Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Paris Tour is meer gravel dan het WK gravel![]()
Vandaag op verschillende plaatsen het wk gravel zien passeren. Eerste stop was langs een veldweg op 10 km van de lokale lus.
Wat ik daar allemaal gezien heb...
Het middelste paadje was 20cm breed maar met een stevige opkant, en de weg er naast lag bezaaid met dikke stenen. De profs knalden er voorbij. Van avermaet had zijn band gescheurd op 2 plaatsen. Iemand die bij mij stond heeft zijn voorwiel aan hem gegeven. Ik heb die band dan 2x geplugd in de hoop dat die gast nog in Leuven kon geraken, om na de finish zijn eigen wiel terug te krijgen.
Maar dan kwamen de amateurs. De luttele mensen die bij de passage van de profs bij me stonden waren ondertussen weg. Zeker 5x heb ik ze tegen de grond zien gaan. Ene zijn sleutelbeen over, iemand die 5 minuten bleef liggen. Ik ben daar uiteindelijk blijven staan tot de groene vlag gepasseerd was.
Uiteindelijk gelukkig allemaal zonder grote schade, maar als je zo'n mega event organiseert is het eigenlijk schandalig dat ik daar de enige levende ziel in de buurt was. Eén moto met een vlag na 1500 renners...
Mijn ergernis is wat ik gezien heb aan de finish op tv. Ik begrijp dat de elite mannen moet sprinten, maar waarom moeten mannen die in een andere wedstrijd deelnemen op hetzelfde parkoers hun wedstrijd daarvoor even staken?
Ofwel moeten ze in 1 wedstrijd rijden en dus samen starten, ofwel moet de organisatie er maar voor zorgen dat iedereen zijn eigen wedstrijd kan rijden.
Die mannen reden achter de groene vlag dus zijn normaal gezien zelfs al buiten wedstrijdMijn ergernis is wat ik gezien heb aan de finish op tv. Ik begrijp dat de elite mannen moet sprinten, maar waarom moeten mannen die in een andere wedstrijd deelnemen op hetzelfde parkoers hun wedstrijd daarvoor even staken?
Ofwel moeten ze in 1 wedstrijd rijden en dus samen starten, ofwel moet de organisatie er maar voor zorgen dat iedereen zijn eigen wedstrijd kan rijden.
Zolang het doorgaat aan het einde van het seizoen gaat dat geen verschil maken.Maar van mij mogen ze die wk afstand dan ferm optrekken 300-400km afhankelijk van het parcours , dat de echte wielerprofs het ook minder snel zien zitten om dit even snel mee te pikken als trainingsritje, omdat ze er echt van moeten bekomen ,en het iets heroïscher wordt.
Misschien niet zo een populaire mening.
Maar van mij mag dat WK gravelbiken in de huidige weer in de kast en vooral voor de profwielrenners. Ik snap dat het leuk is zeker voor amateurs en om het zelf te doen en dat het er vooral is voor die wielereconomie.
Maar van mij mogen ze die wk afstand dan ferm optrekken 300-400km afhankelijk van het parcours , dat de echte wielerprofs het ook minder snel zien zitten om dit even snel mee te pikken als trainingsritje, omdat ze er echt van moeten bekomen ,en het iets heroïscher wordt.
Ik ben niet bekend met het gravel circuit op vlak van prof wedstrijden maar zou het geen mogelijkheid zijn om een verplicht aantal gravel koersen te moeten rijden alvorens je naar het WK mag.
Zolang het doorgaat aan het einde van het seizoen gaat dat geen verschil maken.
Hetgeen jij beschrijft bestaat al en heet unbound.Ze mogen meedoen, maar ik dacht dat het WK gravel iets meer heroïek kan gebruiken en dat gravelen daar ook voor stond ? mvdp zat amper 4,5 uur in het zadel, dat mag naar mijn mening zeker naar de 8-10 uur gaan.
Ik ben natuurlijk geen gravel kenner en heb ook maar dit WK verzet en gewoon naar Paris Tours gekeken.
Hetgeen jij beschrijft bestaat al en heet unbound.
Ik snap ook niet goed waarom je juist meer heroïek zou willen. 56 profs hebben zelfs niet kunnen uitrijden. Er zijn profs die goed over de 5u zijn gegaan.
Ik denk als je zou spreken met mensen die het gereden hebben zou je wel horen dat dit zeker geen licht koersje was.
Maar nee het is geen 300km endurance evenement, maar moet dat?
Maak er gisteren 500km gravel van en de uitzending is 1,5u lang kijken naar Vdp die 5' voor Vermeersch uit rijdt en 12' voor de groep Stuyven. Episch, en geen kat die er zijn tv voor op zet.

Vandaag komt hij alweer in actie. Geen Pogacar wel Hirschi die gisteren zijn reeks verder zette.
Het is nu op pickxBlijkbaar zijn Evenepoel en Hirschi al ribbedebie in het peloton. Maar vind geen livestream.