Algemeen Wielernieuws

Bij Ineos missen ze wel de echte kopman. Er heeft daar nog geen Klassementsman getoond dat hij top is dit jaar.

Hart is deze week wel den boel aan het opkuisen daar in de Alpen. Werd ook al 3e in Tirreno is bezig aan zijn beste jaar sinds zijn Giro winst.

In principe schat ik wel Roglic en Evenepoel hoger in. Als die top zijn dan gaan die er normaal wel bovenuit steken straks in de Giro.

Vindt ge het nu ook niet raar dat ge wilt dat die meerdere GT's moet winnen voor ge kunt zeggen dat die een GT kan winnen? Die heeft vorig jaar in de Vuelta getoond dat hij een GT contender is, en dat staat los van zijn overwinning. Die heeft niks meer te bewijzen.

Winnen niet. Maar hij moet GT’s rijden.
Dit is zoals ik zei zijn tweede GT die hij aanvat op een degelijke manier.

Er staan jongens aan de start die er al meerdere hebben gereden, top 10 hebben gereden en er ook al hebben gewonnen.

Het lijkt me dus echt niet zo gek dat we toch nog een beetje gereserveerd blijven daaromtrent.
Ik hoop dat hij meedoet voor het podium en zelfs wint. Maar nu al met die gedachte starten vind ik gevaarlijk.

Het probleem is met Remco dat hij weer zal moeten winnen. Alles minder dat de 1e plaats zal bij de 'kenners' weeral vraagtekens oproepen. Terwijl die jongen tot nu 1 serieuze GT heeft gereden en die ook meteen gewonnen heeft.

Lijkt mij toch vrij normaal dat dat verwacht wordt? Zeker aangezien de grote uitdager dezelfde is en Pogi/Vingo naar Frankrijk trekken.

Hart is deze week wel den boel aan het opkuisen daar in de Alpen. Werd ook al 3e in Tirreno is bezig aan zijn beste jaar sinds zijn Giro winst.

In principe schat ik wel Roglic en Evenepoel hoger in. Als die top zijn dan gaan die er normaal wel bovenuit steken straks in de Giro.
De Plus komt er precies ook uit. Rijdt daar toch heel het peloton aan dingelen.
Natuurlijk zal het deelnemersveld in de Giro tig keer sterker zijn, maar dit is toch wel bemoedigend voor straks.

Harts tijdrit is wel vrij zwak zeker?

De Plus komt er precies ook uit. Rijdt daar toch heel het peloton aan dingelen.
Natuurlijk zal het deelnemersveld in de Giro tig keer sterker zijn, maar dit is toch wel bemoedigend voor straks.

Harts tijdrit is wel vrij zwak zeker?

Vergeleken met Evenepoel en Roglic ja best zwak. Pakte wel de Giro na een TT tegen Hindley maar die is een nog zwakkere TTer. Zeker met 70km TTen voor de boeg gaat die toch al gauw een paar minuten moeten zien goed te maken.

Ik zou verwachten dat Arensman op zijn minst mede kopman is in de Giro, maar die rijdt al heel het seizoen onzichtbaar.

Ik zou verwachten dat Arensman op zijn minst mede kopman is in de Giro, maar die rijdt al heel het seizoen onzichtbaar.

De wedstrijd zal wel snel genoeg bepalen wie kopman is of niet. Dag 1 een tijdrit van 18km daar gaan sommigen al meer dan een minuut aan de broek krijgen van de G2. Op dag 4 komt dan al een halve aankomst boven met een top op een dikke 4km, beklimming zelf laatste 4km aan 8.8%.

Arensman heeft nog niet de indruk gemaakt om dat te rechtvaardigen momenteel.
Dan rijdt Sivakov bv momenteel wel een goeie Tour of the Alps in functie van TGH.

Er waren er hier enkele die onlangs vertelden dat WVA enkel rijdt omdat hij moet en niet voor zijn plezier zoals MVDP ;)

WVA heeft vakantie en gaat ... op fietsvakantie met de boys 👌
strava

600
600

Lennert Van Eetvelt positief bevonden bij een test tijdens Tour des Alpes Maritimes et du Var eerder dit jaar :oink:

Het zou wel gaan om een toegestane substantie, zowel buiten als in competitie zolang deze vermeld wordt. Lennert zelf zegt dit gedaan te hebben. Lijkt me dus gewoon een "fout", maar wel een heel zure fout met serieuze gevolgen.

Lotto zet hem op non-actief. Zuur voor de jongen zijn carrière want in principe heeft hij eigenlijk weinig mis gedaan.

Statement Lotto Dstny:

Lotto Dstny werd vrijdag 21 april op de hoogte gesteld door zijn renner Lennert Van Eetvelt over een ‘vermeende inbreuk op de anti-dopingwet’ tijdens de Tour des Alpes Maritimes et du Var op 19 februari. “We hebben onze renner en de medische staf gehoord en vertrouwen in een goede afloop”, klinkt het bij de ploeg, “maar we volgen wel de geijkte procedures en zetten Lennert daarom voorlopig op non-actief in afwachting van verder onderzoek.”

De substantie waarover sprake is in het dossier is een toegelaten substantie in een neusspray die vrij verkrijgbaar is en in competitie toegelaten, mits ze vermeld wordt bij een controle en het gebruik ervan in overeenstemming is met de bijsluiter.

“Mijn wereld stond gisteren even op z’n kop”, aldus Lennert Van Eetvelt, “geen enkele renner wil zo’n brief krijgen. Ik begrijp ook niet goed wat er gebeurd is. Op de dopingcontrole heb ik duidelijk vermeld dat ik de neusspray nam, zoals ik dat al eerder heb gedaan in mijn carrière. Ik ben me van geen enkel kwaad bewust en hoop dat dit gewoon een vergissing is en deze nachtmerrie snel verdwijnt.” Lennert nam de neusspray in samenspraak met zijn medische begeleiding.

Zaterdagochtend zat Van Eetvelt samen met de Raad van Bestuur van de ploeg en gaf hij meer tekst en uitleg, samen ook met de ploegdokter. “We hadden een goed overleg met de renner, hebben geluisterd naar wat hem overkomen is en hebben vertrouwen in een goede afloop”, klinkt het bij het team. “De ploeg hanteert een strikt zero-tolerantiebeleid en zet daarom Lennert voorlopig op non-actief. Wij benadrukken dat dit geenszins een veroordeling is, maar louter de toepassing van de MPCC-richtlijnen (Mouvement pour un Cyclisme Crédible). Het geeft Lennert ook de tijd om zijn dossier zo goed mogelijk te onderbouwen.

Lennert Van Eetvelt zal geen verdere commentaar geven en aan de pers wordt gevraagd zijn privacy te respecteren.

ai ai dat is minder. Zelfs al komt er niks van zoiets blijft in het wielrennen toch altijd aan je kleven.

Ergens wel maar bij Yates wordt dat ook wel nauwelijks vermeld en bij Skjelmose weet niemand het zelfs. En bij hun ging het zelfs om verboden producten. Bij Van Eetvelt niet.

Of nog een beter voorbeeld. Tosh Van der Sande ooit positief getest op het gebruik van (ook toegelaten) neusspray. Niemand maar dan ook niemand weet dat nog.

Het is vooral zeer pijnlijk voor hemzelf want dat zal mentaal niet makkelijk zijn. En ook voor het team want nu gaat de aandacht niet naar hun goede resultaten en ze zijn ook net aan het praten met nieuwe potentiële sponsoren.

Laatst bewerkt:
Ergens wel maar bij Yates wordt dat ook wel nauwelijks vermeld en bij Skjelmose weet niemand het zelfs. En bij hun ging het zelfs om verboden producten. Bij Van Eetvelt niet.

Of nog een beter voorbeeld. Tosh Van der Sande ooit positief getest op het gebruik van (ook toegelaten) neusspray. Niemand maar dan ook niemand weet dat nog.

Het is vooral zeer pijnlijk voor hemzelf want dat zal mentaal niet makkelijk zijn. En ook voor het team want nu gaat de aandacht niet naar hun goede resultaten en ze zijn ook net aan het praten met nieuwe potentiële sponsoren.

ow dat wist ik niet eens over die mannen zal dan wel nog mee vallen

Tosh Van Der Sande zegt mij inderdaad niks meer.
Zal denk ik ook wel overwaaien, hopelijk niet teveel impact op Van Eetvelt zelf , op mentaal vlak dan.

Tosh Van Der Sande zegt mij inderdaad niks meer.
Zal denk ik ook wel overwaaien, hopelijk niet teveel impact op Van Eetvelt zelf , op mentaal vlak dan.

Dat laatste is vooral het probleem. Enorme klap die je mentaal moet verwerken. Ik zou het niet willen meemaken.
Hopelijk geeft het Tosh verhaal hem moed. Die werd na een maand vrijgepleit.

Is ook gewoon de reinste onzin eh.
Dit gaat puur over een melding die niet gedaan of verkeerd gedaan is.
Dat is niet leuk dat ze daarom een onderzoek starten, maar gaat normaal ook geen gevolgen hebben.

Het is een spray die hij neemt met overleg van de medische staff. Tevens een product die je gewoon mag nemen als je het maar goed vermeld.
Kwaad opzet daar is dus geen sprake van.

Je kan u de vraag stellen waarom hij die spray gebruikt. Maar dat doet in feite weinig ter zake.
Als je het medisch bulletin van sommige renners zou zien dan zal je wel andere vreemde zaken zien.

En ook al is dit niks, dit zal hem blijven achtervolgen.
Net zoals bij Adam Yates die wel een verboden middel heeft gebruikt en echt een schorsing kreeg daarvoor.
Die daarna nog bij ineos een mooi contract heeft getekend, een ploeg met het grootste anti-dopingbeleid.

Het zal heus wel loslopen daarmee hoor. Als hij de volgende keer weer zoals een raket een berg opvliegt is iedereen dat alweer vergeten en trekt elke topploeg aan zijn mouw.

Terug
Bovenaan