Algemeen Wielernieuws

Als we dan toch al over het WK gaan lullen: ik zou Van Aert en Evenepoel meepakken maar het omgekeerde doen van wat iedereen verwacht: Van Aert laten aanvallen en Remco in de wachtkamer laten. Om Van Aert (als hij na de Tour nogmaals in topvorm geraakt) terug te pakken gaan er veel een jasje moeten uitdoen en stel dat het toch lukt dan kan Remco (als die in topvorm zit) zijn voorhamer bovenhalen. En dan kan Philipsen mee als tweede snelle man die in de groep Evenepoel probeert te blijven.

Het omgekeerde scenario zou te voorspelbaar zijn en daar gaat elke ploeg al op voorbereid zijn.
Niemand gaat Van Aert laten rijden hè. Tenzij dat die vanop 150 km gaat, maar dat zou ook gewoon dom zijn.

De transcontinental race is weer van start gegaan. Een ultra-race van 4000 km, waarbij de renners in Geraardsbergen vertrekken, dan naar Krupka moeten rijden, De Passo di Gavia, Durmitor, Transalpina en aankomen in Burgas

Organisatie geeft aan dat Fiona Kolbinger opnieuw aan de leiding staat. Zij won ook de vorige editie...
De meeste renners bovenaan in het klassement zijn ondertussen al 22h00 aan één stuk door aan 't fietsen ...
Zalig,

pakken zij nu allemaal verschillende wegen ?

Zalig,

Ja, iedereen mag zelf zijn weg kiezen. Er zijn wel enkele voorwaarden. De punten moeten in de juiste volgorde gedaan worden, geen prive bevoorrading, regels over welke ferry´s mogen, ...

Bij een van zijn overwinningen had Kristof Allegaert een verboden ferry genomen. Hij kreeg de keuze, terug de boot op naar de plaats waar hij vertrok of DSQ. Hij is dan maar terug gevaren, 5u verloren, en nog gewonnen met meer dan een dag voorsprong.

Zalig,

Zoals @Landtlord aangeeft, je mag zelf je route kiezen. Kristof Allegaert heeft ooit rond een bergketen gereden omdat dat volgens hem sneller was. In deze sport komt het er gewoon op neer hoelang je kan fietsen zonder te stoppen en zonder te slapen. Die Fiona Kolbringer heeft 2 jaar geleden gewoon het verschil gemaakt door langer te rijden ' s nachts. Ze sliep tijdens de vorige editie maar 4 uur per nacht.
Ik dacht dat Allegaert ook gewoon een nachtje doorfietste en zo na die nacht al 6-7 uur voorlag op de rest van de competitie.

Evenepoel rijd San Sebastian en Burgos voor de Vuelta.
Hopelijk geen scenario zoals Noorwegen + Zwitserland.
Uitstekend zijn in de eerste koers en minder uitvallen in de tweede (waar de hitte natuurlijk een rol speelde).
Volgens mij stond Burgos niet op zijn originele planning en hebben ze hem (of op zijn vraag) erop gezwierd.
Las vandaag dit

Dus hopelijk niet. Zijn schoonbroer zit ook niet meer aan de knoppen dus zal wel lukken zeker.
De handdoek in de ring gooien. Dat typeert een ex-Olympische kampioen niet :nono:.
De niet-selectie voor de Tour heeft een wonde geslagen in het harnas van hem.

Hopelijk geen scenario zoals Noorwegen + Zwitserland.
Uitstekend zijn in de eerste koers en minder uitvallen in de tweede (waar de hitte natuurlijk een rol speelde).
Volgens mij stond Burgos niet op zijn originele planning en hebben ze hem (of op zijn vraag) erop gezwierd.
Burgos stond op zijn originele planning, maar is er dan af gehaald na de mindere prestatie in Zwitserland.

De handdoek in de ring gooien. Dat typeert een ex-Olympische kampioen niet :nono:.
De niet-selectie voor de Tour heeft een wonde geslagen in het harnas van hem.
Of gewoon realistisch ;)

Het zal (noodgedwongen) wat uitbollen worden voor GVA, lijkt me (zoals bij Gilbert).
Vorig jaar werd die o.a. nog 3e in de RVV, maar dit jaar is het wel heel bleek.

Nog 3e in de Omloop zeker? Maar voor de rest geen enkele noemenswaardige uitslag volgens mij.
Kan niet meer aan het niveau om mee te doen met de prijzen. Misschien zich beter wat richten naar de rol van wegkapitein/knecht en hopen om in een Ronde van België, of iets dergelijks, volgend jaar nog eens een ritje mee te pikken. En dan afzwaaien, het is goed geweest.

Het probleem is dat niet huidige VA maar die van binnen 8 weken mee moet doen. Deze piek kan hij onmogelijk zolang aanhouden.
Dat kan, maar zeggen dat Pogacar hier een vrijgeleide krijgt is wel vergezocht.
Het is niet zoals de Olympische wegrit waar de klimmers in het voordeel waren.

Dit is een parcours voor mannen zoals WVA, MVDP & Alaphilippe. Pogacar hoort daar ook bij en heeft goeie teammates maar heeft zeker nog niet gewonnen.

Dit is een parcours voor mannen zoals WVA, MVDP & Alaphilippe. Pogacar hoort daar ook bij en heeft goeie teammates maar heeft zeker nog niet gewonnen.
Dit dus. Er zijn echt wel meerdere kanshebbers. Afwachten wie er op tijd (opnieuw) de juiste vorm te pakken heeft. Jongens als een Pidcock, Mohoric, Kwiatkowski, ... kunnen hier normaal ook wel uit de voeten.

Die heuvel op het lokale circuit lijkt mij nu toch niet echt zwaarder dan wat je ook in de AGR tegenkomt? Of vergis ik me?

Dit dus. Er zijn echt wel meerdere kanshebbers. Afwachten wie er op tijd (opnieuw) de juiste vorm te pakken heeft. Jongens als een Pidcock, Mohoric, Kwiatkowski, ... kunnen hier normaal ook wel uit de voeten.

Die heuvel op het lokale circuit lijkt mij nu toch niet echt zwaarder dan wat je ook in de AGR tegenkomt? Of vergis ik me?
Dat bevat Mount Pleasant, een heuvel van 1,1 kilometer à 7,7% en een steilste strook van 14%. Na de laatste passage over de top is het nog ruim 8 kilometer naar de finish.

1km at 7,7%, puncher overleeft hier echt wel. Na de klim is het nog 8km vlak.

Gloag naar Jumbo :')
Auwtch Ineos

Blijkbaar hebben Gloag en Pidcock dezelfde manager. Ineos heeft blijkbaar diep in de buidel moeten tasten om pidcock te houden door die manager en hebben ze geen interesse meer getoond in gloag om niet meer te moeten samenwerken met die manager

nee daarvoor moet je natuurlijk als eerste over de meet rijden :p
Maar ik denk dat het gewoon realistisch is om Pogacar te noteren als kanshebber.
Amai gewaagde uitspraak, top 3 beste renners ter wereld die zo maar eventjes kans maakt om WK te worden.

Ik noteer alvast Wout Van Aert als kanshebber.

Terug
Bovenaan