Algemeen Wielernieuws

Remco was niet absoluut top op wk en nu ook precies niet

Ik zie hem niet meer. Begon op kop aan de eerste beklimming maar gewoon compleet weg nu. Gepakt door de koude of zo?

EDIT: aha beeld van Evenepoel hij stapt af aan de finish

Allé dat denk ik toch want beeld kwaliteit is niet alles en ik moet dan nog op een Tiz Stream kijken

Tour of Brittain was al hangen en wurgen, duidelijk niet meer in de beste vormcurve, die tijdrit was echt zand in de ogen

Mja Tadej, hier is niets meer aan he vriend, ik zal de tv maar weer uit zetten.

Ik snap eigenlijk niet dat er ondertussen niemand is die hem influistert van wacht een beetje, want dit begint zoals F1 te worden, hier is echt niets meer aan en dat is echt niet goed voor de sport.

Remco afgestapt ondertussen

Edit: ik zit hier net te kijken op PCS, Vingegaard rijdt gewoon niks meer dees jaar, toch ook wel trieste bedoening :S
edit: Pogi wint gewoon alle resterende koersen dan dees jaar simpel

Laatst bewerkt:
Remco afgestapt ondertussen

Edit: ik zit hier net te kijken op PCS, Vingegaard rijdt gewoon niks meer dees jaar, toch ook wel trieste bedoening :S
edit: Pogi wint gewoon alle resterende koersen dan dees jaar

Vingegaards vrouw beviel pas. Die blijft dus thuis om papa te zijn. Was zo al gepland. Daarom dat hij na de Tour nog vlug Polen reed en won zodat hij dan de rest van het seizoen bij zijn gezin kon zijn.

De Belgen in hun nopjes natuurlijk, een soort veldrit die ipv één nu vier uur duurt. 🍻

Jammer dat m'n wederhelft moet werken anders had ik ook wel eens durven afzakken.
Met +3000 starters van over heel de wereld die wat familie en vrienden meebrengen is het vooral een internationaal feest. Vanaf woensdag/donderdag was het over de koppen lopen wat "gravelaars" betrof. Met het WK op de weg heb je renners die met heel hun omkadering ergens op hotel gaan zitten, de meeste van deze sporters zijn de betere amateurs die naast het WK ook komen om iets van de stad en de omgeving te zien. Die zich simpelweg in het normale leven moeten mengen omdat ze ergens een kamer huren. Renners die vandaag rijden hingen gisteren rond op het parcours, en vrouwen die gisteren reden zullen vandaag hetzelfde doen (buiten de echte profs dan). Laten we hopen dat als dit gravel WK over de jaren heen belangrijker wordt dat ze dit aspect van de gewone doe-sporter kan blijven behouden.

Het WK op de weg is qua prestige uiteraard van een totaal ander niveau. Maar voor de stad Leuven is deze organisatie van grotere waarde. Al die doe-sporters die thuis gaan vertellen hoe leuk het daar was, hoe mooi de streek was, de vele koffiebars voor wielrenners die hier de laatste jaren als paddestoelen uit de grond geschoten zijn die als hotspots werden gebruikt. Ze hebben ook nog eens geweldig geluk gehad met het weer. De regio rond Leuven wil zich ook profileren als de gravel hoofdstad van België, hier gaan ze nog jaren de vruchten van plukken.

Blijft heerlijk die overmacht van Pogacar, genieten om naar te kijken, keer op keer :love: .

(en nee in tegenstelling tot de tv afzetters meen ik dat, als Remco zo'n stoten uithaalt is iedereen lyrisch, en terecht, voor een Pogacar zou dat ook moeten :love: ).

Koers al beslist nog voor de uitzending begint :laugh:
Op dat vlak wel niet echt een sport die gemaakt is voor TV, was gisteren eigenlijk ook al zo. Niveauverschil tussen renners te groot voor zo een zwaar parcours (wat bij gravel altijd zo is natuurlijk).

EDIT: achtervolgers zitten wel niet ver dus hopelijk krijgen we nog iets te zien)

Laatst bewerkt:
- Xandro Meurisse (Bel)
- Matej Mohoric (Slv)
- Connor Swift (GBr)
- Florian Vermeersch (Bel)
- Mathieu van der Poel (Ned)
- Toon Aerts (Bel)
- Quinten Hermans (Bel)
- Timo Kielich (Bel)
- Jasper Stuyven (Bel)
- Gianni Vermeersch (Bel)

- Rick Ottema (Ned)