Algemeen Wielernieuws

Omdat Jumbo wel heel graag hard Nederlandse uithangborden heeft voor de sponsors. Zie ook de recente transfers van Van Baarle en Kelderman. Theunissen past in principe in die politiek IKV de kasseiklassers.

Omdat ik hem niet meer kansen toedicht op goede noteringen bij Intermarche dan bij Jumbo.

Die Tourselectie is belangrijk, misschien wel.het meest belangrijke. Hij zal dan misschien toch echt voelen dat met de komst van Van Baarle een plaatsje bemachtigen te moeilijk wordt. En daar heb ik alle begrip voor uiteraard.
Klassieke kern worden de plaatsjes ook duur bij Jumbo… Laporte, Tiesj, Tosh, Wout, V Hooijdonk, Van Baarle… staan in principe allemaal boven hem in de pikorde. Zal bij Intermarchee de plaats van Kristof kunnen innemen als schaduwkopman naast Girmay

Omdat Jumbo wel heel graag hard Nederlandse uithangborden heeft voor de sponsors. Zie ook de recente transfers van Van Baarle en Kelderman. Theunissen past in principe in die politiek IKV de kasseiklassers.

Omdat ik hem niet meer kansen toedicht op goede noteringen bij Intermarche dan bij Jumbo.

Die Tourselectie is belangrijk, misschien wel.het meest belangrijke. Hij zal dan misschien toch echt voelen dat met de komst van Van Baarle een plaatsje bemachtigen te moeilijk wordt. En daar heb ik alle begrip voor uiteraard.
Maar wie zegt dat blijven überhaupt een mogelijkheid was?
Misschien wouden ze hem helemaal geen contract meer aanbieden net door die komst van Van Baarle. De ruimte in uw ploeg is ook beperkt en als je nieuwe renners aantrekt moet je er ook soms laten vallen.

Maar wie zegt dat blijven überhaupt een mogelijkheid was?
Misschien wouden ze hem helemaal geen contract meer aanbieden net door die komst van Van Baarle. De ruimte in uw ploeg is ook beperkt en als je nieuwe renners aantrekt moet je er ook soms laten vallen.
Jaja, met de transfer voor mijn neus kan ik ook allerhande redenen verzinnen. Ik gebruikte het woord "verrassend" omdat ik een uitgaande transfer niet had verwacht, ergo verrast.

Ik zeg dus niet onbegrijpelijk, onduidelijk, absurd, ondoorgrondelijk, onverklaarbaar,...

Maar hoe train je daarop in de jeugd, wanneer je nog voornamelijk in het vlakke Nederland woont en traint? Ik vermoed dat die niet pas zijn beginnen focussen op hun klimwerk eenmaal ze reeds prof waren en konden emigreren naar bergachtige regio's. Een stage van een paar weken hier en daar zal op zich niet zo'n grote invloed hebben, denk ik dan?
Lange stukken tegenwind langs het water fietsen is een redelijk goede simulatie van bergop fietsen. Constante druk op de pedalen, 5 seconden niet trappen en je staat stil.

Edit: en ze hebben niet echt zo'n kasseiklassiekerfetish als hier in Vlaanderen.

Edit 2:
“There’s lot of wind in Holland,” said Mollema, smiling. “I think when you ride in the wind, it helps you become a better climber.”

Slagter concurred: “I agree with Bauke. You train in headwinds, it help your climbing.”

Edit 3: Definition: Dutch hill (noun) 1. A strong headwind

Ik denk dat je, net als 90% van de Vlamingen overigens, het belang van die kasseiklassiekers overschat. Parijs-Roubaix tot daaraan toe nog, maar dat is één koers. Voor de rest denk ik niet dat onze Noordenburen echt warm worden van de RvV. En zelfs bij diegene die wel interesse tonen is die interesse velen malen groter voor de Tour. Ze bouwen die voorjaarskern dan wel uit maar dat doen ze ook om Van Aert content te houden omdat ze weten dat hij een cruciale schakel is. Daarnaast zijn met Laporte en Benoot 2 van die voorjaarspionen uiteindelijk ook mee inzet in de Tour.

Als ze bij Jumbo moeten kiezen tussen Tourwinst met niet bijster charismatische Deen of een kasseiklassieker met een Nederlander, dat is gewoon niet close. Tenzij die Nederlander over de flair van Mathieu beschikt misschien, en dan nog... De Tour > *

Ik denk dat je, net als 90% van de Vlamingen overigens, het belang van die kasseiklassiekers overschat. Parijs-Roubaix tot daaraan toe nog, maar dat is één koers. Voor de rest denk ik niet dat onze Noordenburen echt warm worden van de RvV. En zelfs bij diegene die wel interesse tonen is die interesse velen malen groter voor de Tour. Ze bouwen die voorjaarskern dan wel uit maar dat doen ze ook om Van Aert content te houden omdat ze weten dat hij een cruciale schakel is. Daarnaast zijn met Laporte en Benoot 2 van die voorjaarspionen uiteindelijk ook mee inzet in de Tour.

Als ze bij Jumbo moeten kiezen tussen Tourwinst met niet bijster charismatische Deen of een kasseiklassieker met een Nederlander, dat is gewoon niet close. Tenzij die Nederlander over de flair van Mathieu beschikt misschien, en dan nog... De Tour > *
RvV nog net wel, omdat het een monument is. Maar al de rest al veel minder, ook al zijn het WT wedstrijden. Natuurlijk rijd je PR of de RvV niet zonder aangepaste voorbereiding, en dat is natuurlijk niet in de Sierra Nevada.

Ganna haalt opgelucht adem. WVA doet niet mee aan de ITT.

Ik ben echt tevreden. Itt vorige seizoenen is er toch veel meer focus, ipv altijd alles te willen doen. Het heeft hem voorlopig nog geen windeieren gelegd.

Ganna haalt opgelucht adem. WVA doet niet mee aan de ITT.

Ik ben echt tevreden. Itt vorige seizoenen is er toch veel meer focus, ipv altijd alles te willen doen. Het heeft hem voorlopig nog geen windeieren gelegd.

Veel meer focus op het WK dan toch.
Misschien dat dit jaar over de hele lijn nog meer Jack-of-all-trades is. Als je van crossen tot LBL tot TDF rijdt en overal voor de overwinning gaat dan kan je onmogelijk spreken van niet alles te willen doen.

Daarbij snap ik wel de zet om ITT en wegrit te doen. Bij beide maak je veel kans om te winnen en het één is niet perse een grote aanslag op het andere.

Veel meer focus op het WK dan toch.
Misschien dat dit jaar over de hele lijn nog meer Jack-of-all-trades is. Als je van crossen tot LBL tot TDF rijdt en overal voor de overwinning gaat dan kan je onmogelijk spreken van niet alles te willen doen.
WK geskipt ifv voorjaar
Strade bianche geskipt ifv voorjaar
LBL is er enkel bijgekomen door het missen van de RVV

Vergelijk dat met vorig jaar waarin hij WK veldrijden wel reed, klassementsambities had in de TA, nagenoeg het hele voorjaar en tem AGR incl Brabantse Pijl,...

WK geskipt ifv voorjaar
Strade bianche geskipt ifv voorjaar
LBL is er enkel bijgekomen door het missen van de RVV

Vergelijk dat met vorig jaar waarin hij WK veldrijden wel reed, klassementsambities had in de TA, nagenoeg het hele voorjaar en tem AGR incl Brabantse Pijl,...
WK was vooral omdat het in Amerika was

Terug
Bovenaan