Algemeen Wielernieuws

Maar er is ook nog meer dan enkel maar de tour. Ik zet iemand die 10x tweedes werd in de tour en daarnaast elke grote ronde, elke kleine en klassiekers won toch hoger dan iemand die 1x of 2x de tour won.

Wel een beetje realistisch zijn ;)
Er heeft nog niemand 10 keer 2de in de tour geëindigd en daarnaast alles gewonnen :)
Of een tour winnaar heeft vaak nog iets anders gewonnen, vingegaard je eigenlijk ook nog niet inschatten wegens begin carrière

Maar ik vermoed dat je bedoelt dat je een Cunego op dit eigenste moment dan hoger inschat dan een vingegaard ?
Cunego: Giro / 3 x Lombardije / Amstel
Vingegaard : Tour: 1ste en 2de

Maar ik vermoed dat je bedoelt dat je een Cunego op dit eigenste moment dan hoger inschat dan een vingegaard ?
Cunego: Giro / 3 x Lombardije / Amstel
Vingegaard : Tour: 1ste en 2de
Het heeft geen zin om nu te zeggen dat je X of Y hoger inschat.
Maar een palmares van een Cunego is toch iets dat zeker verdienstelijk is.
Heeft 1x de giro gewonnen en daarna nooit meer top 3 in een GT, dat is jammer. Maar het rijtje met de renners met maar 1 GT op hun palmares is lang hoor.

Laat ons hopen dat Vingegaard zijn carrière nog lang is. Maar ik denk met de gegevens die we nu hebben lijkt kritiek toch terecht?

En Sven Nys had ook nog een interessant inzicht: "Pogacar één van de favorieten voor tourwinst volgend jaar"!

En Sven Nys had ook nog een interessant inzicht: "Pogacar één van de favorieten voor tourwinst volgend jaar"!

Regelmatig een dikke kaars branden voor José. Want als die het niet meer trekt krijgen we dus Nijs naast Karl 😭

Regelmatig een dikke kaars branden voor José. Want als die het niet meer trekt krijgen we dus Nijs naast Karl 😭
Zou dat zijn zoals in de wiskunde dat negatief en negatief positief wordt?

Ik zie dat nooit een duo worden voor de AAA wedstrijden hoor. Daar zullen ze wel een andere man of vrouw voor strikken. Ik heb gehoord dat José been nog beschikbaar zou zijn.

Jan Hirt (volgend seizoen bij Quick-Step) heeft blijkbaar gisteren op de Tsjechische tv in een interview gezegd dat hij de Giro zal rijden in dienst van Remco.

Jan Hirt (volgend seizoen bij Quick-Step) heeft blijkbaar gisteren op de Tsjechische tv in een interview gezegd dat hij de Giro zal rijden in dienst van Remco.
Ik zou daar momenteel nog niet te veel belang aan hechten.
Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende optie. Maar niemand zal met zekerheid nu al kunnen zeggen wat er effectief zal gereden worden. Als Remco in maart het in zijn ster krijgt om de tour te rijden dan zal hij gewoon de tour rijden volgens mij.

Ja zo bereiden toppers zich natuurlijk voor op een grote ronde. Door 2 maand voor de start van de Giro te beslissen om toch maar de Tour te rijden. :sarcastic:

Ja zo bereiden toppers zich natuurlijk voor op een grote ronde. Door 2 maand voor de start van de Giro te beslissen om toch maar de Tour te rijden. :sarcastic:
Dat zou dan de eerste keer in de geschiedenis zijn dat iemand zijn programma tijdens het seizoen aanpast!
Het zou een trendsetter zijn.

Genoeg redenen waarom je uw eigen programma zou aanpassen. Uw eigen vorm of die van een concurrent bijvoorbeeld. Of het gewoon niet meedoen van een concurrent.

Ik zou daar momenteel nog niet te veel belang aan hechten.
Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende optie. Maar niemand zal met zekerheid nu al kunnen zeggen wat er effectief zal gereden worden. Als Remco in maart het in zijn ster krijgt om de tour te rijden dan zal hij gewoon de tour rijden volgens mij.
Nah... er wordt niet afgeweken van "het plan", dat is duidelijk.

Nah... er wordt niet afgeweken van "het plan", dat is duidelijk.
Laat ons terugkomen hierop volgend jaar in juli :P
De giro lijkt mij ook de beste en meest logische optie. Maar ik sluit echt niet uit dat hij alsnog in de tour zou starten en misschien eventueel toch de giro niet zou rijden.
Ik hoop vooral hem terug te zien in een belangrijke kleine ronde en in de Ardennen. Als hij enkele grote vissen weet te pakken in die regenboog dat zou wel prachtig zijn.

VDP goes Phil!
Als hij ook zo een 2011 seizoen kent dan gaan we onze duimen en vingers aflikken :love:

Phil blijkbaar ook heel openhartig in zijn nieuw boek over de donkere periode in het wielrennen. Toch altijd een beetje dubbel als je bepaalde namen noemt en laat uitschijnen alsof jij de goeie bent en het slachtoffer.
Ik hoop dat Phil alles proper deed, en ga daar ook vanuit (al is 2011 echt wel licht verdacht maar bon), maar ik heb er toch een dubbel gevoel bij.
Vooral omdat hij ook Quick-Step noemt, toch een voormalig broodheer en een ploeg waar hij graag gereden heeft en ook successen heeft geboekt.
Ik denk dat ik zijn boek wel ga aanschaffen om het fijne ervan te ontdekken.

Schrijf Aranburu - Cortina - Gaviria gerust al op voor de klassiekers van bij ons!
Voor Aranburu en Cortina zijn dat toch straffe uitspraken. Hun uitslagen zijn toch ook niet zo wauw.
En laat ons eerlijk zijn, Movistar geeft weinig om de Vlaamse koersen, ze starten vooral omdat ze moeten als WT-ploeg.

VDP goes Phil!
Als hij ook zo een 2011 seizoen kent dan gaan we onze duimen en vingers aflikken :love:

Phil blijkbaar ook heel openhartig in zijn nieuw boek over de donkere periode in het wielrennen. Toch altijd een beetje dubbel als je bepaalde namen noemt en laat uitschijnen alsof jij de goeie bent en het slachtoffer.
Ik hoop dat Phil alles proper deed, en ga daar ook vanuit (al is 2011 echt wel licht verdacht maar bon), maar ik heb er toch een dubbel gevoel bij.
Vooral omdat hij ook Quick-Step noemt, toch een voormalig broodheer en een ploeg waar hij graag gereden heeft en ook successen heeft geboekt.
Ik denk dat ik zijn boek wel ga aanschaffen om het fijne ervan te ontdekken.
Oei oei, die volledig off the rails aan het gaan... hebben de Roodhoofdt brothers geen psychologische bijstand? Het is toch niet normaal dat ge uzelf zo verminkt? :unsure: Jammer wel dat Stephens geen vlaming is, de opvolging voor José was meteen verzekerd.

En Gilbert 2011 "licht" verdacht :rofl:. Je weet dat 2011 het jaar was dat hij Boonen op het BK op een strook 'valsplat' los uit de wielen reed hé? :unsure:

2011 het jaar was dat hij Boonen op het BK op een strook 'valsplat' los uit de wielen reed hé? :unsure:
Licht verdacht dus zoals ik zei :P

Daarom dat ik het wel frappant vindt met dat in het achterhoofd dat hij zo open over doping en gedragingen van andere spreekt.

Voor Aranburu en Cortina zijn dat toch straffe uitspraken. Hun uitslagen zijn toch ook niet zo wauw.
En laat ons eerlijk zijn, Movistar geeft weinig om de Vlaamse koersen, ze starten vooral omdat ze moeten als WT-ploeg.
Ik geloof in een Spaanse armada, gelijk Jumbo Visma in P-N, onder het goedkeurend oog van onze Jurgen!
Mentaal gaat dat heel wat schelen, met de kennis van Roelandts.

Terug
Bovenaan