Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Widar gewoon 2e hoor in 't klassement?Frankrijk 1&2.
Seixas toch op ander niveau hoor. Die gaf interview dat hij slecht was deze week![]()
ja de tijdsaanduiding was verkeerd. Delcombe nog serieus ingestort.Widar gewoon 2e hoor in 't klassement?

Wel zuur dat Widar uiteindelijk l'Avenir niet zal winnen, maar goed. Vorig jaar was het vat af en dit jaar botst hij mogelijks op een nieuw generational talent.Logische uitslag uiteindelijk. Seixas een niveau te hoog, da's dan ook gewoon een monstertalent. Al knap van Widar dat hij die 2 keer heeft kunnen volgen en zo ook heeft kunnen verslaan. Misschien weerhoudt het de Belgische zotten van meteen te denken dat Widar bij de profs grote rondes gaat winnen.
Zou een Vuelta niet bij hem passen?Logische uitslag uiteindelijk. Seixas een niveau te hoog, da's dan ook gewoon een monstertalent. Al knap van Widar dat hij die 2 keer heeft kunnen volgen en zo ook heeft kunnen verslaan. Misschien weerhoudt het de Belgische zotten van meteen te denken dat Widar bij de profs grote rondes gaat winnen.
Zou een Vuelta niet bij hem passen?
Toch de GT, die explosieve renners kunnen winnen.
Valverde - Rodriguez, J (vaak heel goed) - Roglic.
kijk naar Ayuso. Enorme stap gemaakt toen hij 19 was, maar nadien toch een klein beetje blijven steken.
Je bedoelt de Ayuso die dit jaar in het voorjaar 2 .pro koersen won.
De tirenno op zijn naam schreef. Op een haar na Catalonië net niet wint, een mooi begin van de giro reed, rit in de giro won en net nog een rit in de Vuelta?
Mocht Widar dat niveau in de eerste plaats halen dan mogen we al tevreden zijn.
Vanaf daar zullen we dan wel verder kijken.
Natuurlijk is Ayuso een topper en heeft die momenteel ook al een paar mooie prestaties/overwinningen op zijn naam dit seizoen.
Feit blijft wel dat hij 4 jaar geleden meteen 3e werd in de Vuelta en dat sindsdien niet meer heeft kunnen herhalen, en de voorbije 2 jaar zelfs geen klassement meer heeft kunnen rijden een in GT.
Logisch dat sommigen bij Ayuso dus toch wat op hun honger blijven zitten. Is nog altijd zeer jong, maar we leven ook niet meer in het tijdperk dat renners pas op hun 27-28 een GT beginnen winnen.
Wat een ongelofelijke belachelijke respons toch weer man.
Wat heeft dat er allemaal mee te maken? Leg anders nog meer woorden in mijn mond. Ik heb toch nooit gezegd dat Widar het niveau van Ayuso gaat halen. Ik zeg dat Ayuso een beetje blijven steken is, wat gewoon een feit is. De jongen stond op het podium van een grote ronde in zijn eerste profjaar. Da's ondertussen 3 jaar geleden en hij heeft dat niet meer kunnen evenaren. Waarom doet ge alsof er iemand is die zegt dat Ayuso geen steengoede renner meer is? Het punt is dat hij dat al was 3 jaar geleden, maar nadien niet meer die significante stap extra heeft kunnen maken. Terwijl heel veel mensen dachten dat die snel ging meedoen om grote rondes te winnen.
Wat Widar betreft, probeer ik juist de verwachtingen te temperen. Beloften maken niet meer de stappen die ze vroeger maakten, omdat ze bijna allemaal al als prof leven. Het is moeilijk te voorspellen of iemand nog gigantische stappen gaat zetten, omdat ze allemaal al met diëtisten werken, aan hoogtestages doen (Jarno bijvoorbeeld al 2 dit jaar, dat deden beloften niet 5 jaar geleden), perfect gestructureerd trainen, etc.
Ség, ge draait het zelf ook in uw richting héVingegaard was 25, enkele maanden later 26, toen hij de tour won. Hindley was 26 toen hij de Giro won.
Geoghegan hart was 25, Kuss was net 28 geworden.
Bernal was 22 ja, super getalenteerde renner en ook wat geluk. Maar los daarvan.
Dus noem mij in de laatste 6 jaar iemand die een GT won op de leeftijd jonger dan 25 die niet superman Pogacar, Evenpoel of Bernal heet.
Doen alsof een GT winnen of domineren op zeer jonge leeftijd nu ineens de standaard is, quod non eh.
Dit jaar was uitzonderlijk goed in de tour met Onley en Lipowitz. 2 jonge gasten hoog in het klassement. Maar kijk is in de periode 2020 tot nu in alle GT's.
Je zal snel zien dat de claim dat renners op hun 22 al GT's domineren en zelfs winnen op niks gebaseerd is. Nu dus doen alsof Ayuso teleurstelt omdat hij nog geen GT gewonnen heeft, omdat dit blijkbaar de standaard is. Kom op eh, dat is het niet.

Ik kreeg spontaan goesting om nog eens een compilatie van hem op te zetten.Zeker wel. De vergelijking met Purito Rodriguez gaat bijvoorbeeld zeer goed op, maar die won ook nooit het klassement, en in een tijd dat het niveau (imo) toch ietsje lager lag. Het is alleszins gewoon veel te vroeg om daarover te beginnen praten imo. Ge kunt dat heel moeilijk voorspellen, kijk naar Ayuso. Enorme stap gemaakt toen hij 19 was, maar nadien toch een klein beetje blijven steken. Daarom dat ik (gegarandeerd tevergeefs) hoop dat er wat rustig met Jarno wordt omgegaan. Praat niet meteen over winnen (wat klassementen betreft, ritten wel).
Btw, om de vergelijking met Purito nog wat te staven, Jarno reed gisteren in de laatste km van de tijdrit 12(!) seconden sneller dan Nordhagen en Finn, 8s sneller dan Seixas. De manier waarop die zelfs met verzuurde benen toch nog eens een 2tal minuten enorm diep kan gaan is fenomenaal. Rodriguez kon dat ook, en daarom won hij zo vaak.
Die zijn demarrages/laatste km's waren toch echt geweldig om te bekijken bij momenten.