Reverz
Well-known member
Dit dus... alle echte toppers voor de Tour reden gewoon de Dauphiné (of rijden gewoon niks). De mannen die nu in Zwitserland rondkachelen zijn, met het grootste respect, at best mannen van de 2de lijn. Van de top 20 competitors voor de Tour (niet de heilige graal, maar toch een richtlijn) rijden enkel Oscar Only & Neilson Powless in Zwitserland als ik goed kijk.En aan welke puncher in Suisse denk je dan?
Ik heb de uitslag even bekeken van de rit van gisteren, leuk deelnemersveld op zich wel maar niet het kaliber van renners waarvan ik zou denken: als hij hier wint is hij klaar voor de Tour. Overal waar Nys mogelijks kans maakt op de ritoverwinning in de Tour staan ook oa van der Poel en Pogacar bovenaan de favorieten lijstjes...
Waarmee ik niet ga ontkennen dat ik het ook enigszins absurd vind van "het criterium" voor de start te gaan rijden in Zwitserland en dan de ronde zelf niet te starten. Zeker als je doelen in het voorjaar de Waalse klassiekers waren, dat terrein ga je toch veel meer terugvinden in Zwitserland dan in de Baloise Belgium Tour wat toch vooral de "Baloise Flanders Tour + daguitstap Durbuy" is. Als hij die Baloise Belgium Tour wil gaan winnen dan zal hij overigens toch aan zijn tijdrit moeten gewerkt hebben... ik weet dat hij in tijdritten vaak laat lopen maar hij mag hier tegen een Ganna toch geen pattat krijgen van een halve minuut of iets dergelijks.

)... We gaan er nog veel van horen.