De Ronde van Polen van de laatste jaren is vreselijk, die van vroeger (ja toen ook Wellens won btw) was zeer aangenaam met mooie parcoursen. Je zegt dat je minstens ook een beetje een puncher moet zijn? En dan? In Renewi Tour moet je ook tenminste over kasseien kunnen rijden? Niet veel verschil hé. En wat oneer aandoen? Je haalt hier de erelijst bij waarom dan niet bij die van de Renewi Tour? Alsof die zo zwak is? Wellens, Colbrelli (de zot sterke versie), Van der Poel, Dumoulin, Mohoric, Terpstra. De enige ietwat "kleinere" renner is De Plus, maar die had toen ook gewoon een heel sterk jaar. De erelijst kan je zo onmogelijk een goed argument noemen hé.
Ik haalde de erelijst van Polen vooral aan om mee te geven dat er daar toch nog wel andere op het podium hebben gestaan buiten Vingegaard natuurlijk.
De Eneco, BinckBank en zelfs de benelux tour waren zeker leuke en gevarieerde rondjes ja. Maar de huidige renewi tour is zelfs nog geen fractie van wat dat is.
En dat staat los van Wellens en wie er nog allemaal op het podium heeft gestaan, want ja mooie winnaars. Maar wel in een ronde die qua parcours en opbouw gewoon niet heel goed is, en die vooral leunt op een korte tijdrit en één zware rit.
Het is minder, maar een flop, een maat voor niets, het laagste van het laagste? Nee, dat is gewoon onnozel en flauw. Zou me niet verbazen als niemand van jullie beiden bijvoorbeeld de Geraardsbergen rit van afgelopen zondag gezien heeft. Was gewoon een fantastische rit waarin de sterksten overbleven. Wat is dan het probleem?
Ik heb een heel deel gezien ja. Uiteraard was dat een mooie rit, maar ja het is een rit in de Vlaamse Ardennen met enkele iconische klimmen dus je kan daar weinig verkeerd mee doen.
Maar alles wat ervoor kwam was toch maar vrij droevig?
Maar het ging dus over Wellens zijn 4x, deze Wellens kan ook een stevigere versie van deze ronde winnen en heeft die in het verleden dus ook al gewonnen. Een versie met een Ardennen rit, een mini AGR, een tijdrit en een kasseienrit. Die versie was gewoon heel goed.
Dat zal ik ook niet weerleggen. Maar ik denk dat we toch mogen toegeven dat hij dit relatief makkelijk gewonnen heeft? Tijdrit dat kan hij gewoon zeer goed, en zo een rit in de Vlaamse Ardennen ligt hem ook gewoon.
Een ronde met een iets gevarieerd parcours dat zwaarder is en meer kansen bied algeheel is gewoon zoveel interessanter en waardevoller.
Daarom dat ik ook zei je moet dat naar waarde schatten. Ja zoveel keer de eindoverwinning pakken is mooi, maar qua gewicht kan je dit nu toch ook niet gigantisch hoog inschalen.
.
)