Algemeen Wielernieuws

Widar zijn laatste kilometer is toch iets speciaals. Qua echt klassementen rijden in grote rondes schat ik anderen (zoals Seixas) hoger in, maar ritten winnen of meedoen in klimklassiekers, daar gaat die gewoon heel goed in zijn.

Shoutout naar die Ramirez trouwens. Gast had voor Valle d'Aosta (waar hij tweede werd achter Widar) buiten een paar kampioenschappen bij de junioren nog geen enkele UCI koers gereden in Europa, en ziet wat die hier komt doen. Van 2006 hé, net zoals Seixas en Omrzel. Nordhagen toch wat blijven steken, als ge die bij de junioren zag, werd er iets meer van verwacht imo.

Het ergste van heel dit rondje? Dat de belangrijkste rit van heel de ronde, die van morgenvroeg niet wordt uitgezonden. Belachelijk echt.

Wel geen kattenpis, toch ook zaak van niet te diep te gaan in die verkorte bergrit lijkt me, anders wordt die klimtijdrit een paar uur later nog een ware zwanenzang wrs 😵‍💫

Wel geen kattenpis, toch ook zaak van niet te diep te gaan in die verkorte bergrit lijkt me, anders wordt die klimtijdrit een paar uur later nog een ware zwanenzang wrs 😵‍💫
Die Colle San Carlo is wel een vreselijk rotding precies... 10,3km aan 10% average :crazy: waar vinden zo'n beklimmingen zelfs?

De Petit Saint-Bernard is op papier met 5,6% een loper waar ze in WT peloton met een groep van 40man over rijden en de GC mannen veelal gewoon in de wielen kunnen zitten maar hier, zonder deftige ploegen, zal het wel mano a mano zijn.

Decomble heeft zijn vel voorlopig nipt kunnen redden boven op de Saint-Bernard. Seixas en Widar gaan hun werk hebben vanmiddag als ze die nog uit de leiderstrui willen rijden.

Tja, ze hebben Decomble er dus niet afgekregen. Wordt moeilijk voor klassement. Pauwels zijn eerste werk als bondscoach was dus het in een vlakke etappe laten wegrijden van een grote groep met klassementsmannen en daarin ook nog eens Tim Rex laten rijden. Sterk.

Widar wel klaar om nog eens een bom te droppen in die laatste kilometer.

Tja, ze hebben Decomble er dus niet afgekregen. Wordt moeilijk voor klassement. Pauwels zijn eerste werk als bondscoach was dus het in een vlakke etappe laten wegrijden van een grote groep met klassementsmannen en daarin ook nog eens Tim Rex laten rijden. Sterk.

Zal er van afhangen hoe diep die is moeten gaan in deze etappe ook. Krijgt hier toch nog 27 seconden aangesmeerd volgens de voorlopige resultaten, das toch nog stevig op zo'n korte tijd. Widar komt tot op 7 seconden van Seixas.

Hoe verwacht je de verhouding tussen Widar & Seixas in de ITT vanmiddag? Widar wint hier wel 2 bergritten maar wel meer springveer, Seixas misschien beter in de vlakke inspanning? :unsure:

En zo geschiedde, Purito Rodriguez reincarnated (ook al is die nog niet dood :biglaugh: )

Zal er van afhangen hoe diep die is moeten gaan in deze etappe ook. Krijgt hier toch nog 27 seconden aangesmeerd volgens de voorlopige resultaten, das toch nog stevig op zo'n korte tijd. Widar komt tot op 7 seconden van Seixas.

Ja, ik denk niet dat hij het zal volhouden, maar ze hebben er toch een onnodig risico mee genomen. Had die vlucht gewoon een minuut en half gegeven in plaats van 2'30 en er was nooit een probleem.

Seixas voor mij, ondanks wel wat teleurstellend deze week, toch nog in polepositie om dit te winnen. Een TT moet hem het beste liggen. Widar doet dat niet graag zegt hij altijd, ook al is het bergop.

Btw, Jasper Schoofs, een andere Belg, is ook echt een immens talent. Die gast is echt groot, is zwaar, ma klimt al een paar maanden op ontzettend hoog niveau. Dat soort types worden altijd kanjers. Quick Step heeft dus (eindelijk toch wel) ook een talentje dat eraan komt.

Ik zei net hetzelfde in onze whatsapp groep, Tim Rex zat daar vollenbak op kop te boren voor 12e ofzo te worden?
Die decomble is echt gene pannekoek, ik hoop eigenlijk dat hij wint, dat Pauwels al direct eens kan reflecteren.

Ik zei net hetzelfde in onze whatsapp groep, Tim Rex zat daar vollenbak op kop te boren voor 12e ofzo te worden?
Die decomble is echt gene pannekoek, ik hoop eigenlijk dat hij wint, dat Pauwels al direct eens kan reflecteren.

Anekdote: Tim Rex deed letterlijk hetzelfde in de Giro, maar dan met Nordhagen als kopman. Vol meerijden in een kopgroep met Omrzel (de latere winnaar) en Tuckwell (die even leek te winnen) terwijl zijn kopman Nordhagen vanachter zat met 3 ploegmaten die helemaal niets deden (en keken naar hoe Pericas en Widar zelf op kop aan het rijden waren). Tim Rex werd toen 7e in de etappe. Beloftekoersen moet je eigenlijk niet proberen te snappen. Renners zijn tactisch zelf niet top, en de ploegleiders zijn dat evenmin. Maar Pauwels is natuurlijk ook de bondscoach voor de profs, als die daar zo een dingen uitspookt...

Decomble verloor in de proloog al 9 seconden op Widar en 18 op Seixas. Die houdt nooit stand en zal nog mogen blij zijn als ie top 5 eindigt. Proloog was 3km klimmen aan 8%, en nu is het nog 10km aan 6,6%

Decomble verloor in de proloog al 9 seconden op Widar en 18 op Seixas. Die houdt nooit stand en zal nog mogen blij zijn als ie top 5 eindigt. Proloog was 3km klimmen aan 8%, en nu is het nog 10km aan 6,6%
Minder steil he, die Decomble zijn ITT’s bij de profs dit seizoen vond ik toch vrij indrukwekkend. Maar we gaan zien, belooft spannend te worden.
In principe mag Seixas dit niet verliezen.

Minder steil he, die Decomble zijn ITT’s bij de profs dit seizoen vond ik toch vrij indrukwekkend. Maar we gaan zien, belooft spannend te worden.
In principe mag Seixas dit niet verliezen.
De eerste 6km zijn gemiddeld meer dan 8% om dan uit te vlakken naar gemiddeldes tussen de 4 en 5%. Ie gaat zijn leidersplaats al kwijt zijn in de 1ste 5km volgens mij

Beloftekoersen moet je eigenlijk niet proberen te snappen. Renners zijn tactisch zelf niet top, en de ploegleiders zijn dat evenmin. Maar Pauwels is natuurlijk ook de bondscoach voor de profs, als die daar zo een dingen uitspookt...
Dat de renners iets doen dat tactisch niet klopt daar kan ik nog inkomen, die gasten rijden daar ook vooral rond om zichzelf in de kijker te rijden en een prof contract te versieren. Maar dat die ploegleiders dat allemaal zomaar laten gebeuren dat begrijp ik niet. Je moet toch geen tactisch genie zijn om te snappen dat je je renner niet mee op kop moet laten rijden in een groep met concurrent kopmannen terwijl je eigen kopman achterop zit? :unsure:

Dat de renners iets doen dat tactisch niet klopt daar kan ik nog inkomen, die gasten rijden daar ook vooral rond om zichzelf in de kijker te rijden en een prof contract te versieren. Maar dat die ploegleiders dat allemaal zomaar laten gebeuren dat begrijp ik niet. Je moet toch geen tactisch genie zijn om te snappen dat je je renner niet mee op kop moet laten rijden in een groep met concurrent kopmannen terwijl je eigen kopman achterop zit? :unsure:

Goh, vroeger klopte dat van die renners zeker, maar bijvoorbeeld bij België nu hebben de meeste van die renners gewoon hun profcontract al binnen. Tim Rex rijdt bijvoorbeeld voor gewoon voor Visma volgend jaar hé (nog een anekdote, wie won die rit waarin hij mee was? Rowe, ja, zijn ploegmaat bij Visma...). De enige die eigenlijk nog niet zeker is van zijn profcontract (maar dat zal er wel komen) is Eeman, één van de beste vrienden van Widar.

Rijden ze daar eigenlijk met oortjes in de Ronde van de Toekomst?

Neen, maar dat is geen excuus wanneer een vlucht tientallen kilometers op kop rijdt natuurlijk.

Mijn eigen timings: Seixas veruit het snelste. Finn ook sneller dan Widar.

En het stuk waar ze nu zitten is ook enorm in het voordeel van Seixas dus de grote favoriet gaat het uiteindelijk ook wel doen.

Terug
Bovenaan