Algemeen Wielernieuws

T was spannend toch ze mannen op twee touren (3km van t einde ofzo) zat Frison met nog iemand serieus voor.

Sjaans dat Wout dat nog kon goedmaken nog steeds in hoogvorm!

:unsure:

6oaw71.jpg

Zeg, waarom is Nederland zo sterk in de bergen eigenlijk voor zowat het vlakste land ter wereld te zijn?

Bij de vrouwen blijkbaar de 2 sterksten bergop, naast dan nog eens de sterkste op het vlakke en Vos.
Bij de mannen de laatste 10 jaar alleen al Dumoulin, Kelderman, Poels, Kruijswijk, Gesink, Mollema, Ten Dam. Allemaal meermaals top-10 geeindigd in Tour/Giro/Vuelta.
Daar hebben wij dan een 4e plek in de Tour in 2012 en een 3e plek in de Giro in 2012 tegenover.

Wat doen die Nederlanders zo goed op dat vlak?

Zeg, waarom is Nederland zo sterk in de bergen eigenlijk voor zowat het vlakste land ter wereld te zijn?

Bij de vrouwen blijkbaar de 2 sterksten bergop, naast dan nog eens de sterkste op het vlakke en Vos.
Bij de mannen de laatste 10 jaar alleen al Dumoulin, Kelderman, Poels, Kruijswijk, Gesink, Mollema, Ten Dam. Allemaal meermaals top-10 geeindigd in Tour/Giro/Vuelta.
Daar hebben wij dan een 4e plek in de Tour in 2012 en een 3e plek in de Giro in 2012 tegenover.

Wat doen die Nederlanders zo goed op dat vlak?
Bij de vrouwen: half peloton is van Nederland (lichte overdrijving).

Bij de mannen: minder focus op eendagswedstrijden omdat ze er buiten de Amstel geen hebben

Bij de vrouwen: half peloton is van Nederland (lichte overdrijving).

Bij de mannen: minder focus op eendagswedstrijden omdat ze er buiten de Amstel geen hebben

Maar hoe train je daarop in de jeugd, wanneer je nog voornamelijk in het vlakke Nederland woont en traint? Ik vermoed dat die niet pas zijn beginnen focussen op hun klimwerk eenmaal ze reeds prof waren en konden emigreren naar bergachtige regio's. Een stage van een paar weken hier en daar zal op zich niet zo'n grote invloed hebben, denk ik dan?

Maar hoe train je daarop in de jeugd, wanneer je nog voornamelijk in het vlakke Nederland woont en traint? Ik vermoed dat die niet pas zijn beginnen focussen op hun klimwerk eenmaal ze reeds prof waren en konden emigreren naar bergachtige regio's. Een stage van een paar weken hier en daar zal op zich niet zo'n grote invloed hebben, denk ik dan?
Watt is watt

tegenwind, hebben ze daar genoeg

Ooit al eens de regio Maastricht geweest?
Voldoende hellingen daar, en de grens over en je zit vol in de Luikse heuvelzone.

Daarbij is watt watt en is bij klimmen vooral morfologie en focus erop belangrijk.

Rabobank development team speelde ook wel een niet te onderschatten rol he. Dat was nog wat anders dan Baloise Sport Vlaanderen. In Vlaanderen stonden we vooral hopeloos achter op vlak van klimmen want we hadden enkel interesse in de Muur van Geraardsbergen en wat lusjes rond de kerktoren.

Theunissen naar Intermarche, verrassend. Meer geld zelfde rol, of zou hij vaker zijn eigen land willen gaan? Heeft mij anders nooit de indruk kunnen geven van een winnaarstype.

Theunissen naar Intermarche, verrassend. Meer geld zelfde rol, of zou hij vaker zijn eigen land willen gaan? Heeft mij anders nooit de indruk kunnen geven van een winnaarstype.
Wat is daar verrassend aan? Bij Jumbo zijn de plaatjes geweldig duur geworden en hij heeft in '20 en '21 ook zijn portie pech gekregen.
Hij gaf in de Avondetappe aan weer voor zichzelf te willen rijden, weer naar de Tour te kunnen. Als hij terug met zijn oude niveau kan aanknopen is dat gewoon een mannetje voor top 10 in de kasseiklassiekers.

Wat is daar verrassend aan? Bij Jumbo zijn de plaatjes geweldig duur geworden en hij heeft in '20 en '21 ook zijn portie pech gekregen.
Hij gaf in de Avondetappe aan weer voor zichzelf te willen rijden, weer naar de Tour te kunnen. Als hij terug met zijn oude niveau kan aanknopen is dat gewoon een mannetje voor top 10 in de kasseiklassiekers.
Omdat Jumbo wel heel graag hard Nederlandse uithangborden heeft voor de sponsors. Zie ook de recente transfers van Van Baarle en Kelderman. Theunissen past in principe in die politiek IKV de kasseiklassers.

Omdat ik hem niet meer kansen toedicht op goede noteringen bij Intermarche dan bij Jumbo.

Die Tourselectie is belangrijk, misschien wel.het meest belangrijke. Hij zal dan misschien toch echt voelen dat met de komst van Van Baarle een plaatsje bemachtigen te moeilijk wordt. En daar heb ik alle begrip voor uiteraard.

Terug
Bovenaan