Algemeen Wielernieuws

Van Tricht dan nog. Sterke dag uit de vroege vlucht gewonnen. Perfect getimed het terughalen van Van Lemmen.

Wel beetje op mijn honger blijven zitten. Had meer Evenepoel, Hirschi en Roglic gehoopt te zien. Wedstrijd misschien toch iets te plat daarvoor. Morgen is Pogacar erweer dus we weten al hoe dat gaat aflopen.

Die redt hier zwaar zijn carrière trouwens. Alé ik heb het altijd wel vrij raar gevonden dat die niet aan langere contracten geraakte want dat was een vrij goede belofte en ook bij de profs toonde die zich altijd degelijk, maar hij kreeg geen contractverlenging van Alpecin en had voor zover ik weet (een week geleden dan toch) nog altijd geen deal met een ploeg. Mooi voor hem.

EDIT: lijkt dat hij toch nog gaat verlengen bij Alpecin. Ik zie ook niet in waarom Alpecin die zou laten gaan, zelfs niet voor deze overwinning. Gewoon een oerdegelijke renner die in kleinere koersen zijn ding kan doen.

Laatst bewerkt:
Die redt hier zwaar zijn carrière trouwens. Alé ik heb het altijd wel vrij raar gevonden dat die niet aan langere contracten geraakte want dat was een vrij goede belofte en ook bij de profs toonde die zich altijd degelijk, maar hij kreeg geen contractverlenging van Alpecin en had voor zover ik weet (een week geleden dan toch) nog altijd geen deal met een ploeg. Mooi voor hem.

Ja commentatoren spraken ook over dat hij nog altijd geen nieuw contract had. Van QS naar Alpecin naar geen ploeg in 2 jaar zou wel hard zijn. Zeker voor een 25 jarige.

Ofwel reden die
Hetgeen jij beschrijft bestaat al en heet unbound.
Ik snap ook niet goed waarom je juist meer heroïek zou willen. 56 profs hebben zelfs niet kunnen uitrijden. Er zijn profs die goed over de 5u zijn gegaan.
Ik denk als je zou spreken met mensen die het gereden hebben zou je wel horen dat dit zeker geen licht koersje was.

Maar nee het is geen 300km endurance evenement, maar moet dat?
De elite categorie zijn zeker niet allemaal prof. De enige voorwaarde is een uci vergunning als elite en eens in de top 25% van een elite gravel wedstrijd. GVA heeft bv een vergunning als elite 2 ofwel de liefhebbers van heel vroeger, daar moet je helemaal geen prof voor zijn. 192€ en een goedkeuring van een doktor en je kan die gewoon aanvragen bij cycling vlaanderen.

Ofwel reden die
De elite categorie zijn zeker niet allemaal prof. De enige voorwaarde is een uci vergunning als elite en eens in de top 25% van een elite gravel wedstrijd. GVA heeft bv een vergunning als elite 2 ofwel de liefhebbers van heel vroeger, daar moet je helemaal geen prof voor zijn. 192€ en een goedkeuring van een doktor en je kan die gewoon aanvragen bij cycling vlaanderen.
GVA is gravelprof, die heeft sponsoren en doet niets anders

Ai koers afgelast. Lijkt me niet meer dan normaal als ze spreken over 200mm op een dag.

Hopelijk is tegen Lombardije het zonnetjes opnieuw van de partij.

Ofwel reden die
Terechte opmerking dat je bij de elite niet kan spreken dat iedereen een profcontract heeft of professioneel wielrenner is.
Er zijn er die bij de eliten starten omdat ze dat willen, maar voor velen is het ook een verplichting aangezien zij lid van een team. En je hebt zoals gezegd de gravelprofs, zoals een GVA, die hun beroep dus gravelkoersen rijden is.
Vergeet niet dat de eerste 19-35 age grouper binnenkwam op 5u05:49. Bij elite werd hij daarmee 95ste.

Ik dacht mij zondagnamiddag nog eens in de zetel te zetten voor het laatste monument van het jaar, maar nee, die Italianen moeten weer op zaterdag koersen. :sop:

Ook bij Pogacar is het misschien ooit op :unsure:

Al zal dat eerder bij zijn concurrenten gebeuren, zo te zien. Evenepoel lijkt toch niet superfris meer, Roglic heeft al afgezegd (of niet?). Dan moet het al van een Mas, Carapaz, Bilbao, ... komen.

EDIT: lijkt dat hij toch nog gaat verlengen bij Alpecin. Ik zie ook niet in waarom Alpecin die zou laten gaan, zelfs niet voor deze overwinning. Gewoon een oerdegelijke renner die in kleinere koersen zijn ding kan doen.
Hij had blijkbaar al enkele weken (welliswaar mondeling) een deal met Alpecin om te verlengen tem eind 2025.

Na deze zege lijkt de ploeg dit ook te bevestigen dat de deal ook schriftelijk bijna rond is (in die zin gaf deze zege waarschijnlijk wel de doorslag hé). Good for him. Ik zie inderdaad ook geen reden waarom hij niet verlengd zou worden. Het is een oerdegelijke renner.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan