Algemeen Wielernieuws

Soms verdenk ik Vollering er van een terrorist te zijn voor het Nederlandse team. Legt toch heel vaak een bom onder dat team puur door de erbarmelijke koerstactiek...

Kopecky mag heel blij zijn dat Vollering dat gat naar longo borghini dicht rijdt. Lotte was duidelijk niet de sterkste in koers, maar het geluk zat deze keer wel mee.

Kopecky mag heel blij zijn dat Vollering dat gat naar longo borghini dicht rijdt. Lotte was duidelijk niet de sterkste in koers, maar het geluk zat deze keer wel mee.
Slim van Kopecky. Aan het verloop van de koers te zien wou Vollering hier absoluut winnen, ze ging Longo Borghini dus wss niet laten rijden.
Daarnaast snap ik Vollering ook wel hoor, als je je sterk voelt wat ga je dan voor iemand anders rijden. Vos is al 3x wereldkampioen geweest, Vollering zag hier haar kans nog eens voor die 1e. Dat voor je land rijden in een vrij individuele sport, das altijd iets vreemds geweest. Ti niet team Holland dat wereldkampioen zou zijn he ...

De grootste fout van Nederland is dat ze niet resoluut de kaart Vollering trekken. Op dit parcours moet dat gewoon kopman nummer 1 zijn met niemand er naast.
Vos en Markus gaan er 40" voor rijden waardoor het tempo op de laatste klim te laag is, daar heeft Vollering volledig gelijk in. Voor Vollering moet de koers bergop zo hard mogelijk gemaakt worden en dat hebben ze nagelaten.
Van Gucht zit dan te roepen dat ze voor Vos haar sprint hadden moeten rijden. Hallo? Vos had 40" voor en komt op een dikke minuut binnen, die was volledig de nek af. Vos torpedeert hier de kansen van Vollering om voor eigen succes te rijden. Vollering haar sterkste kant is de langere beklimmingen en daar heb ik Nederland nooit een moordend tempo zien opleggen. Een beetje spelen met pionnen die geen kans op slagen hadden. Beneden maakt Vollering zeker fouten, maar dan is de koers voor haar al 95% zeker verloren.

Laatst bewerkt:
Er zijn nog zekerheden in het leven zoals de Nederlandse vrouwen die er een boeltje van maken!
Ik denk dat velen bij teamNL blij gaan zijn dat Vos ermee stopt. Op een bepaalde manier hypothekeert zij toch altijd zo een wedstrijd omdat ze kan winnen in theorie, maar in de praktijk liggen haar beste jaren al achter haar.

Laatst bewerkt:
Denk dat de sleutel bij Slovenië voor Pogi vandaag in de handen van Rogla ligt, als die echt voor Pogi wilt rijden of niet.

Vrees ook een beetje dat hun ploeg niet sterk genoeg is in de breedte om hun kopmannen voldoende fris in de finale te krijgen tbh. Met Mezgec en Tratnic kan je wel naar de oorlog ma nu met mohoric die wegvallen is, toch een aderlating, de andere renners zijn toch wel van minder allooi met alle respect :unsure:

Hopelijk is Remco in orde, een tijdrit is geen rit in lijn van 270 km.
Geef toch net wat meer waarde aan de mannen die Canadese 2-luik gereden hebben tbh qua inschatting algemene vorm, afwachten...

Spaanse ploeg gaat in orde zijn, en vooral Matthews heel gevaarlijke klant lijkt me !

Soit hopelijk 2de keer Brabançonne seffes :coolbrows:

Laatst bewerkt:
Het kan 2 kanten op natuurljk.
Een Kopecky scenario is niet volledig ondenkbaar bij de mannen natuurlijk. Als ze MVDP niet kwijtspelen na de laatste lange beklimming dan zijn ze eraan voor de moeite vrees ik. Pogacar zijn sprint is goed, maar niet goed genoeg voor een man zoals MVDP af te houden.

Roglic zal echt wel voor Pogacar rijden hoor. Daar zou ik echt wel niet aan twijfelen. Ik denk dat het wel duidelijk is hoe de rolverdeling zit. Hij zal lang willen meezitten, maar op elk vlak is Pogacar de betere.

Ik hoop echt op veel spanning, en niet Remco of Pogacar die 50km solo gaan rijden :P

Slim van Kopecky. Aan het verloop van de koers te zien wou Vollering hier absoluut winnen, ze ging Longo Borghini dus wss niet laten rijden.
Daarnaast snap ik Vollering ook wel hoor, als je je sterk voelt wat ga je dan voor iemand anders rijden. Vos is al 3x wereldkampioen geweest, Vollering zag hier haar kans nog eens voor die 1e. Dat voor je land rijden in een vrij individuele sport, das altijd iets vreemds geweest. Ti niet team Holland dat wereldkampioen zou zijn he ...
Kopecky zit gebakken voor de komende jaren, indien Vollering meerijdt.
Vollering wil die eerste wereldtitel en Lotte kan lekker meesurfen. Voor haar hoeft het niet meer, laat Demi alles maar dichtrijden.
Natuurlijk volgend jaar zijn er meer hoogtemeters, maar het zou me niet verbazen mocht Lotte zich volgend jaar meer focussen op de Giro en Tour en een kilootje extra verliezen, dat voordelig kan zijn in Rwanda.

Drie jaar op rij een WK bij de Belgen. Zet daar de OS bij en we beleven gouden tijden op kampioenschappen. Koester deze periode!

Vooral benieuwd of Slovenië in staat is om het tempo hoog genoeg te leggen op de beklimmingen. Met Novak, Tratnik en Roglic zou dat toch wel moeten lukken (ondanks het verlies van een Mohoric). Enkel de laatste 4km zijn vlak te noemen, het rondje leent zich dus ook prima tot een solo. Als ze Pogacar op de voorlaatste keer Bergstrasse afzetten kan het werk al gedaan zijn.

De klim waar Pogacar kipkap van de concurrentie maakte in Montreal duurde ook maar 3'27", op de bergstrasse staat de KOM momenteel op 3'12" dus qua lengte van inspanning zeer vergelijkbaar (wel iets minder steil en dus meer draft). De klim van Witikon duurt 5'35" en dan de laatste, de Landstrasse is 2'21". Als ze op die klimmetjes mannen als VDP zoetjes aan afmatten zie ik niet in hoe die gaat winnen.

Dat is wel zonde, was de laatste tijd niet slecht op dreef. Nu niet om te winnen, maar kon wel zijn rol spelen.

Edit: Landa en Skjelmose ook al out...

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan