Toch een beetje opletten met het downplayen van elke koers buiten de tour.
Als je kijkt dan zijn de ploegen in de giro toch ook niet van een laag niveau hoor. Bora stelt met Vlasov, Kamna en Konrad alvast een goeie ploeg op.
UAE komt met Almaida, Ulissi, Vine en Formolo. Ineos stelt hier een zotte ploeg op met 2 ex grote ronde winnaars.
Allez je moet ook realistisch blijven en snappen dat heel veel goeie renners gewoon ondergesneeuwd worden door de supersterren, maar dat zorgt er niet voor dat ze ineens mindere renners zijn.
En dat elke ploeg daar wel aan de start staat om te winnen. De planning zal zo zijn dat de tourploeg sterk is.
Maar ook in de andere koersen willen ze een goeie ploeg opstellen. Het is niet alsof ze hun garbage maar in de giro opstellen.
We zullen het meemaken 28mei. Maar voor Remco daar in het roze zal staan zal er toch serieus door de ploeg moeten gewerkt worden.
En zal hij toch voorbij Roglic en Thomas moeten.
Ik bedoel NIET dat dat geen belangrijke koers is...
Dat rijtje van Bora is op zich niet verkeerd, Kämna heeft vorig jaar een erg goeie Giro gereden en was mee beslissend in de slotrit waar Hindley de mokerslag uitdeelde, maar die line-up hoger inschatten als die van Quick-Step met oa Van Wilder & Hirt dat vind ik Quick-Step toch wat onrecht aandoen. Ik zie ook dat Hindley van de startlijst verdwenen is op pcs, ik dacht dat die gewoon opnieuw de Giro ging rijden

Bora: sterk in de breedte maar geen diepe spits. Vlasov komt volgens mij gewoon 'tekort' over 3 weken. Top 5? Sure. maar Vlasov voor eindwinst dat geloof ik nooit, zelfs podium acht ik moeilijk.
UAE heeft wrs nog de sterkste ploeg en een goeie Formolo kan van goudwaarde zijn maar we moeten Ulissi bergop nu ook weer niet beter maken dan hij is en tenzij Vine er de eerste week al eens spectaculair doorzakt zie ik Vine & Almeida misschien wel elk voor eigen rekening rijden net zoals Ayuso en Almeida in de Vuelta vorig jaar. In hoeverre daar effectief een ploeg aan de start staat ipv een collectief sterke enkelingen zoals het vaak is in de koersen waar Pogacar niet rijdt valt nog af te wachten.
En Ineos... kan op papier een waanzinnige ploeg opstellen maar hoe goed gaan die mannen allemaal zijn? Als het daar van iemand moet komen verwacht ik persoonlijk bovenal TGH, die is de laatste tijd toch stilaan weer boven water beginnen komen. Thomas en de Giro dat is ook bijna een Roglic verhaal geworden en er zijn buiten een moto en een drinkbus nog veel andere objecten om tegen te rijden of over te vallen

Vorig jaar nog wel 3de in de Tour maar eerlijkheidshalve gewoon niet voorgekomen in het verhaal Vingegaard VS Pogacar. Ik verwacht niet echt dat hij dan nu zijn voet wel naast Roglic & Evenepoel kan zetten.
En bovenal: het deelnemersveld van de Vuelta vorig jaar was zeker niet slechter dan dit veld en daar heeft Quick-Step zich op 1 off-day na zeer goed geweerd, met Hirt zou daar toch nog een nuttige pion bij moeten komen nu en het is niet zo dat andere ploegen nooit eens een off-day hebben. En zelfs als zijn ploeg er eens door zakt is er altijd een ploeg die gaat rijden voor een 7de plaats oid... er wordt weeral veel te veel zever verkocht over de sterkte van die ploeg, allemaal voor niks nodig. Het is uiteindelijk de kopman die sterk genoeg moet zijn.