Een EK voor klimmers mocht wel een keer de meeste van die EKs waren gewoon voor sprinters tot nu toe. En de ene keer dat het niet het geval was won Colbrelli die toch ook een halve sprinter was. Maar ja wie ga je daar mee lokken natuurlijk met het WK er vlak voor of volgend jaar blijkbaar erna dan is het tegenovergestelde type parcours misschien slimmer krijg je toch die toppers.
Wollongon was zo lastig toch niet. Pogacar is gewoon overal favoriet omdat die naast supergoed te zijn ook nog eens zeer veelzijdig is. Wie kan er en de Tour winnen en de RVV winnen. Wordt moeilijk om een parcours te maken waar hij niet tot de favorieten behoord. Tenzij je natuurlijk een biljartvlak WK maakt.
Momenteel zijn er maar 3 renners waarvan men kan denken dat ze de komende jaren een tour kunnen winnen.
Pogacar heeft al bewezen dat hij de RVV kan winnen.
Remco zie ik ook wel nog in staat om een goede RVV te rijden, maar als schaduwfavoriet dan. Op de kasseien is die ni super, maar er zijn genoeg stukken tussen de kasseien om het verschil te maken.
Vingegaard heeft sinds 2022 geen enkele eendagswedstrijd uitgereden en heeft als prof nog enkele top 5 plaats gereden in een eendagswedstrijd.
Nu denk ik dat een jongere Roglic het ook wel zou gekund hebben als hij echt wou. Ik heb die eens zotte dingen zien doen in GP Dehain die hij reed als voorbereiding op de kasseirit in de tour.
.

) en Christens en Del Toro zijn profs bij UAE.