Algemeen Wielernieuws

Ik stel mij altijd dan de vraag of het voor een PCT-ploeg met minder budget wel effectief interessant is voor de ploeg om mee te doen.
Het kost een hele smak geld, renners die zich moeten engageren en niet punten kunnen sprokkelen.
Oké meegaan in de vlucht om publiciteit te garanderen. Maar in de tour bijvoorbeeld zit je daar ook met WT-ploegen die mee in de vlucht gaan.

Als Israël naar de tour wilt met Cav zal er toch een ploeg rond hem moeten gebouwd worden. Hij zal toch een treintje moeten hebben, en kunnen ze hem die geven in de tour?

Nog wat bevestigingen voor 2023:

- klassementsrenners Thomas, Hindley, Vlasov en Pinot naar de Giro. Ganna mikt er op de tijdritten.

- Pogacar rijdt opnieuw de Ronde van Vlaanderen, dus wellicht hetzelfde programma als voorjaar 2022 met UAE Tour, Strade, Tirreno, San Remo, Vlaanderen, Waalse Pijl en Luik. Toch een verrassing, aangezien iedereen na de Tour vermoedde dat hij zijn voorbereiding volgend jaar anders zou aanpakken. Het siert hem wel dat hij van geen ophouden weet… Hij maakt de koers altijd interessant. Toch maar oppassen voor de overkill, Pogi.

Arkea en Alpecin hebben zoals verwacht hun status als World Tour team. De pro continentale teams zijn ook bekend voor 2023 :

flag-be
Bingoal WB
flag-nz
Bolton Equities Black Spoke (nieuw)
flag-es
Burgos-BH
flag-es
Caja Rural-Seguros RGA
flag-it
EOLO-Kometa
flag-es
Equipo Kern Pharma
flag-es
Euskaltel-Euskadi
flag-it
Green Project-Bardiani CSF Faizanè
flag-us
Human Powered Health
flag-il
Israel-Premier Tech (2022 World Tour)
flag-be
Lotto Dstny (2022 World Tour)
flag-ch
Q36.5 Pro Cycling Team (nieuw)
flag-it
Team Corratec (nieuw)
flag-be
Team Flanders-Baloise
flag-us
Team Novo Nordisk
flag-fr
TotalEnergies
flag-ch
Tudor Pro Cycling Team (nieuw)
flag-no
Uno-X Pro Cycling Team

Drone Hopper Androni Giocattoli gaat verder als continentaal team

Miguel Angel Lopez is ontslagen bij Astana. Op de website van Astana staat er in een statement dat er nieuw bewijs is gevonden die Lopez linkt aan die dokter die werd opgepakt deze zomer.

Bij Astana moeten ze er nu toch echt aan denken om Quintana binnen te halen, of zelfs Cav want hun selectie is zonder Lopez wel héél mager voor een WT ploeg.

Zonde eigenlijk dat zo'n fantastisch renner door zijn uitspraken en houding zichzelf zo herleidt tot een karikatuur.
We gaan hem nog missen als hij overlijdt.

Lekker in zijn gat gebeten vanwege geen contact met zijn hedendaags idool en er wat op vitten :laugh:.
Dat VA zelfs Bernal en Pogacar loste in de cols in de Tour, die hij nooit heeft uitgereden, vergeet hij even.
Wat gaat Roger doen als Eddy komt te gaan? Aanvraag indienen voor euthanasie?

Allez die gaan hun loon altijd keurig op tijd krijgen het komend seizoen :P
Ik weet ook niet of het nu al wat verandert is, maar bij Astana is het ook ziekelijk op gebied van voeding. Is geen begeleiding meer maar een strafkamp.

Poeh! Die truitjes van Lotto, gruwelijk zeg. Ik dacht dat Quick-Step hier weer met gemak lelijkste truitje ging wegkapen maar Lotto heeft nen effort gedaan. Zij kunnen natuurlijk wel het excuss "geen-WT meer" inroepen :unsure:

Ook schitterend van de Sporza redactie dat ze om het truitje van Bahrain Victorious van vorig jaar te showen een foto nemen waar naast de blote kiekeborst van een renner die niet meer in dienst is maar betrekkelijk weinig 'trui' overblijft :unsure:

Lotto heeft nog wel het voordeel dat het aantal sponsors op de shirt toch iets kleiner is, en de logo's van die sponsors ook minder 'druk' zijn. De kleuren zijn niet mooi, maar het oogt nog een beetje 'strak'.

Dat truitje van Quickstep is toch wel het lelijkste dat ze misschien ooit gehad hebben. Veel te veel sponsors op die shirts met lelijke logo's.

Ook Bahrain, Israel, ... geen verbetering t.o.v. vorig seizoen.

Laatst bewerkt:
Lotto gewoon wat pech met het kleurenpalet van de sponsor, anders ging het op zich wel goed zijn.
Quick-step krijgt voorlopig van mij de prijs van lelijkste 2023 tenue

Ik vind dat van Lotto ergens nog meevallen in de zin dat het nooit mooi kan zijn met die sponsorkleuren. En het gaat wat opvallen.
QS is wel een teleurstelling inderdaad, maar daar ging het ook altijd bergaf gaan met Soudal erbij. In het algemeen inderdaad ook wel ontzettend veel sponsors, vind dat dat vooral opvalt op Remco's wereldkampioenentruitje. Dat komt zeer druk over. Jammer wel.

Terug
Bovenaan