Algemeen Wielernieuws

Weet niet of dit een vooruitgang is voor hen, zal volgens mij dezelfde gevolgen hebben als paar jaar geleden met die Factor fietsen.

Om nog maar te zwijgen van hun 2 seizoenen op Merckx fietsen.

Die klachten over BMC fietsen is mij ook wel volledig ontgaan om eerlijk te zijn.
Maar dat BMC hun topstatus wel wat verloren heeft dat klopt wel.

Wat is het nut van die nieuwe spion als die gewoon gaat herhalen wat er in de pers gezegd wordt?

Zo een artikel heeft nu eens echt 0,0 meerwaarde. Dan is die spookrijder van HLN toch wat interessanter.

Laatst bewerkt:
Ik weet vooral niet wat ik met deze quote moet doen.

Maar hoeveel renners worden spectaculair beter wanneer ze veranderen van team? Dat is helaas maar bij enkele ploegen mogelijk.

Dus als je niet naar jumbo, UAE of ineos gaat blijf je beter waar je bent, je gaat toch niet verbeteren.

Trouwens oprecht benieuwd hoe PatLef nu zijn dagen beleefd. Het ziet ernaar uit dat hij weer een belabberd voorjaar zal krijgen met zijn ploeg. LBL alleen kan dat volgens mij niet goedmaken dat zijn ploeg nergens stond.
En het is nog niet gezegd dat Remco LBL wint natuurljk.

Maar ook vooral benieuwd naar hoe sterk de ploeg in de giro zal zijn. Wat gaan ze doen als daar toch blijkt dat ze een maatje te licht zijn?
Het lijkt me allerminst slim om Remco te handicaperen met een mindere ploeg.

Laatst bewerkt:
Geoghegan Hart die gisteren in de Alpen wist te winnen.
Ik hoop dat hij een beetje kan terugkomen en zich in andere koersen toch ook wat kan tonen, na zijn giro-overwinning is hij een ingezakt jammer genoeg.

Trouwens oprecht benieuwd hoe PatLef nu zijn dagen beleefd. Het ziet ernaar uit dat hij weer een belabberd voorjaar zal krijgen met zijn ploeg. LBL alleen kan dat volgens mij niet goedmaken dat zijn ploeg nergens stond.
En het is nog niet gezegd dat Remco LBL wint natuurljk.

Maar ook vooral benieuwd naar hoe sterk de ploeg in de giro zal zijn. Wat gaan ze doen als daar toch blijkt dat ze een maatje te licht zijn?
Het lijkt me allerminst slim om Remco te handicaperen met een mindere ploeg.
Quick-Step heeft in Catalonië zeker geen slechte indruk gemaakt imo en vooral ook het is 'maar' de Giro hé. Ik bedoel niet dat dat geen belangrijke koers is maar vooral dat de topploegen hier hun topteams niet gaan opstellen.
Er zal bij Jumbo Visma bv een héél goeie Sepp Kuss moeten opstaan in de Giro om Roglic bij te staan want Tobias Foss heeft zowel in Nice als Catalonië alles behalve een onuitwisbare indruk gelaten. Het is af te wachten hoe goed Tratnik is na een in het water gevallen voorjaar en in het hooggebergte gaat het ook niet van Gesink & Bouwman komen en helemaal niet van Affini en Hessmann.
De enige ploeg die een (op papier) sterker blok naar Italië gaat sturen is Ineos en bij hen is het dan nog de vraag hoe goed ze effectief gaan zijn.

Je hebt nog steeds beter een uitstekende kopman en een mindere ploeg die er soms een beetje doorzakt dan omgekeerd. Dat heeft Baskenland nog eens heel erg duidelijk gemaakt. Quick-Step was daar in de breedte zeker één van de betere teams met onder andere Knox & Schmid maar als je geen uitgesproken kopman hebt die kan meedoen met de groten dan ben je met die mannen momenteel met alle respect gewoon de kruimels aan het opkuisen. Nochtans rijden die gasten een goeie ronde, beter dan wat bv Oomen en Kruijswijk maar hebben laten zien imo. Zeker van een James Knox snap ik misschien niet heel goed dat die niet in de Giro kern zit maar dat heeft misschien ook met balance te maken.

Quick-Step heeft in Catalonië zeker geen slechte indruk gemaakt imo en vooral ook het is 'maar' de Giro hé. Ik bedoel niet dat dat geen belangrijke koers is maar vooral dat de topploegen hier hun topteams niet gaan opstellen.
Er zal bij Jumbo Visma bv een héél goeie Sepp Kuss moeten opstaan in de Giro om Roglic bij te staan want Tobias Foss heeft zowel in Nice als Catalonië alles behalve een onuitwisbare indruk gelaten. Het is af te wachten hoe goed Tratnik is na een in het water gevallen voorjaar en in het hooggebergte gaat het ook niet van Gesink & Bouwman komen en helemaal niet van Affini en Hessmann.
De enige ploeg die een (op papier) sterker blok naar Italië gaat sturen is Ineos en bij hen is het dan nog de vraag hoe goed ze effectief gaan zijn.

Je hebt nog steeds beter een uitstekende kopman en een mindere ploeg die er soms een beetje doorzakt dan omgekeerd. Dat heeft Baskenland nog eens heel erg duidelijk gemaakt. Quick-Step was daar in de breedte zeker één van de betere teams met onder andere Knox & Schmid maar als je geen uitgesproken kopman hebt die kan meedoen met de groten dan ben je met die mannen momenteel met alle respect gewoon de kruimels aan het opkuisen. Nochtans rijden die gasten een goeie ronde, beter dan wat bv Oomen en Kruijswijk maar hebben laten zien imo. Zeker van een James Knox snap ik misschien niet heel goed dat die niet in de Giro kern zit maar dat heeft misschien ook met balance te maken.

Toch een beetje opletten met het downplayen van elke koers buiten de tour.
Als je kijkt dan zijn de ploegen in de giro toch ook niet van een laag niveau hoor. Bora stelt met Vlasov, Kamna en Konrad alvast een goeie ploeg op.
UAE komt met Almaida, Ulissi, Vine en Formolo. Ineos stelt hier een zotte ploeg op met 2 ex grote ronde winnaars.

Allez je moet ook realistisch blijven en snappen dat heel veel goeie renners gewoon ondergesneeuwd worden door de supersterren, maar dat zorgt er niet voor dat ze ineens mindere renners zijn.
En dat elke ploeg daar wel aan de start staat om te winnen. De planning zal zo zijn dat de tourploeg sterk is.
Maar ook in de andere koersen willen ze een goeie ploeg opstellen. Het is niet alsof ze hun garbage maar in de giro opstellen.

We zullen het meemaken 28mei. Maar voor Remco daar in het roze zal staan zal er toch serieus door de ploeg moeten gewerkt worden.
En zal hij toch voorbij Roglic en Thomas moeten.

Toch een beetje opletten met het downplayen van elke koers buiten de tour.
Als je kijkt dan zijn de ploegen in de giro toch ook niet van een laag niveau hoor. Bora stelt met Vlasov, Kamna en Konrad alvast een goeie ploeg op.
UAE komt met Almaida, Ulissi, Vine en Formolo. Ineos stelt hier een zotte ploeg op met 2 ex grote ronde winnaars.

Allez je moet ook realistisch blijven en snappen dat heel veel goeie renners gewoon ondergesneeuwd worden door de supersterren, maar dat zorgt er niet voor dat ze ineens mindere renners zijn.
En dat elke ploeg daar wel aan de start staat om te winnen. De planning zal zo zijn dat de tourploeg sterk is.
Maar ook in de andere koersen willen ze een goeie ploeg opstellen. Het is niet alsof ze hun garbage maar in de giro opstellen.

We zullen het meemaken 28mei. Maar voor Remco daar in het roze zal staan zal er toch serieus door de ploeg moeten gewerkt worden.
En zal hij toch voorbij Roglic en Thomas moeten.
Ik bedoel NIET dat dat geen belangrijke koers is...
Dat rijtje van Bora is op zich niet verkeerd, Kämna heeft vorig jaar een erg goeie Giro gereden en was mee beslissend in de slotrit waar Hindley de mokerslag uitdeelde, maar die line-up hoger inschatten als die van Quick-Step met oa Van Wilder & Hirt dat vind ik Quick-Step toch wat onrecht aandoen. Ik zie ook dat Hindley van de startlijst verdwenen is op pcs, ik dacht dat die gewoon opnieuw de Giro ging rijden :unsure: Bora: sterk in de breedte maar geen diepe spits. Vlasov komt volgens mij gewoon 'tekort' over 3 weken. Top 5? Sure. maar Vlasov voor eindwinst dat geloof ik nooit, zelfs podium acht ik moeilijk.

UAE heeft wrs nog de sterkste ploeg en een goeie Formolo kan van goudwaarde zijn maar we moeten Ulissi bergop nu ook weer niet beter maken dan hij is en tenzij Vine er de eerste week al eens spectaculair doorzakt zie ik Vine & Almeida misschien wel elk voor eigen rekening rijden net zoals Ayuso en Almeida in de Vuelta vorig jaar. In hoeverre daar effectief een ploeg aan de start staat ipv een collectief sterke enkelingen zoals het vaak is in de koersen waar Pogacar niet rijdt valt nog af te wachten.

En Ineos... kan op papier een waanzinnige ploeg opstellen maar hoe goed gaan die mannen allemaal zijn? Als het daar van iemand moet komen verwacht ik persoonlijk bovenal TGH, die is de laatste tijd toch stilaan weer boven water beginnen komen. Thomas en de Giro dat is ook bijna een Roglic verhaal geworden en er zijn buiten een moto en een drinkbus nog veel andere objecten om tegen te rijden of over te vallen :unsure:
Vorig jaar nog wel 3de in de Tour maar eerlijkheidshalve gewoon niet voorgekomen in het verhaal Vingegaard VS Pogacar. Ik verwacht niet echt dat hij dan nu zijn voet wel naast Roglic & Evenepoel kan zetten.

En bovenal: het deelnemersveld van de Vuelta vorig jaar was zeker niet slechter dan dit veld en daar heeft Quick-Step zich op 1 off-day na zeer goed geweerd, met Hirt zou daar toch nog een nuttige pion bij moeten komen nu en het is niet zo dat andere ploegen nooit eens een off-day hebben. En zelfs als zijn ploeg er eens door zakt is er altijd een ploeg die gaat rijden voor een 7de plaats oid... er wordt weeral veel te veel zever verkocht over de sterkte van die ploeg, allemaal voor niks nodig. Het is uiteindelijk de kopman die sterk genoeg moet zijn.

Masnada is nog geen zekerheid omdat hij nog steeds last ondervindt van zijn zitvlakblessure. Knox zou dan zijn vervanger zijn.

Vorig jaar nog wel 3de in de Tour maar eerlijkheidshalve gewoon niet voorgekomen in het verhaal Vingegaard VS Pogacar. Ik verwacht niet echt dat hij dan nu zijn voet wel naast Roglic & Evenepoel kan zetten.
Dus hiermee zeg je dat Remco op het niveau van Vingegaard en Pogacar staat? :P
Want geen partij voor die twee is ook geen partij voor Roglic en Evenepoel.

Ik ben toch nog een beetje terughoudend. Dit is zijn derde grote ronde en zijn tweede deftige.
Ik verwacht veel van hem, heel veel. Maar ik ben toch nog een beetje gereserveerd tot na deze giro omtrent zijn kunnen in een grote ronde. Dat hij kan uitrijden daar bestaat geen twijfel over, maar het is die consistentie waar ik toch nog een beetje schrik voor heb.
Tot nu toe is het gros van zijn prestaties in eendagskoersen en kleine rondes.

En het zijn net die dagen waar je iets minder bent dat een goeie ploeg u moet helpen. Als je en niet goed bent en uw team kan u niet helpen dan verlies je veel tijd.

er wordt weeral veel te veel zever verkocht over de sterkte van die ploeg, allemaal voor niks nodig. Het is uiteindelijk de kopman die sterk genoeg moet zijn.

Een goeie ploeg is wel heel belangrijk natuurlijk. Zij hebben als taak u zoveel mogelijk te ondersteunen en te beschermen. Je mag nog zo goed zijn als je wilt, als je al heel veel krachten verliest op voorhand dan is dat gewoon een handicap.
Plus dat uw ploegmaats ook in staat moeten zijn om die 3 weken goed te presteren
Je kan niet zeggen dat de goeie renners worden opgespaard voor de tour, en dan zeggen dat enkel de kopmannen tellen.

Maar ik ben toch nog een beetje gereserveerd tot na deze giro omtrent zijn kunnen in een grote ronde. Dat hij kan uitrijden daar bestaat geen twijfel over, maar het is die consistentie waar ik toch nog een beetje schrik voor heb.
Tot nu toe is het gros van zijn prestaties in eendagskoersen en kleine rondes.

Vindt ge het nu ook niet raar dat ge wilt dat die meerdere GT's moet winnen voor ge kunt zeggen dat die een GT kan winnen? Die heeft vorig jaar in de Vuelta getoond dat hij een GT contender is, en dat staat los van zijn overwinning. Die heeft niks meer te bewijzen.

Het probleem is met Remco dat hij weer zal moeten winnen. Alles minder dat de 1e plaats zal bij de 'kenners' weeral vraagtekens oproepen. Terwijl die jongen tot nu 1 serieuze GT heeft gereden en die ook meteen gewonnen heeft.

Als Ineos echt naar de Giro gaat met Hart, Sivakov, Arensman, Thomas en Ganna dan weet ik wie de sterkste ploeg heeft. Het is zeker niet Jumbo.

Laatst bewerkt:
Het probleem is met Remco dat hij weer zal moeten winnen. Alles minder dat de 1e plaats zal bij de 'kenners' weeral vraagtekens oproepen. Terwijl die jongen tot nu 1 serieuze GT heeft gereden en die ook meteen gewonnen heeft.

Als Ineos echt naar de Giro gaat met Hart, Sivakov, Arensman, Thomas en Ganna dan weet ik wie de sterkste ploeg heeft. Het is zeker niet Jumbo.
Bij Ineos missen ze wel de echte kopman. Er heeft daar nog geen Klassementsman getoond dat hij top is dit jaar.

Terug
Bovenaan