Algemeen Wielernieuws

Wat ik enige tijd geleden wou insinueren staat nu ook publiek op het internet.
Het scheelde niet veel of Alaphilippe zat bij een andere ploeg...

Het is mij nu wel niet duidelijk of Alaphilippe heeft moeten inbinden (lopend contract?)?

Wat ik enige tijd geleden wou insinueren staat nu ook publiek op het internet.
Het scheelde niet veel of Alaphilippe zat bij een andere ploeg...

Het is mij nu wel niet duidelijk of Alaphilippe heeft moeten inbinden (lopend contract?)?

Nou nou, niet veel schelen noem ik toch wat anders. Hij heeft eens onder zijn voeten gehad van Lefevere omwille van een teleurstellend seizoen. Is niet alsof er al een contract bij een andere ploeg klaar lag of zo.

Alaphilippe is in principe de grootverdiener bij QS niet verwonderlijk dus dat Lefevere waar wil voor zijn geld en eventjes op het eergevoel probeert te spelen.

Is niet alsof er al een contract bij een andere ploeg klaar lag of zo.

Denk je dat?
Iemand als Alaphillipe kan toch altijd wel op interesse van ploegen rekenen. Uiteindelijk heeft die man nog altijd wel een pak inhoud en een pak potentieel, ook al had hij nu een minder seizoen.
Er zijn al meer zotte transfers gebeurd met renners die al een heel stuk verder over hun piek waren.

Net nu gepolariseerd trainen algemeen ingeburgerd begint te geraken gaan ze bij uae terug (of misschien nooit overgestapt) old Skool sweetspot trainen.

Waar haal je het dat ze sweetspot trainen?

Trainen in Z2 betekent in hun geval lange uren doen aan een tempo waarbij je op de drempel zit tussen nog vlot een conversatie houden en zeer licht zuurstoftekort. SST ligt echt nog wel een stuk hoger, welke mens kan 25u per week in sweetspot rijden? Dat bestaat niet.

In het verleden betekende een duurtraining voor veel profs: met een groepje de baan op, 2 aan 2 wat babbelen, de eerste 2 trappen 300w en die er achter 200w. Stel dat je met 10 man de baan op gaat en iedereen doet in totaal 1u kop, dan krijg je dus 1u aan 300w en 4u aan 200w. Je komt met pakweg 34 gemiddeld thuis (goeie training!) maar je hebt 4u aan een tempo gereden waar een prof "niks" aan heeft. Van die 4u in de wielen ben je ook nog eens uur niet aan het trappen.
Als je 5u op de fiets zit is het ook maar logisch dat je die tijd zo efficiënt mogelijk gebruikt en dus zoveel mogelijk tijd effectief aan het trappen bent. In de podcast "beter worden" hebben ze het zo geregeld over Gesink, die altijd de afdalingen op kop wil aanvatten. Zodat hij dan meer wind vangt en gewoon meer TSS verzamelt tov iemand die achteraan het groepje meegezogen wordt.

Voor een gewone sterveling is normale duurtraining bijvoorbeeld 180w. Sweetspot zit aan 250w en hij wil dat je aan 210-220w trapt, en constant trapt. Een lichtelijk irritant tempo waarbij je niet meer naar de vogeltjes zit te kijken.

Op youtube staat een podcast van meer dan 3u met de coach van Pogacar over Z2.

Ik denk dat Lefevere vooral bedoeld dat hij dit jaar gaat mogen presteren of dat zijn loon zal mogen zakken of hij andere oorden mag opzoeken.

Hij heeft nog een contract tot 2024 en buitensmijten wordt normaal niet veel gedaan en Julian zal idd in veel andere ploegen een aanbieding krijgen.

Is gewoon raar vind ik, paar keer ziek geweest, nog wat gevallen en 1 horrorcrash.

Misschien dat hij in de Waalse Pijl effectief wat minder heeft gepresteerd maar al die zijn andere doelen zijn toch van hem ontnomen door externe factoren.

Is gewoon raar vind ik, paar keer ziek geweest, nog wat gevallen en 1 horrorcrash.

Misschien dat hij in de Waalse Pijl effectief wat minder heeft gepresteerd maar al die zijn andere doelen zijn toch van hem ontnomen door externe factoren.

Of de externe factoren zorgde er voor dat we niet zagen dat hij niet in orde was. Wij zien juist de wedstrijddagen, de ploegleiding ziet veel meer.

De ploeg wilde dat hij het WK liet schieten om zich vol op Lombardije te richten. Door zijn val in de Vuelta was zijn vorm toch niet goed genoeg voor het WK. Maar hij wilde toch naar het WK gaan, kwam er daar niet aan te pas en door de lange reis was zijn seizoen ook meteen gedaan. Dat had hij natuurlijk wel zelf in de hand. Al is het natuurlijk nooit een makkelijke keuze om het WK te laten schieten zeker niet als titelverdediger.

Luke Plapp opnieuw Australisch kampioen, it's starting again 😍.

Tijd voor een 2023 topic? Down Under en San Juan komen er al snel aan.

Voor mij is hij voor het wielrennen wat Eden Hazard voor de Rode Duivels was. Het einde van een tijdperk, een legende. Een die de laatste jaren ook wat te veel pech heeft gehad op de cruciale momenten.

Plus: hij heeft de rockster-attitude en het aanvallend koersen terug naar het peloton gebracht na de saaie Tour-jaren. Daar plukken we nu nog de vruchten van met onder andere Wout, Mathieu, Tadej,...

Plus: hij heeft de rockster-attitude en het aanvallend koersen terug naar het peloton gebracht na de saaie Tour-jaren. Daar plukken we nu nog de vruchten van met onder andere Wout, Mathieu, Tadej,...
Sagan heeft ook sowieso wielrennen in de spotlights gezet voor een heleboel landen in Centraal/Oost-Europa. Ik vond hem in zijn jonge en prime jaren echt ongezien. Zalige renner.

Terug
Bovenaan