Algemeen Wielernieuws

Volgens HLN zal Remco omdat de giro maar 1 ITT bevat zich focussen op het klassieke voorjaar met MSR en RVV erbij (wrsclk nog wat voorjaarsklassiekers erbij zoals E3) , maar geen Roubaix.

mocht het zo zijn , vind ik het een topbeslissing.

Volgens HLN zal Remco omdat de giro maar 1 ITT bevat zich focussen op het klassieke voorjaar met MSR en RVV erbij (wrsclk nog wat voorjaarsklassiekers erbij zoals E3) , maar geen Roubaix.

mocht het zo zijn , vind ik het een topbeslissing.
Zou mooi zijn. Hij zal het op pure power op de "kaskes" mischien moeten afleggen tegen VDP en Pogacar, maar als hij ergens 20 m kan nemen op de tussenstukken...

Als profkoersen winnen de enige maatstaf is om iemand kopman te maken of beschermde status te geven dan kan je veel ploegen er tussenuit halen...

Lipo is niet met chance 2de in P-N, 3de in de Dauphiné en 3de in de TDF geworden, die kerel heeft fond da lijkt me toch redelijk duidelijk ..
Jonas had toch ook nog niet bijster bijeen gereden voor zijn boerenjaar in 2022?

Paar maanden geleden al gezegd, no way dat Lipo aan de start van de tour komt met consignes "opofferen voor Remco", + het is dan ook nog een duits ronde talent in een duitse ploeg.

Bovendien is er al geen zekerheid dat Remco zelf aan de tour begint afgaande op de eerste programma nieuwtjes.. als ze beiden aan de start komen zullen die beiden starten op hetzelfde niveau qua hiërarchie.
Telt wel degelijk.. exacte feiten zwart op wit zijn exacte feiten.. Blijkbaar vergeten velen dat Remco een zeer slechte winter had door zijn ongeval en blessures. Rijdt eigenlijk nog een goed seizoen ondanks alles. En dan even een Duitser die nog amper een koers won ineens bombarderen tot coming man.. Laat hem maar eerst eens bevestigen in 2026. Mag voorlopig Remco zijn veters nog bijlange niet binden.

Evenepoel in de Ronde die geeft op voor ze de 2e keer de Kwaremont doen. Zelfs MSR is toch een groot stuk positionering. En als er iets is wat Evenepoel niet kan is het positioneren.

Ik zie hem toch gewoon liever focussen op wat hem wel ligt. Baskenland en zo wordt ook gereden in die periode.

Momenteel zijn de "klassiekers"waaraan Remco aan de start zou komen, speculatie's
en voorspellingen, waarbij velen nu reeds meegaan in het verhaal, meningen uiten
die evengoed de vuilbak in kunnen, indien hij die monumenten niet zou rijden.

Ik houd me buiten in de controverse of hij Milaan-San Remo, de Ronde van Vlaanderen
of Parijs-Roubaix zou aankunnen ofwel het ideale recept is om door het ijs te zakken.
Wat ik wel weet is dat Remco reeds 7 jaren, deze koersen gemeden heeft als de pest en
in zijn 8ste profjaar, out of the blue....opeens het lef heeft om de uitdaging aan te gaan?

Het komt haast over als 'verplichte nummertjes' vanuit de ploegleiding, want de aap
kwam jaren geleden al uit de mouw waarom Remco deze koersen nooit op zijn planning
gezet had en hij toegaf dat hij een bloedhekel aan bepaalde voorjaarskoersen heeft en
meestal betekent dit dat een renner zichzelf de specifieke skills niet toedicht in deze koersen.

Laatst bewerkt:
Gohja, ik snap ook wel dat het bij BORA toch net iets anders moet en dat Remco niet zomaar een vrije doorgang krijgt voor alles hoe hij het wilt - zoals het bij QS was. De ploeg zal toch ook enkele verwachtigingen van hem hebben.

Als er nu de afgelopen jaren één ploeg een renner als Remco in de voorjaarsklassiekers had kunnen gebruiken was het toch wel.... SQS. Daarom zou ik het zelf ook vrij vreemd vinden mocht hij nu in zijn eerste jaar post-QS opeens wel RVV en andere Vlaamse koersen gaan rijden. Ik vermoed dat het toch bij Strade en MSR zal blijven als nieuwe wedstrijden op zijn programma. Na MSR nog een rittenkoers en dan de Waalse klassiekers.

Al ben ik er wel van overtuigd dat Gent-Wevelgem 100% in zijn straatje past: kasseiklimmen ver genoeg voor de streep dus minder gevaar voor slechte positionering, mee zijn met een kleinere groep na de Kemmel en dan een solo op het vlakke. In mijn hoofd is het misschien wel de ideale koers voor hem.

Evenepoel in de Ronde die geeft op voor ze de 2e keer de Kwaremont doen. Zelfs MSR is toch een groot stuk positionering. En als er iets is wat Evenepoel niet kan is het positioneren.

Ik zie hem toch gewoon liever focussen op wat hem wel ligt. Baskenland en zo wordt ook gereden in die periode.

Imo is Remco een betere eendagswielrenner dan GC-renner (beide zijn super, maar naar mijn gevoel is Remco succesvoller in eendagswerk).
Daarom vind ik het net leuker dat hij deze klassiekers wel eens aanvalt.

Met Pogi en MVDP zal het natuurlijk veel moeilijker zijn om te winnen dan bvb. het baskenland.
in de RVV zou ik hem toch bij de top 5 zetten op zijn minst.

En zolang Pogi meedoet in MSR is Positioneren daar minder van belang.

Zoals een oude vrouw ooit zei: "Fietsen is Fietsen"
en dat is iets dat Remco net goed kan .

Wat zou Remco het liefst winnen , Baskenland of RVV ?
Niet geschoten is altijd mis.

De Roodhoofdjes maken toch weer zeer goed gebruik van een opportuniteit. Grote kans ook dat Premier Tech doorgroeit naar eerste naamsponsor in de toekomst daar. Van een verwachte daling van het budget naar een verhoging uiteindelijk.

Als ge dat dan vergelijkt met die andere Belgische ploeg(en) die al maanden met hun fusie zitten te klungelen om niet eens tot een WT waardig budget te komen...

Met Van der Poel, Philipsen en Groves ben je wel zeker van voldoende exposure. Het was al frapperend dat net zij het ook moeilijk hadden om deftige sponsor te vinden.

Geen verrassingen dus in het programma van Remco, zoals verwacht (alhoewel dat sommigen misschien wel iets anders hadden verwacht/gehoopt)

En gewoon dus samen met Lipowitz naar de Tour

Geen verrassingen dus in het programma van Remco, zoals verwacht (alhoewel dat sommigen misschien wel iets anders hadden verwacht/gehoopt)

En gewoon dus samen met Lipowitz naar de Tour
Logica zelve eigenlijk. Die drang naar de Ronde van Vlaanderen van sommigen was belachelijk. Hij kan daar imo niks gaan doen, zeker niet zolang Pogacar & van der Poel daar aan de start komen.

Gewoon mooi gebalanceerd programma: Mallorca & Valencia om warm te draaien, en voor de rest allemaal dikke koersen waar hij in principe op zijn best meedoet voor de knikkers. Tegen Pogacar zal het altijd extreem moeilijk zijn maar in Vlaanderen zou ik hem in alle eerlijkheid niet eens op het podium pronostikeren.

Logica zelve eigenlijk. Die drang naar de Ronde van Vlaanderen van sommigen was belachelijk. Hij kan daar imo niks gaan doen, zeker niet zolang Pogacar & van der Poel daar aan de start komen.

Gewoon mooi gebalanceerd programma: Mallorca & Valencia om warm te draaien, en voor de rest allemaal dikke koersen waar hij in principe op zijn best meedoet voor de knikkers. Tegen Pogacar zal het altijd extreem moeilijk zijn maar in Vlaanderen zou ik hem in alle eerlijkheid niet eens op het podium pronostikeren.

Logisch , maar persoonlijk vind ik het wel jammer.

Zonder pech en in normale conditie, koerssituatie (sterkste renners vanvoor) rijdt Remco altijd in mijn ogen toch een zekere top 5 in de RVV, en dan kan je hem in principe wel winnen ook. Maar het is sowieso moeilijk om het te winnen, maar ik geef hem een pak meer kans om de RVV te winnen dan de TDF.

Terug
Bovenaan