Algemeen Wielernieuws

Vingegaard had ook weinig last van de concurrentie maar die laat ten minste nog de illusie dat de rest kan volgen.
:laugh:

Vond het al bizar dat Suisse op een woensdag startte, maar 5 dagen meer? Totaal niet van op de hoogte :x

Ik zag een meme op Reddit passeren van Tadej z'n aanval, totaal niet aan gedacht op een woensdag.

Straks komen ze mij weer zeggen dat ik hier van moet "genieten".

Hij lacht de anderen gewoon uit. Niet meer serieus te nemen.
We zijn nu wel heel ver van normaal. Het is voor de geschiedenis zijn prestaties maar genieten als neutrale supporter zou ik het toch ook niet noemen. Het is inderdaad stilaan anderen precies uitlachen. 70km solo en 2:14 voorsprong, joe.

De return van Benoot; Widar voor het eerst op tv te bewonderen; VDP zal de benen testen; Lenny zal tweede worden in de eindstand; sprintduel Brennan - Strong; verrassing van de Giro, Eulalio doet mee; wat kunnen Slock en Nys doen? en gaat Pogacar wachten tot de laatste rit, een bergrit?

Zwitserland kan leuk worden.
Of Zwitserland is gereden na 1 dag

Ik snap het niet zo goed. Dit weet je toch op voorhand? Net hetzelfde als Giro, Romandië, Catalonië en P-N. Je kijkt niet naar koersen met 1 alien om veel spanning te verwachten.

Los daarvan, als er behalve Carapaz niemand geïnteresseerd is in een podium dan krijg je dit ook. Niemand wou precies echt moeite doen. Die Sloveen is allicht onklopbaar maar het koersgedrag van sommigen is toch echt te niet te verklaren.

Ik snap het niet zo goed. Dit weet je toch op voorhand? Net hetzelfde als Giro, Romandië, Catalonië en P-N. Je kijkt niet naar koersen met 1 alien om veel spanning te verwachten.

Los daarvan, als er behalve Carapaz niemand geïnteresseerd is in een podium dan krijg je dit ook. Niemand wou precies echt moeite doen. Die Sloveen is allicht onklopbaar maar het koersgedrag van sommigen is toch echt te niet te verklaren.

Carapaz en Bagioli hebben toch heel veel krachten verbruikt vandaag. Dat kan zich natuurlijk wel eens wreken. Dan heeft een van Wilder het misschien verstandiger aangepakt. Dus dat er geen interresse is in het podium is toch niet mijn opvatting. Maar de rest heeft maar een heel beperkt voorraadje energie en moet daar iets zorgvuldiger mee omspringen. van Wilder bv komt nu pas terug in competitie na gezondheidsproblemen dit voorjaar.

Ik zou er eerlijk gezegd niet zwaar van verschieten als Wout het na dit seizoen voor bekeken houdt. Al die (zware) blessures en steeds moeten terugkomen. Fysiek eigenlijk al over zijn piek zitten, en wetende dat het alsmaar moeilijker - zo niet onmogelijk - wordt om nog klassiekers of monumenten te kunnen winnen. Mocht met Parijs-Roubaix voor hem de cirkel rond zijn, ik zou het perfect begrijpen.

Ik zou er eerlijk gezegd niet zwaar van verschieten als Wout het na dit seizoen voor bekeken houdt. Al die (zware) blessures en steeds moeten terugkomen. Fysiek eigenlijk al over zijn piek zitten, en wetende dat het alsmaar moeilijker - zo niet onmogelijk - wordt om nog klassiekers of monumenten te kunnen winnen. Mocht met Parijs-Roubaix voor hem de cirkel rond zijn, ik zou het perfect begrijpen.

De cirkel was volgens hemzelf steeds om Parijs-Roubaix te winnen maar
even zo geobsedeerd was hij van de Ronde van Vlaanderen. De cirkel
is dus slechts half rond.

Nu hij een mentale boost gekregen heeft wilt hij zich toch ook nog in
de Ronde van Vlaanderen bewijzen en laten zien dat niet enkel
Pogacar en Van der Poel deze kunnen/konden winnen, net zoals met het
komende WK waar hij al een jaar mee in zijn hoofd zit.

Doe niet alsof ge had verwacht dat die gisteren op 70km van de streep een solo ging beginnen en al met 2 minuten voor ging eindigen hé :laugh:
Dat die die rit ging winnen en dat er nooit spanning ging zijn voor de eindzege natuurlijk, maar dit was toch weer andere koek.

Daarnaast klopt dat laatste ook niet helemaal. Vol is daar in die laatste 70km misschien niet doorgereden, maar als je ziet dat op het einde er achter Bagioli maar 5 in dezelfde tijd eindigen en er dus ook gewoon heel wat renners nog hebben moeten lossen, weet je dat er gewoon niet veel beter konden.

Hij wint op zijn sokken en uit vorm nog een rit in de Dauphine. In de Vuelta een garantie op ritsucces. Ik zie niet in waarom hij nu al zou stoppen.
Heeft ook al gezegd dat hij in zijn nadagen nog graag weer een crosswinter doet. 30x een dikke startpremie oprapen.

Vdp zie ik veel eerder stoppen. Alles gewonnnen in de cross en op de weg ook alles bereikt, probeert enkel nog een Pr of Rvv extra te winnen. Zijn contract loopt af eind 2028. Dan is het mooi geweest.

Vdp zie ik veel eerder stoppen. Alles gewonnnen in de cross en op de weg ook alles bereikt, probeert enkel nog een Pr of Rvv extra te winnen. Zijn contract loopt af eind 2028. Dan is het mooi geweest.
Zijn ultieme doel is dan ook nog WK/OS in het mountainbike. Alsook WK cross in Hoogerheide dat jaar.
Ik ben echt benieuwd naar dat seizoen van 2028 hoe hij het gaat aanpakken.

Doe niet alsof ge had verwacht dat die gisteren op 70km van de streep een solo ging beginnen en al met 2 minuten voor ging eindigen hé :laugh:
Dat die die rit ging winnen en dat er nooit spanning ging zijn voor de eindzege natuurlijk, maar dit was toch weer andere koek.

Daarnaast klopt dat laatste ook niet helemaal. Vol is daar in die laatste 70km misschien niet doorgereden, maar als je ziet dat op het einde er achter Bagioli maar 5 in dezelfde tijd eindigen en er dus ook gewoon heel wat renners nog hebben moeten lossen, weet je dat er gewoon niet veel beter konden.
Dat beweer ik niet, ik beweer dat het resultaat hetzelfde is. Een koers met 1 alien aan de start is niet interessant, of die nu op 70km of op 20km vertrekt, het resultaat is uiteindelijk hetzelfde. Die bergetappes in de Giro waren ook strontsaai omdat het resultaat 100% voorspelbaar was.

Dit ziet er gewoon nog wat belachelijker uit omdat het deelnemersveld niet veel soeps is en er niet vol is doorgereden.

Altijd leuk om Grégoire en FDJ te zien winnen!

Carapaz en Bagioli hebben toch heel veel krachten verbruikt vandaag. Dat kan zich natuurlijk wel eens wreken. Dan heeft een van Wilder het misschien verstandiger aangepakt. Dus dat er geen interresse is in het podium is toch niet mijn opvatting. Maar de rest heeft maar een heel beperkt voorraadje energie en moet daar iets zorgvuldiger mee omspringen. van Wilder bv komt nu pas terug in competitie na gezondheidsproblemen dit voorjaar.

Het moet inderdaad zo zijn, Carapaz betaalt een prijs voor zijn inspanningen. Precies een mens!

Terug
Bovenaan