Algemeen Wielernieuws

VDP goes Phil!
Als hij ook zo een 2011 seizoen kent dan gaan we onze duimen en vingers aflikken :love:

Phil blijkbaar ook heel openhartig in zijn nieuw boek over de donkere periode in het wielrennen. Toch altijd een beetje dubbel als je bepaalde namen noemt en laat uitschijnen alsof jij de goeie bent en het slachtoffer.
Ik hoop dat Phil alles proper deed, en ga daar ook vanuit (al is 2011 echt wel licht verdacht maar bon), maar ik heb er toch een dubbel gevoel bij.
Vooral omdat hij ook Quick-Step noemt, toch een voormalig broodheer en een ploeg waar hij graag gereden heeft en ook successen heeft geboekt.
Ik denk dat ik zijn boek wel ga aanschaffen om het fijne ervan te ontdekken.
We zullen het gauw weten of VDP effectief iets te verbergen heeft omwille van zijn nieuwe haarlook..

Blijkbaar is Alpecin dan toch niet echt gezond voor hoofdhaar.. :thinking:

@MrKend54l zal er wel weer een kanttekening bij maken maar goed, vandaag weer een artikel waarin wordt aangegeven dat Remco de Giro zal rijden.

@MrKend54l zal er wel weer een kanttekening bij maken maar goed, vandaag weer een artikel waarin wordt aangegeven dat Remco de Giro zal rijden.
“Behoudens spectaculaire wending” ;)

Ik denk dat we mogen uitgaan van dit programma. Kans is zeer groot dat het ook dit zal worden.
Dit was ook wat er vorig seizoen na de vuelta al aangekondigd werd en dus ook geen verrassing. Ook veruit het slimste plan om te doen.
Maar nu al al uw geld erop zetten lijkt me een risico.

Nog geen officiële bevestiging hiervan vanuit de ploeg maar meer dan wss zal dit het programma worden voor Remco. Ziet er goed uit alvast! Is momenteel goed aant trainen in Calpe. Komt in orde!

Blij met de keuze van Evenepoel. En ok, er zijn dan wel 70 tijdritkilometers af te leggen, maar ook een hoop echt zware bergritten waar een slechte dag fataal kan zijn. Die laatste tijdrit is ook van start tot finish klimmen op een loeisteile berg. Dus nee, dit is niet zomaar gewonnen spel voor Remco. Een Roglic in vorm is een serieuze uitdager op dit parcours. Geraint Thomas in zijn Tourvorm moet dit ook liggen.

Als junior zei hij al dat het zijn grote droom was om de drie grote ronden te winnen. STEL dat hij nu de Giro wint, dan kan hij de rest van zijn carrière gewoon focussen op de Tour en dat is dan weer perfect te combineren met een serieuze piek in het voorjaar en een kleinere piek in het najaar. Om te pieken naar Giro of Vuelta moet je toch meer opofferingen maken in de rest van je programma dat jaar. Ben benieuwd hoe hij dat in 2023 gaat doen. In topvorm zijn in MSR (waar hij al eerder over sprak), Tirreno/Nice, LBL én Giro lijkt me onmogelijk.

Ook even niet goed van.

Ik ben de koers beginnen volgen door trading cards te verzamelen midden jaren 90 waar hij ook in zat . Hij was toen al een paar jaar prof. 20 jaar later reed hij nog mee in de ronde van België bij een hele kleine continentale ploeg waar ze zelfs geen ploegbus hadden en moesten omkleden op opklapstoeltjes. De liefde voor de fiets moet enorm geweest zijn om dan nog jaren te blijven koersen.

Sjeez, gevaarlijk fietsland toch Italië...
Niet enkel Italië hoor.
Ook hier in België is het soms levensgevaarlijk om met de fiets te rijden.

Diep, diep triest dat zoiets weer moet gebeuren.
Een man die de fiets niet aan de haak wou hangen en tot zijn 50ste prof was komt dan zo om het leven, het is waarschijnlijk de mooiste dood die hij zich voor ogen kon houden. Maar op zo een leeftijd is dat gewoon veel en veel te vroeg.
Ik hoop dat er ook snel duidelijkheid komt van de omstandigheden. Ik hoop dat die vrachtwagen niet echt gevlucht is, maar dat het van niet weten was.
Al lijkt me dat niet simpel om te achterhalen.

Toch zot als je erover nadenkt... dan doe je 30+ jaar aan wielrennen op hoog niveau, toch geen ongevaarlijke sport, je stopt ermee en een maand later gebeurt dit...

Sjeez, gevaarlijk fietsland toch Italië...
Het is niet dat België zo goed scoort op dat gebied.
Het aantal near misses en momenten waarop ik zit te bidden van "aub, let op de baan en niet op u GSM" zijn bijna niet bij te houden. Als het er maar 1 is op een rit hebde chance...

RIP Rebelin. Gestorven terwijl hij deed wat hij graag deed, maar veel te vroeg.

Terug
Bovenaan