Algemeen Wielernieuws

EF is niet eens zeker dat ze volgend jaar WT zijn. Ineos is misschien niet meer wat het geweest is maar EF is toch wel erg ver verwijderd.

Zal veel van budget en van de wil van Carapaz zelf gaan.
Bij EF zal hij wel gewoon de kopman worden en helpers meekrijgen.
Uran daar gaat het niet meer van komen.
Dat vind ik er net zo vreemd aan. Het was net Vaughters keuze om niet zozeer achter "supersterren" te gaan omdat ze die niet kunnen of willen betalen. Vreemd dat er dan wel budget is voor Carapaz, die toch ook niet de goedkoopste zal zijn gezien zijn erelijst.

Wel een heel fijne transfer. Carapaz heeft de juiste stijl om de EFkleding af te kunnen en te shinen. Top!

Soms ben je gewoon gecharmeerd door het totaalplaatje. De omgeving en de sfeer in die ploeg spreekt hem vermoedelijk dus wel aan.
En bij Ineos zal het plaatje gewoon niet meer passen zeker?

Niet vergeten dat er meer is dan enkel maar geld.
Het kan gerust zijn dat hij bij EF minder krijgt dan wat Ineos wou geven, maar dat de keuze voor EF om het totaalplaatje gaat.
Caparaz? De man een voorcontract had bij Movistar en koos voor het grote geld bij Ineos. Die zonder medeweten van zijn toenmalige ploeg Movistar net voor de Vuelta nog een criterium ging rijden in Nederland. Daar op zijn bek ging en dan geweerd werd uit de Vuelta selectie. Diezelfde Carapaz?

Ineos zet gewoon volop in op de toekomst. Ze hebben nog altijd een Bernal rondrijden en nog een heel jonge bende in de vorm van Martinez, Plapp, Arensman, Tulett en Sivakov en wie weet wat halen ze nog binnen. Leo Hayter zal ook wel stappen richting Ineos zetten. Porte stopt ook dus Adam Yates past nog zeker in het plaatje, niet vergeten dat hij ook een Brit is. Hart ligt ook nog onder contract. In het voorjaar laten ze Van Baarle ook lopen en gaan ze volop voor Turner en Sheffield gaan lijkt mij. En Pidcock past natuurlijk ook ergens in het plaatje, maar eerlijk gezegd weten we nog niet goed in wat voor renner die gaat evolueren. Als hij het zelf al weet. Om over Ethan Hayter dan nog te zwijgen. Ik maak me echt geen zorgen over de toekomst van Ineos.

Carlos Rodriguez zou wel jammer zijn, maar waarschijnlijk wordt zijn Spaanse kop zot gemaakt door Movistar die hem al meer kopmanschap zullen beloven.

EF heeft graag een gezicht(en) in Zuid-Amerika, en met de gepensioneerde Uran is deze transfer niet zo onlogisch.

Caparaz? De man een voorcontract had bij Movistar en koos voor het grote geld bij Ineos. Die zonder medeweten van zijn toenmalige ploeg Movistar net voor de Vuelta nog een criterium ging rijden in Nederland. Daar op zijn bek ging en dan geweerd werd uit de Vuelta selectie. Diezelfde Carapaz?

Het klopt wat je zegt hoor. We weten ook niet het fijne van zijn contract met EF.
Maar ik denk nu wel dat Ineos hem meer zal geboden hebben en dat ze hem zeker niet wouden laten gaan. Dus lijkt het me wel dat er meer speelt.
Nu goed we zullen zien wat deze transfer uiteindelijk zal betekenen. In het verleden hebben we wel vaker gezien dat een transfer ook kan betekenen dat je geen scheet meer vooruit geraakt.

Zat er aan te komen. Weer wat meer kans voor UNO X om volgend jaar een wildcard te krijgen voor de Tour.
Het feit dat B&B het enige Franse team zal zijn dat een wildcard nodig heeft is er dit jaar wel plaats. Al zal er waarschijnlijk concurrentie zijn van een team dat uit de WT valt (Israel, BEX?).

Voor Wanty ook niet dramatisch imo. Ja Kristoff deed het verrassend goed dit jaar en heeft hun heel wat punten opgeleverd, maar is ook een dure vogel en zal toch stilaan minder en minder worden.

Hier speelt emotie natuurlijk ook wel mee. Dé Noorse renner bij uitstek die aan de slag gaat bij een Noors team. Veel ervaring en al die jonge Noorse renners gaan aan zijn lippen hangen ongetwijfeld.

Hier speelt emotie natuurlijk ook wel mee. Dé Noorse renner bij uitstek die aan de slag gaat bij een Noors team. Veel ervaring en al die jonge Noorse renners gaan aan zijn lippen hangen ongetwijfeld.

Dan denk ik aan Gilbert en Lotto. Wat een succes is dat gebleken.

Dan denk ik aan Gilbert en Lotto. Wat een succes is dat gebleken.

Toch compleet anders. UNO X heeft een grote naam nodig om aan wildcards te komen, Lotto (toen) totaal niet. Dan kom je heel snel bij Kristoff uit hé, op zijn oude dag is die namelijk haalbaar.

Kristoff blijft een steengoed renner natuurlijk. En hij is geen 40 zoals Gilbert.
Ook geen 37 zoals toen ie tekende bij Lotto.

Kristoff blijft een steengoed renner natuurlijk. En hij is geen 40 zoals Gilbert.
Ook geen 37 zoals toen ie tekende bij Lotto.
Voor hetzelfde geld slaagt Gilbert er nog eens in om te stunten en noemt iedereen het de transfer van de eeuw.
Moeilijk te voorspellen allemaal. Maar als je iemand van 37 aanneemt dan weet je dat er mirakels nodig zijn en dat je niet te veel moet verwachten.

Ondertussen in Zwitserland. Lippert die in de laatste 3km nog naar voren wordt gebracht achter de volgwagen, om nog 3e te eindigen in de massasprint :unsure:

Net de beelden gezien op eurosport. Gevallen op 3.2 km van de aankomst, ingepikt achter de eigen volgwagen die op zijn plaats in de colone is gebleven, even op adem gekomen en dan op eigen kracht van auto naar auto gereden. In mijn ogen weinig mis mee.
Het enige wat je zou kunnen zeggen is dat de ploegauto moest aansluiten ipv een gat van 50m naar de auto ervoor te laten. Als dit niet mag komt er geen enkele renner na een lekke band nog terug in het peleton.

Die hebben daar nog een jongen van 25 rondlopen met de naam Bernal ;)
Is een mannetje die al de tour en giro gewonnen heeft. En als die terug komt volgend seizoen zal dat niet zijn om een pasta te gaan eten in Italië, een stokbrood in Frankrijk of een paella in Spanje.
Valt nog sterk te zien of Bernal ooit nog op dat niveau terugkomt, ik heb daar zwaar mijn twijfels bij tbh. Wrs weet Ineos wel al meer qua waardes ondertussen, maar toch wel een geweldig risico door Richard te laten gaan.

Laatst bewerkt:
Soren Kragh Andersen blijkbaar dichtbij Alpecin. Stevige aanwinst wel, al is het wel wederom niemand voor de zwaardere parcoursen.

Toch best zielig DSM
Klopt volledig!
Ze zouden beter kijken naar hun Nederlandse collega’s van jumbo, zo run je een degelijke ploeg.
Ik stel mij oprecht de vraag wat ze bij DSM denken te doen.

Ook echt wel lachen dat Bauke Mollema kampioen tijdrijden is. Dumoulin nog gestart voor de fun ofzo.

Terug
Bovenaan