Algemeen Wielernieuws

WR vermorzeld!
Stream was slecht. Geen data beschikbaar. Van Ineos verwacht je beter.
Als Ganna er zich op toelegt, dan gaat die los over de 56km/u en welk monster kan dat dan breken?

Ja dat was wel heel moeilijk op te volgen. Campenaerts had dus gelijk dat Bigham er een stuk extra ging bijdoen. Grappig ook wel hoe Victor zelf in die Youtube chat zat en aandachtig zat te kijken. Nam het heel sportief op (zoals verwacht). En Ganna, tja, dat wordt echt zot hé.

Wat een draak van een parcours die mtb wedstrijd in de europe games. 1 ronde gekeken en direct uitgezet. Nog saaier dan een doorsnee crossparcours in een Vlaams stadspark

WR vermorzeld!
Stream was slecht. Geen data beschikbaar. Van Ineos verwacht je beter.
Als Ganna er zich op toelegt, dan gaat die los over de 56km/u en welk monster kan dat dan breken?
Gezien men toch altijd bezig is met het maniakaal verbeteren van het materiaal verwacht ik dat dat met de jaren toch nog hier en daar scherper wordt gesteld hoor.

Ooit gaat er wel weer eens iemand over, maar kans lijkt me groot dat nà Ganna de recordpogingen een hele poos gaan stilliggen.

Ooit gaat er wel weer eens iemand over, maar kans lijkt me groot dat nà Ganna de recordpogingen een hele poos gaan stilliggen.
Yup, als je dan leest dat ze hun docu rond Ganna "Sixty in Sixty" willen gaan noemen 😮

Ganna is ook puur tijdrijder, van aert heeft zoveel andere doelen op een seizoen. Als Ganna de lat immens hoog legt denk ik niet dat iemand er nog aan begint.

Werelduurrecord is niet alleen stoempen maar heel veel draait daar om aero, hoe hoger de snelheid hoe belangrijk de aerodynamica. Laat dat net iets zijn waar Ineos toch expert in is, in het perfectioneren van details en de 'marginal gains'. Als ze Ganna zoals die Bingham kunnen laten rijden, in topvorm, wordt dat een absolute verpulvering.

Ik dacht dat Jumbo nu de experten waren in marginal gains?

Een eigen chef!
Letten op je voeding!!!!!
HOOGTESTAGES!!!!!!!

INEOS is zo wetenschappelijk bezig maar de grootste talenten van de afgelopen 5 jaar kunnen ze niet detecteren of verleiden 😬

Vooral straf als je dan ziet wie het heeft verbroken.
Een goeie tijdrijder maar de laatste twee keer was een Ethan Hayter wel telkens sneller op de Britse kampioenschappen bijvoorbeeld. Zoals dus al vaker aangehaald is het een kwestie van ernaar toe willen werken (niet altijd verenigbaar met een normaal wegprogramma), en niet zozeer dat Vocsnor zijn tijd zo gigantisch onhaalbaar was.
INEOS is zo wetenschappelijk bezig maar de grootste talenten van de afgelopen 5 jaar kunnen ze niet detecteren of verleiden
😬

Ik haalde hem hierboven al aan, maar ze hebben de broeders Hayter en Rodrigues om er nu 3 te noemen.
Talent genoeg die ze kunnen strikken dus.

INEOS is zo wetenschappelijk bezig maar de grootste talenten van de afgelopen 5 jaar kunnen ze niet detecteren of verleiden 😬
Uhm wat zeg je nu

5 jaar geleden won Ineos de tour en Vuelta
4 jaar geleden won Ineos de tour en de giro
3 jaar geleden won Ineos de tour
2 jaar geleden won Ineos de Giro

Daarnaast hebben ze nu een enorm zotte lichting zitten.
Dat Bernal een doodsmak maakt kunnen ze niet veel aan doen.

En toch vallen die allemaal in het niets bij de Slovenen, Vingo, MVDP, WvA en misschien zelfs Evenepoel.
Vorig jaar won INEOS trouwens nog de Giro. Maar dat volstaat niet voor een team waarbij de Tour de heilige graal.
Ze zijn hun status wel wat kwijt.

Maar ja, mijn stelling was sowieso wel wat overdreven.

Daarnaast hebben ze nu een enorm zotte lichting zitten.

Inderdaad, had het er gisteren nog over met iemand: Plapp, Tulett, Hayter, Sheffield, Turner, Pidcock... En allemaal eigenlijk wel al mooie uitslagen rijden voor hun leeftijd.

En toch vallen die allemaal in het niets bij de Slovenen, Vingo, MVDP, WvA en misschien zelfs Evenepoel.
Vorig jaar won INEOS trouwens nog de Giro. Maar dat volstaat niet voor een team waarbij de Tour de heilige graal.

Nu ga je van wetenschappelijke aanpak naar personeelsbeleid.
Ze hebben tijdlang de eenvoudige optie genomen: renners die al gepresteerd hebben voor veel geld halen. Nu zetten ze meer in op jeugd. En sowieso, de namen die je aanhaalt als countervoorbeelden: daar is ofwel zéér veel toeval mee gemoeid (Roglic/Vingo), renners die gewoon nooit voor een andere ploeg hadden (kunnen) rijden (MVDP, WVA en Evenepoel) of simpelweg waar het meeste geld werd geboden (Pogi).

Ze zijn in den tijd wel voor Evenepoel gegaan. Maar die koos dan voor Lefevere. Is de reden waarom hij de beloften oversloeg. Normaal ging hij 1 jaar bij de beloften van Axel Merckx rijden maar toen kwam Ineos met een smak geld en wilden hem meteen naar de profs laten overstappen en is toen prof geworden bij Quickstep. Dat overslaan van de beloften is de reden waarom Eddy Merckx altijd een beetje kribbig reageert als het over Evenepoel gaat voor Axel ging dat een gouden jaar geweest zijn natuurlijk als je ziet wat Evenepoel al bij de profs deed dat eerste jaar (San Sebastian en 2e op WK TT) dan ging hij die beloften categorie compleet aan brokken hebben gereden.

Pogacar werd ontdekt door de vroegere scout van Lefevere en heeft die dan samen met een grote zak geld naar UAE meegenomen.

Vignegaard dat wisten ze zelfs bij Jumbo niet dat die dit kon tot hij het vorig jaar deed.

Als je dan ziet wat Ineos wel nog binnen haalt dan lijkt het mee heel voorbarig om Ineos af te schrijven.

Ik blijf er trouwens bij dat het vooral de renners zijn die de koersen winnen en niet de ploegen. Als je de beste renner in je ploeg hebt ga je veel makkelijk winnen dan de mindere renner met de "beste" ploeg. Reed Vignegaard de Tour voor Ineos of zelfs voor Lotto dan won Vignegaard nog altijd de Tour.

Real Madrid en Barcelona winnen ook niet ieder jaar de champions league ;)

Je moet ook realist zijn en wat geluk hebben want in tegenstelling tot voetbal is het niet gebruikelijk dat een wielercontract wordt afgekocht en moet je soms roeien met de riemen die je hebt.

Als je normale tourkandidaat dan tegen een Bus rijdt heb je jammer genoeg niet veel geluk.

Het komt allemaal wel goed , persoonlijk als Ineos fan hoeven ze de tour niet te winnen , als ze al de rest winnen ben ik ook tevreden. oi22

Terug
Bovenaan