Algemeen Wielernieuws

Ergens een profiel van die klim? Want moeilijk om hieruit veel af te leiden. 4000 hoogtemeters is niet min natuurlijk maar is ook een koers van 267km dus als ze die lang uitsmeren kan het wel nog meevallen.

En zoals altijd natuurlijk veel hangt af van hoe ze koersen. WK in Vlaanderen is vooral lastig gemaakt geweest door de manier van koersen veel meer dan de lastigheid van het parkoers zelf.

WK TT van 34km voor de mannen. Hopelijk zitten er 2 bergen in of anders is dat toch maar een trieste bedoening. Een WK TT moet toch rond het uur duren. Dat je in een ronde geen lange tijdritten wil om die niet te beslissend te maken ok maar dit is een WK TT dan mag er toch wel wat vlees aan hangen.

Ergens een profiel van die klim? Want moeilijk om hieruit veel af te leiden. 4000 hoogtemeters is niet min natuurlijk maar is ook een koers van 267km dus als ze die lang uitsmeren kan het wel nog meevallen.

En zoals altijd natuurlijk veel hangt af van hoe ze koersen. WK in Vlaanderen is vooral lastig gemaakt geweest door de manier van koersen veel meer dan de lastigheid van het parkoers zelf.

WK TT van 34km voor de mannen. Hopelijk zitten er 2 bergen in of anders is dat toch maar een trieste bedoening. Een WK TT moet toch rond het uur duren. Dat je in een ronde geen lange tijdritten wil om die niet te beslissend te maken ok maar dit is een WK TT dan mag er toch wel wat vlees aan hangen.
In die dropboxlink die ik postte zitten alle profielen, ook van de TT.
De klim op het lokale circuit is 1,1km aan 7,7% gemiddeld.
In de TT doen ze 2x de lokale ronde, maar zonder die klim van 1km. Er zit wel een heuveltje in, maar dat is in de presentatie zelfs geen apart profieltje waard :D

Hier dus: https://www.dropbox.com/sh/42f0y9nz45ek2nl/AABp6qO7u9yKwaT1hlvQbZUYa?dl=0

In die dropboxlink die ik postte zitten alle profielen, ook van de TT.
De klim op het lokale circuit is 1,1km aan 7,7% gemiddeld.
In de TT doen ze 2x de lokale ronde, maar zonder die klim van 1km. Er zit wel een heuveltje in, maar dat is in de presentatie zelfs geen apart profieltje waard :D

aha ik dacht dat er maar 1 foto in zat had de pijltjes niet gezien

1.1km aan 7.7% is toch best pittig beetje Kanarieberg achtig. Doen ook nog vlak ervoor precies de Mount Ousley dus dat kan voor extra shifting zorgen. Hoe breed is het daar? Wel nog ver tot aan de finish dus is nog wel wat mogelijk.

Ik zie wel geen TT profielen in die dropbox. Zonder die klim zal het dus gewoon vlak zijn. Zonde dat ze hem dan niet langer maken. Doe dan toch gewoon die grote lus en dan een stadlus. Dan kom je aan een TT van 51.3km met een klim van 8.7km aan 5% dat is tenminste een tijdrit.

Dat is toch einde carrière imo, in Italië mag je bij mijn weten geen topsport doen met

Gevaarlijk om zo iemand in een peloton te hebben ook natuurlijk wat als die plots hervalt midden de groep? Is niet op een voetbalveld dat hij staat. Mag zo iemand auto rijden? Zijn er precedenten buiten in het voetbal?

Evenepoel geeft alleszinds al aan dat de tijdrit vandaag niet volledig zijn ding is. Hoogstwaarschijnlijk pakt Roglic vandaag al de leiderstrui.

Evenepoel geeft alleszinds al aan dat de tijdrit vandaag niet volledig zijn ding is. Hoogstwaarschijnlijk pakt Roglic vandaag al de leiderstrui.
Evenepoel 2de op 5” van Roglic.
De rest meteen iets verder op afstand…
Eerste 5’ waren volledig a bloc met een kleine klim waar Evenepoel de bergtrui neemt. In tweede meer technische helft is Roglic terug over Evenepoel gegaan…

Mooie race gezien bij de vrouwen. Eerst leek de spanning er al uit na halve ronde maar Lecomte zakte toch wat in op 2 rondes van het einde. Wel jammer van al die opgaves/niet starten van enkele toppers.

Bij de mannen is het voorlopig nog spannend.

Die commentatoren ook. Ik zou naar een hond die een drol aan het draaien is kunnen kijken en het episch vinden met hun commentaar er bij.

Arkea blijft maar winnen en dus punten pakken. 9 overwinningen dit seizoen al tov 10 overwinningen in heel 2021. Ik hoop dat het allemaal door de motivatie is om een world tour ticket te pakken.

Terug
Bovenaan