Algemeen Wielernieuws

Meest logische verklaring lijkt me dat Sylvan Adams officieel op papier afstand gedaan heeft van de ploeg maar eigenlijk stiekem toch nog altijd betrokken is en er zijn geld in steekt.
Premier Tech had dit in het snotje en wou dus definitief afscheid nemen.
Ik weet nog niet of het klopt, maar het lijkt me de enige logische verklaring waarom de ploeg zich absoluut geen zorgen maakt en blij is met enkele kleinere sponsors die de naam van de ploeg zullen dragen.
Het is bijna of je spreekt met kennis van de zaak :P

Kans dat inderdaad Adams financieel nog betrokken blijft lijkt me niet zo vergezocht.
Overigens zijn goed recht, en niet zozeer nefast. Anders had misschien veel renners geen ploeg volgend jaar en hadden er sommige noodgedwongen moeten stoppen. Een jaar zonder ploeg zitten, vele overleven dat niet om daarna terug een ploeg te vinden.

Overigens is het verdacht stil over de uitlatingen van sommige prominenten dat de transfer van Remco sportief misschien niet zo positief is.
Groot renner, met 1 duidelijke zwakte, hij kan de spotlight en de plaats van beste renner in een ploeg niet delen.

Overigens is het verdacht stil over de uitlatingen van sommige prominenten dat de transfer van Remco sportief misschien niet zo positief is.
Groot renner, met 1 duidelijke zwakte, hij kan de spotlight en de plaats van beste renner in een ploeg niet delen.
Met wie zou hij die plaats moeten delen? Een 37-jarige Roglic? Sibiu winnaar Lipowitz? Jordi Meeus?

Met wie zou hij die plaats moeten delen? Een 37-jarige Roglic? Sibiu winnaar Lipowitz? Jordi Meeus?
Je kan daar lacherig overdoen, maar Roglic reed in 2025 een heel matig seizoen voor zijn doen.
Wilt nog altijd wel Catalonië.

Ik denk dat het toch geen geheim is dat hij bij SQS de enige kopman was en er geen interne concurrentie was de laatste tijd.
Maar nog zo gek lang geleden was de strijd met Mas en Almeida toch echt wel een ding.
En we moeten niet flauw doen, bij RB zijn er ook nog andere renners die kopman kunnen zijn en voor concurrentie zorgen.

Overigens ook beetje flauw gezien velen Remco zijn 3de plek zo hoog inschatten. Lipowitz deed net hetzelfde dit jaar, tegen dezelfde renners.

Je kan daar lacherig overdoen, maar Roglic reed in 2025 een heel matig seizoen voor zijn doen.
Wilt nog altijd wel Catalonië.

Ik denk dat het toch geen geheim is dat hij bij SQS de enige kopman was en er geen interne concurrentie was de laatste tijd.
Maar nog zo gek lang geleden was de strijd met Mas en Almeida toch echt wel een ding.
En we moeten niet flauw doen, bij RB zijn er ook nog andere renners die kopman kunnen zijn en voor concurrentie zorgen.

Overigens ook beetje flauw gezien velen Remco zijn 3de plek zo hoog inschatten. Lipowitz deed net hetzelfde dit jaar, tegen dezelfde renners.
Alsof Roglic er nog beter op gaat worden... Contract uitdoen en terug naar Slovenië.

Evenepoel heeft 72 profkoersen gewonnen, Lipowitz 3. Laten we ze op gelijke hoogte plaatsen omwille van 1 uitslag in 1 koers. Dit is te achterlijk om over te discussiëren.

Je hebt gelijk, Jean-Christophe Péraud was de goat.

Evenepoel heeft 72 profkoersen gewonnen, Lipowitz 3. Laten we ze op gelijke hoogte plaatsen omwille van 1 uitslag in 1 koers. Dit is te achterlijk om over te discussiëren.

Profkoersen in het verleden vergelijken lijkt me niet echt eerlijk hiervoor. Lipowitz was dit seizoen 2de in P-N, 3de in de Dauphiné en 3de in de TDF dus het is ook niet 1 uitslag in 1 koers. Persoonlijk zou ik ook Lipowitz en Evenepoel beide kopman laten zijn in de TDF volgend jaar, vanaf er 1 door het ijs valt kan die dan eventueel knechten voor de ander.

Maar, daar gaat het toch niet over?
Het gaat over de potentiële winstkansen in de toekomst, de concurrentie voor het absoluut kopmanschap in elke koers.
Bij SQS was hij altijd zonder discussie de absolute kopman. Bij RB is de selectie iets breder gestoffeerd waardoor er ook nog andere keuzes zijn mocht Remco niet in hoogvorm zijn.

Wat niet wil zeggen dat Lipowitz zeker zijn voet naast hem zal zetten, wel dat het een mogelijkheid is dat bij een mindere periode het ook niet uitgesloten is. Op basis van zijn 2025 seizoen kan je alvast niet miskennen dat er wel wat inzit. En Lipowitz is maar één naam overigens.
Of jij bent van mening dat men enkel maar moet beslissen of basis van historische prestaties en aura? En Remco op die manier dus zonder discussie zelfs als hij minder is kopman moet zijn? En hij altijd de prioriteit binnen een selectie moet krijgen?

Overigens komt het vanuit een rechtstreekse lijn die met Remco gewerkt heeft en weet hoe hij omging met de concurrentie Mas en Almeida, en hoe hij gedijde in de leemte van concurrentie en van met grote voorsprong de beste te zijn.

Laatst bewerkt:
Remco is toch gewoon een garantie op resultaten zo simpel is het, historische prestatie zeggen niet alles maar zelfs in dit jaar heeft hij meer koersen gewonnen en ere plaatsen bij elkaar gesprokkeld dan Lipowitz in z'n carrière. Al vermoed ik dat ze bij RB toch ook een beetje zenuwachtig zullen zijn na z'n meltdown in de Tour.

Of jij bent van mening dat men enkel maar moet beslissen of basis van historische prestaties en aura? En Remco op die manier dus zonder discussie zelfs als hij minder is kopman moet zijn? En hij altijd de prioriteit binnen een selectie moet krijgen?
Ik denk dat als de Rode Duivels volgend jaar naar het WK gaan dat Lukaku 9 kansen op 10 in de spits staat en niet Vermant, dus ja, historische prestaties tellen mee. Je hebt het over potentiële winstkansen, en Lipowitz heeft zelfs nog nooit een WT koers gewonnen. Beetje absurd toch? Laat die jongen misschien eerst eens bevestigen in 2026.

Ik ben zelf nergens begonnen over "kopman". In de Tour rijd je 4u in de wielen om dan je beste 40' power (of wat dan ook) neer te zetten, zo simpel is het geworden. En of Lipowitz dan 20" voor Evenepoel boven komt of omgekeerd, dat zal niet gelegen hebben aan wie kopman was.

Ik zou Remco het liefst naar de Giro zien gaan, van mij mag Lipowitz gerust kopman spelen in de Tour.

Ik denk dat als de Rode Duivels volgend jaar naar het WK gaan dat Lukaku 9 kansen op 10 in de spits staat en niet Vermant, dus ja, historische prestaties tellen mee. Je hebt het over potentiële winstkansen, en Lipowitz heeft zelfs nog nooit een WT koers gewonnen. Beetje absurd toch? Laat die jongen misschien eerst eens bevestigen in 2026.

Ik ben zelf nergens begonnen over "kopman". In de Tour rijd je 4u in de wielen om dan je beste 40' power (of wat dan ook) neer te zetten, zo simpel is het geworden. En of Lipowitz dan 20" voor Evenepoel boven komt of omgekeerd, dat zal niet gelegen hebben aan wie kopman was.

Ik zou Remco het liefst naar de Giro zien gaan, van mij mag Lipowitz gerust kopman spelen in de Tour.

Nogmaals het gaat niet over wie intrinsiek de beste is. En ook niet enkel over Lipowitz
Het gaat erover dat je van met grote voorsprong de enige keuze bent, naar een situatie gaat waar je achter u nog enkele mannen hebt die bij een minder moment klaarstaan om de fakkel over te nemen.
En hoe dit zich vertaalt naar mentale onrust inherent aan het karakter van Remco.

Niet naar de tour gaan lijkt me eerlijk gezegd dat er daar maar een kleine kans op is. Vraag lijkt me meer of hij de Pogacar Giro-Tour combo aandurft.

Laatst bewerkt:
Zolang we geen Remco zien die zijn eigen ploegmaat, die de gele, rode of roze trui draagt,
schaamteloos gaat aanvallen en daarbij nog een interne battle zit uit te vechten met een andere ploegmaat,
gun ik hem het voordeel van de twijfel om een teamplayer te zijn.:bow:

Laatst bewerkt:
Die kans bestaat, want volgens HLN zou de Giro een relatief lange vlakke tijdrit inplannen. Dat zou dan een uitnodiging zijn richting Remco.
Er wordt ook gesproken over de Zoncolan... dat zou ik nu niet direct een uitnodiging durven noemen.
De vraag is ook maar in hoeverre Remco zin zal hebben in de Giro als blijkt dat Vingegaard die effectief ook gaat rijden... Vingegaard heeft nu toch al een aantal keren, niet al te subtiel, laten vallen dat hij interesse heeft in de Giro. Het feit dat Pogacar zó veel sterker was de afgelopen 2 jaar zal daar wel niet vreemd aan zijn. Tenzij de Giro rare dingen doet zoals: 2 aankomsten bergop en 100km vlakke ITT gaat inplannen, zie ik Vingegaard de Giro wel rijden tbh.

Dus 1 random persoon op Twitter is voldoende om de nieuwe ploeg opnieuw aan de schandpaal te nagelen?

Best gek dat hij dit weet aangezien er geen boekhouding van dit bedrijf te vinden is. Ik kan me anders wel voorstellen dat bv een Clasico organiseren in Azië toch wel wat centen opbrengt... Pakweg Deceuninck is ook maar een klein bedrijfje, en toch al vele jaren actief als sponsor in de koers.

Als profkoersen winnen de enige maatstaf is om iemand kopman te maken of beschermde status te geven dan kan je veel ploegen er tussenuit halen...

Lipo is niet met chance 2de in P-N, 3de in de Dauphiné en 3de in de TDF geworden, die kerel heeft fond da lijkt me toch redelijk duidelijk ..
Jonas had toch ook nog niet bijster bijeen gereden voor zijn boerenjaar in 2022?

Paar maanden geleden al gezegd, no way dat Lipo aan de start van de tour komt met consignes "opofferen voor Remco", + het is dan ook nog een duits ronde talent in een duitse ploeg.

Bovendien is er al geen zekerheid dat Remco zelf aan de tour begint afgaande op de eerste programma nieuwtjes.. als ze beiden aan de start komen zullen die beiden starten op hetzelfde niveau qua hiërarchie.

Terug
Bovenaan