Algemeen Wielernieuws

Te zwaar als in te zwaar voor MVDP?

De strade is heel hard bezig met hun statuut te consolideren en uit te breiden.
Het heeft alles in huis om bij de hoogste aangeschreven wedstrijden te staan, iets lichter doet daar niks aan af. En volgens mij zien ze dat zelf ook wel in.

Te zwaar voor MVDP
Vorig seizoen heeft hij toch ergens vermeld dat de reden dat hij niet meer deelnam omdat het teveel voor klimmers is geworden.

Het was ervoor ook al zwaar , maar er is toen een schepje bovenop gedaan.
Dat IMO toch niet altijd goed, liever een spannende wedstrijd met meerdere mogelijke winnende scenario's en renners.
Dan iedereen die op zijn limiet zit en sparen en sparen want er komt nog zoveel.

Strade stond voor velen al op het hoogste schavotje net naast of onder de monumenten voor dat ze het parcours nog zwaarder hebben gemaakt

Strade stond voor velen al op het hoogste schavotje net naast of onder de monumenten voor dat ze het parcours nog zwaarder hebben gemaakt
Dit dus hé. Het parcours was eigenlijk perfect, niet te lang en net niet teveel hoogtemeters zodat ook de klassieke coureurs graag naar Siena kwamen. Maar dan zijn ze dat langer en zwaarder beginnen maken, oa. met een tweede keer Le Tolfe in de finale, om toch maar als het 6e monument te kunnen worden beschouwd, maar dat heeft er net voor gezorgd dat die koers een pak minder interessant is geworden voor iedereen behalve Pogacar.

Beperkte nieuwswaardigheid maar wat een machine :drool:

1c126f1d-15e1-4bc1-ac8f-13d90dccd83a.jpg

geruchten gaan rond door een Franse krant dat Caja Rural naar de tour zou gaan en niet de Rockets.

Als dat waar is heeft Caja toch iets onder tafel gegeven.
Van waar heb je dit gerucht?
Zou mij alvast zeer sterk lijken aangezien we pas januari zijn en het allesbehalve logisch is om Caja Rural boven de Rockets te kiezen, op elk vlak.

Zou mij alvast zeer sterk lijken aangezien we pas januari zijn en het allesbehalve logisch is om Caja Rural boven de Rockets te kiezen, op elk vlak.

Ik deel je mening , Unibet heeft zo geïnvesteerd deze transferperiode dat je imo er niet meer om heen kunt.

Wildcards voor de grote ronden worden meestal eind januari/begin februari al toegewezen hoor. Alleen vorig jaar was het later omdat UCI met een regelwijziging bezig was.

Mss door de start in Spanje? En, idd toen wat geld onder tafel.
Dat is vroege-vluchtmateriaal vs een deftige sprintploeg.

Dat is geen reden, toen ze de laatste keren starten in Italië en Spanje is er niet gekozen voor teams van die landen.
Of Barcelona moet dan in de vereisten hebben gezet ofzo nu...

Caja Rural zal ook niets doen , die hebben Gaviria die op 600m van de meet zal de sprint inzetten.

Prudhomme zegt dat ze kijken naar de ranking van het laatste jaar.
Wat een vrij belachelijke reden is , want als de beste renner van dat team net vertrekt.
Of Pogi,Remco, Vingegaard moest nu toevallig verhuizen naar Unibet ging het geen waar geweest zijn...

Terug
Bovenaan