hoe snel het volgt op de grand boucle, zelfde voor San Sebastian.

Als ze bij QS niet nog meer gezever willen, genre ja maar de top was er niet bij zijn 2 LBL overwinningen, wat gaat het dan niet worden als hij opnieuw wereldtitels pakt?

Dat Remco niet het kaliber Pogi is ok, dat ze het gestaag willen aanpakken zeker ook ok. Ma waarom zou ge op u 23ste na een goeie eerste week + opgave, met alle respect, een dwaas programma gaan laten rijden tot het einde van 2023, waar je echt werkelijk niets uit bijleert of van beter wordt?

Vooral dat Lefevre wel het type is dat niet anders wil dan kunnen uitpakken met een grote ronde contender. Is dit dan de koppigheid van Lefevre om tegendraads te doen vis-a-vis de pers/analisten of faalangst van Remco?

Quite frankly denk als sponsor zijnde ge toch ook geen enkele bal meer geeft of Remco de tegenstand oprolt in Ronde van Belgie, Burgos,
ik weet niet ma er klopt iets niet aan dit ganse verhaal, external communicatie.

World Tour:

06.05 - 28.05Giro d'Italia2.UWT
04.06 - 11.06Critérium du Dauphiné2.UWT
11.06 - 18.06Tour de Suisse2.UWT
01.07 - 23.07Tour de France2.UWT
29.07Donostia San Sebastian Klasikoa1.UWT
29.07 - 04.08Tour de Pologne2.UWT
20.08BEMER Cyclassics1.UWT
23.08 - 27.08Benelux Tour2.UWT
26.08 - 17.09La Vuelta Ciclista a España2.UWT
03.09Bretagne Classic - Ouest-France1.UWT
08.09Grand Prix Cycliste de Québec1.UWT
10.09Grand Prix Cycliste de Montréal1.UWT
07.10Il Lombardia1.UWT
12.10 - 17.10Gree-Tour of Guangxi2.UWT

ProSeries:

26.05 - 29.05Tour of Norway2.Pro
04.06Brussels Cycling Classic1.Pro
07.06 - 11.06ZLM Tour2.Pro
10.06Duracell Dwars door het Hageland1.Pro
13.06CIC - Mont Ventoux1.Pro
14.06 - 18.06Baloise Belgium Tour2.Pro
14.06 - 18.06Tour of Slovenia2.Pro
28.06Circuit Franco-Belge1.Pro
09.07 - 16.07Tour of Qinghai Lake2.Pro
22.07 - 26.07Ethias-Tour de Wallonie2.Pro
15.08 - 19.08PostNord Danmark Rundt - Tour of Denmark2.Pro
15.08 - 19.08Vuelta a Burgos2.Pro
17.08 - 20.08Arctic Race of Norway2.Pro

Stick to the plan. Plan was om na de Giro te gaan voor het WK. WK is geen klein koersje hé. Nog nooit won een belg bv het WK TT (waar hij toch al 3x podium reed).

Als hij de Tour wilde rijden moesten ze dat in november/december beslist hebben toen ze de planning opmaakten.

En als Lefevere zegt geen Tour/Vuelta dan zegt hij dat omdat Evenepoel geen Tour/vuelta gaat rijden hé. Zo'n spelletjes spelen heeft Lefevere nog nooit gedaan.

Wederom het zijn keuzes die je maakt natuurlijk.

Als ze denken dat Remco op het WK beter gaat presteren wanneer hij de Tour niet rijdt, dan moeten ze bij dat plan blijven.

Maar het is niet dat die combinatie onmogelijk is, verre van zelfs. Neem de OS 2 jaar geleden bv. Het podium in de wegrit was Carapaz, Van Aert en Pogacar. Allen reden ze net daarvoor de Tour. Pogacar won die Tour en Carapaz werd toen 3e.

Ok, de eerlijkheid zegt dat Pogocar enkel de wegrit reed en Van Aert in de TT niet super was. Anderzijds is een verplaatsing naar Tokio ook wel veel zwaarder dan die van Frankrijk naar Schotland.

En waarom had hij zijn plannen niet kunnen wijzigen? Zoveel renners doen dat gaandeweg het seizoen (ook toppers). Zoals ook gezegd in de WW podcast, zijn basis is zéér goed. Je kan die Tour ook perfect rijden zonder dat je daar met de voltallige ploeg maanden naar toe moet werken en elke bocht moet kennen hoor.

Meer goed, de kaarten zijn geschud.

Wederom het zijn keuzes die je maakt natuurlijk.

Als ze denken dat Remco op het WK beter gaat presteren wanneer hij de Tour niet rijdt, dan moeten ze bij dat plan blijven.

Maar het is niet dat die combinatie onmogelijk is, verre van zelfs. Neem de OS 2 jaar geleden bv. Het podium in de wegrit was Carapaz, Van Aert en Pogacar. Allen reden ze net daarvoor de Tour. Pogacar won die Tour en Carapaz werd toen 3e.

Ok, de eerlijkheid zegt dat Pogocar enkel de wegrit reed en Van Aert in de TT niet super was. Anderzijds is een verplaatsing naar Tokio ook wel veel zwaarder dan die van Frankrijk naar Schotland.

En waarom had hij zijn plannen niet kunnen wijzigen? Zoveel renners doen dat gaandeweg het seizoen (ook toppers). Zoals ook gezegd in de WW podcast, zijn basis is zéér goed. Je kan die Tour ook perfect rijden zonder dat je daar met de voltallige ploeg maanden naar toe moet werken en elke bocht moet kennen hoor.

Meer goed, de kaarten zijn geschud.

Maar hij rijd niet enkel de Tour met dan het WK erna natuurlijk. Hij heeft al de Giro gereden met de maanden voorbereiding die daar bij horen. Dat hij de Giro niet uit rijd maakt weinig uit aangezien hij ziek is en een week niet kan rijden zijn vorm zal dus niet zoveel beter zijn dan had hij uit gereden dus of dat dan zo'n goede basis is om op te bouwen betwijfel ik.

Vanaf volgend jaar zie ik hem ook gewoon een vol voorjaar rijden met oa MSR en zo erbij en dan de Tour met nog wat in het najaar zoals het WK. Maar dit jaar met de Giro er tussen valt de Tour gewoon uit en moet je ook je voorjaar beperken. Thomas hebben we dit voorjaar niet gezien. Roglic reed 2 rondjes van een week en neemt straks ook gewoon rust tot de Vuelta. De laatste topper die de combo Giro + Tour deed is Froome en die had toen al 6 GTs of zo gewonnen voor hij daaraan begon.

Gewoon zeer bizar deze beslissing.
Dat je alles op het WK zet ok. Dat een tour daar niet in past, ook zonder enige ambitie, ok daar kan ik dan nog half in volgen.

Maar de vuelta? Perfect compatibel om die gewoon te rijden.
Pure onzin dat hij niet mag starten omdat hij toch niet kan winnen. So what? Moet dat dan?
Doe ervaring op, pak een rit of meerdere en rij gewoon. Hij is verdomme 23 jaar en heeft 2 grote rondes gereden. Dan moet je toch niet doen alsof enkel de hoogste doelen nog van belang zijn.

Het is trouwens geen zekerheid dat hij WK in de tijdrit noch de weg wordt.

In mijn ogen faalt de ploeg hier toch wel. Als dit een eenzijdige beslissing is dan is het nog erger.
Dan zou ik als Remco zijnde toch eens luisteren bij andere ploegen.

Ik zou die gewoon altijd naar de Tour sturen in een vrije rol, geen klassementsambities dus. Eerste week bewust op achterstand laten rijden en dan daarna ritjes uitkiezen die hem zouden moeten liggen. En zich uiteraard al eens proberen meten met Pogacar/Vingegaard bergop als de kans zich voordoet. Zo kan je toch ook perfect toewerken naar het WK want je moet niet de hele Tour dag in dag uit voluit gaan.

Maar nu geen grote ronde meer rijden dit seizoen? Dat begrijp ik toch ook totaal niet.

“Remco heeft de Ronde van Spanje al gewonnen, dus niemand zou een andere uitkomst van hem accepteren.”
Wat een onzin ook dit. Hij is dit jaar toch ook van zijn berg gekomen om in Luik te komen rijden? Hij had die toch ook al gewonnen?

Laatst bewerkt:
Ik zou die gewoon altijd naar de Tour sturen in een vrije rol, geen klassementsambities dus. Eerste week bewust op achterstand laten rijden en dan daarna ritjes uitkiezen die hem zouden moeten liggen. En zich uiteraard al eens proberen meten met Pogacar/Vingegaard bergop als de kans zich voordoet. Zo kan je toch ook perfect toewerken naar het WK want je moet de hele Tour dag in dag uit voluit gaan.
Ze hebben nochtans ervaring met Alaphilippe en WK worden na een Tour waar hij zijn ritjes uitkoos om te trainen

Terug
Bovenaan