Algemeen Wielernieuws

Zien we Remco dit seizoen nog met een gouden tijdritfiets / regenboogtrui combo? De tijdrit in de Renewi Tour lijkt mij dan zowat de enigste optie? Of mag hij op het EK ook in zijn regenboogtrui starten?
De rest van het seizoen zou Tour of Britain worden en dan WK. Dus geen Renewi of Ek, dus geen TT meer voor het Wk. Lombardije is nog niet beslist.

Die heeft een bovenlichaam waar menig sprinter jaloers op is.
Echt niet eigenlijk. Waarschijnlijk het meest bizarre lichaam van een Iron Man ooit. Die vent heeft gewoon nog steeds veel vet (in zijn context natuurlijk).

Tis een freak of nature, dat is zeker. Maar absoluut geen lichaam om jaloers op te zijn tbh

Uiteraard niet als eerste aan denken maar toch is het de waarheid.. hij snoert de haters telkens de mond. Dat mag toch gezegd worden zeker?

Hier zitten ook een aantal non-believers waarvoor hij nooit goed kan doen.

Maar waarom is dat bij hem zo'n 'ding'?

Als Remco wint zijn er hier meteen een aantal personen met die opmerking.

Als een Pogacar, Mathieu, Wout, Vingegaard, ... wint, lees ik nooit iets in de trend 'ha, hij heeft al die haters toch maar mooi de mond gesnoerd!' Hoge bomen vangen veel wind, het is niet dat zij nog nooit kritiek hebben gehad (maar ze maken er zelf om te beginnen ook wel minder een spel van in interviews)

Echt niet eigenlijk. Waarschijnlijk het meest bizarre lichaam van een Iron Man ooit. Die vent heeft gewoon nog steeds veel vet (in zijn context natuurlijk).

Tis een freak of nature, dat is zeker. Maar absoluut geen lichaam om jaloers op te zijn tbh
Ik wou het net zeggen, die man heeft echt geen mooi lichaam.
Is heel blokkig en stevig maar op geen enkel punt echt zot gespierd.

Als een Pogacar, Mathieu, Wout, Vingegaard, ... wint, lees ik nooit iets in de trend 'ha, hij heeft al die haters toch maar mooi de mond gesnoerd!' Hoge bomen vangen veel wind, het is niet dat zij nog nooit kritiek hebben gehad (maar ze maken er zelf om te beginnen ook wel minder een spel van in interviews)
Hier op het forum zijn er toch veel mensen actief die op voorhand altijd negatief zijn over hem. Dat je van zijn fans die hier actief zijn achteraf leest "zie je wel haters" is voor mij niet verassend.

Wie zijn sie haters en non believers vandaag?
Heeft geen belang wie of welke namen dat kan je zelf wel lezen en beoordelen denk ik. Ik lees hier genoeg non-believers die prestaties van Remco steeds minimaliseren en onterecht bekritiseren. En dan heb ik het niet over deze Olympische tijdrit specifiek maar wel in het algemeen.

Sja, als je blind bent voor bepaalde negatieve zaken die steeds gezegd en herhaald worden door zijn non-believers zijn we snel uitgepraat helaas..

Ik vind dit toch schromelijk overdreven hoor. Ik zie hier persoonlijk toch relatief weinig "haat" op Remco verschijnen.

Ik denk dat het grote probleem toch grotendeels bij jezelf ligt hoor. Als jij iemand iets ziet posten dat niet bepaald in je kraam past als het om Remco gaat dan reageer jij daar bij momenten veel te fel op. Een goed voorbeeld dat ik me direct voor de geest kan halen ging over de afsluitende tijdrit in de Tour. Iemand stelde de vraag of Remco mogelijks de afsluitende tijdrit kon winnen, waarna een user enkel antwoordde dat hij daarin niet geloofde want hij verwachtte Pogacar als winnaar. Vervolgens reageerde jij daar gepikeerd op met de term "non-believer". :unsure: Guess what? Pogacar heeft die tijdrit met sprekend gemak gewonnen.

Zo zijn er nog wel een aantal voorbeelden te vinden. Dat heeft helemaal niets met "haat" of "non-believers" te maken, maar hier zijn nu eenmaal een aantal users die objectief naar de zaken proberen kijken en bepaalde zaken nuanceren. Dat heeft echter weinig te maken met prestaties minimaliseren of onterecht bekritiseren zoals jij ze ziet. Natuurlijk zijn er hier en daar een paar trolls die onnozele uitspraken doen over Remco, maar zoals ik al zei: die zijn er toch heel weinig (of ik zie ze weinig passeren).

Hij heeft nochthans een punt. Als Remco een TT wint is het altijd van ja maar Ganna en co hun doelen liggen later dit jaar. Raar dat er hier nog niemand gepost heeft dat Ganna en Tarling pieken richting het WK. :thinking:

Hij heeft nochthans een punt. Als Remco een TT wint is het altijd van ja maar Ganna en co hun doelen liggen later dit jaar. Raar dat er hier nog niemand gepost heeft dat Ganna en Tarling pieken richting het WK. :thinking:
Hier ben ik heel benieuwd naar.

Vanaf dat er ook maar enige nuance bij een prestatie komt kijken dan is het van "hater" hier en "non-believer" daar.
Fak heb me hier weer aan laten vangen.

Laatst bewerkt:
Hier op het forum zijn er toch veel mensen actief die op voorhand altijd negatief zijn over hem. Dat je van zijn fans die hier actief zijn achteraf leest "zie je wel haters" is voor mij niet verassend.

Maar dat is geen unicum voor Remco alleen, zelfs over Sep Vanmarcke zijn sommigen hier negatief!

Nee serieus, ik volg toch eerder @Pinkman . Er moet zeker een onderscheid gemaakt worden tussen onnodig negatief zijn, of kritisch zijn of zaken in vraag stellen of zaken in context plaatsen. Waarmee ik niet beweer dat er nooit onnodig negatief gedaan wordt, maar ik ben er wel van overtuigd dat het merendeel van de tijd gewoon kritiek is.

En dat laatste mag toch? Ik denk bv. aan bepaald 'gedrag' dat we van Remco wel eens gezien hebben tijdens de koers (of vooral tijdens pechmomenten in de koers). Prima als je je daar niet aan stoort, maar evengoed ok als daar kritiek op komt omdat sommige mensen zich daar wél aan storen, toch?

Zoals gezegd, hoge bomen vangen veel wind. Remco is een topcoureur, dus iedereen heeft er een mening over. Net zoals iedereen een mening heeft over Mathieu of over Wout of ... . Lijkt me maar normaal dat dat soort figuren meer losmaken bij de supporters (en dus bij mensen hier), dan pakweg een gemiddelde renner van Lotto of Wanty.

Zijn resultaten spreken voor zich. Het zou toch beter zijn dat hij zélf zich daar ook wat meer boven zou zetten, ipv daar telkens openlijk op terug te komen (zoals tijdens de Tour, en zowat het eerste wat hij ook zei na afloop van de Tour). Je gaat altijd voor- en tegenstanders hebben, en je gaat altijd onterechte, maar ook terechte, kritiek krijgen als topsporter.

Dat bedoel ik inderdaad.. en dat gebeurt hier vrij regelmatig. In al die jaren heb ik hier al genoeg postings zien verschijnen die Remco zijn prestaties minimaliseren. Bv: Pogacar was er niet.. , jamaar Roglic is gevallen.. daarom wint Remco de Vuelta.., hij heeft altijd een slechte dag in het hooggebergte... enzovoorts.. enzovoorts.. Dat noem ik geen objectiviteit.

Zelfs over Sep Vanmarcke zijn sommigen hier negatief!
ZELFS OVER SEP VANMARCKE???!!
Wie spreekt er slecht over Sep???

Dat bedoel ik inderdaad.. en dat gebeurt hier vrij regelmatig. In al die jaren heb ik hier al genoeg postings zien verschijnen die Remco zijn prestaties minimaliseren. Bv: Pogacar was er niet.. , jamaar Roglic is gevallen.. daarom wint Remco de Vuelta.., hij heeft altijd een slechte dag in het hooggebergte... enzovoorts.. enzovoorts.. Dat noem ik geen objectiviteit.

Ja maar je moet wel het onderscheid maken tussen iemand die geen goed woord over heeft, en mensen die gewoon terechte kanttekeningen maken.
Dat Pogacar in LBL viel en niet mee kon strijden was een feit, dat Pogacar überhaupt niet aanwezig was dat is ook een feit. Ook in de vuelta, hij won die wel toen Roglic gevallen was en naar huis was.
Had hij daarom anders niet gewonnen, dat is niet zeker. Maar het speelt wel mee in de beoordeling van een prestatie. En dat is net wel wat ze noemen objectief zijn.
Wat we in de tour hebben gezien bewijst dat ook gewoon. Remco was in zijn allerbeste vorm ooit, veel beter dan de vuelta van 2022. Remco steekt met kop en schouders boven 99% van het peloton uit. Maar een Pogacar staat gewoon nog een niveau hoger.
Het is dus logisch dat je hem afweegt tegen Pogacar.

Op de OS TT ook, de omstandigheden waren voor iedereen gelijk. Ganna maakt een fout of heeft pech, Tarling heeft pech en Remco wint. Maar het was een eerlijke strijd en hij heeft ze gewoon zeer eerlijk verslagen. En dat was tegen de absolute top in dat werk, conclusie is dus duidelijk dat Remco de absolute top is in dat werk (wat we uiteraard al veel langer wisten).

ZELFS OVER SEP VANMARCKE???!!
Wie spreekt er slecht over Sep???

Ja maar je moet wel het onderscheid maken tussen iemand die geen goed woord over heeft, en mensen die gewoon terechte kanttekeningen maken.
Dat Pogacar in LBL viel en niet mee kon strijden was een feit, dat Pogacar überhaupt niet aanwezig was dat is ook een feit. Ook in de vuelta, hij won die wel toen Roglic gevallen was en naar huis was.
Had hij daarom anders niet gewonnen, dat is niet zeker. Maar het speelt wel mee in de beoordeling van een prestatie. En dat is net wel wat ze noemen objectief zijn.
Wat we in de tour hebben gezien bewijst dat ook gewoon. Remco was in zijn allerbeste vorm ooit, veel beter dan de vuelta van 2022. Remco steekt met kop en schouders boven 99% van het peloton uit. Maar een Pogacar staat gewoon nog een niveau hoger.
Het is dus logisch dat je hem afweegt tegen Pogacar.

Op de OS TT ook, de omstandigheden waren voor iedereen gelijk. Ganna maakt een fout of heeft pech, Tarling heeft pech en Remco wint. Maar het was een eerlijke strijd en hij heeft ze gewoon zeer eerlijk verslagen. En dat was tegen de absolute top in dat werk, conclusie is dus duidelijk dat Remco de absolute top is in dat werk (wat we uiteraard al veel langer wisten).
Dat vetgedrukte is ook maar om te zeveren toch.

Alsof iemand pogacar zijn tourwinst dit jaar nr beneden gaat praten of minimaliseren omdat rogli gevallen is, vinge de nodige voorbereiding miste, en nummers 4 en 6 uit zijn eigen ploeg komen en dus geen gevaar waren.
"Ja maar das objectief zijn" :unsure:

Laatst bewerkt:

Alsof iemand pogacar zijn tourwinst dit jaar nr beneden gaat praten of minimaliseren omdat rogli gevallen is, vinge de nodige voorbereiding miste, en nummers 4 en 6 uit zijn eigen ploeg komen en dus geen gevaar waren.

Wat?
Als je nu gaat discussiëren wie de beste ronderenner is, is het toch een legitieme kanttekening dat Vingegaard 2weken in het ziekenhuis heeft gelegen tijdens de voorbereiding.
MVDP zijn dominantie in het voorjaar was wat ze was maar van zijn twee grote concurrenten deed er 1 niet mee en de ander lag in de lappenmand.
Op basis van Pogi zijn Giro ging je toch ook niet zeggen dat ie zomaar even de Tour ging winnen. Hij heeft daar, met alle respect, Martinez en een oude Thomas voor moeten kloppen.
Ayuso klopte vorig jaar Evenepoel nog in een ITT, dan ga je toch niet zeggen dat Ayuso een beter tijdrijder is. Nee, je maakt de kanttekening dat Evenepoel terugkwam uit ziekte, ander moment in de voorbereiding, etc...
Of gaan we ook geen kanttekeningen plaatsen bij Evenepoel zijn prestaties in San Juan vorig jaar?

Wat?
Als je nu gaat discussiëren wie de beste ronderenner is, is het toch een legitieme kanttekening dat Vingegaard 2weken in het ziekenhuis heeft gelegen tijdens de voorbereiding.
Dat zijn we helemaal niet bezig dus de rest van die zin is niet van toepassing.
MVDP zijn dominantie in het voorjaar was wat ze was maar van zijn twee grote concurrenten deed er 1 niet mee en de ander lag in de lappenmand.
Op basis van Pogi zijn Giro ging je toch ook niet zeggen dat ie zomaar even de Tour ging winnen. Hij heeft daar, met alle respect, Martinez en een oude Thomas voor moeten kloppen.
Ayuso klopte vorig jaar Evenepoel nog in een ITT, dan ga je toch niet zeggen dat Ayuso een beter tijdrijder is. Nee, je maakt de kanttekening dat Evenepoel terugkwam uit ziekte, ander moment in de voorbereiding, etc...
Of gaan we ook geen kanttekeningen plaatsen bij Evenepoel zijn prestaties in San Juan vorig jaar?
Dat is echt naast de kwestie, je bent een ander gesprek aan het voeren.

Natuurlijk kan je iemand zijn individuele prestaties beoordelen en kanttekeningen plaatsen. Maar dan moet je naar mijn mening de persoon of de vorm evalueren tov wat die persoon kan of zou moeten kunnen brengen. Helemaal niet een trofee gaan evalueren op basis van wie er al dan niet was, of niet in topvorm, of al dan niet met pech, etc.

Uiteraard is het frustrerend als bv Van Aert lek rijdt op Carrefour de l'arbre en VDP de rode loper krijgt voor winst in Roubaix, en komen daar logisch veel reacties op, maar je gaat toch niet jaren later nog steeds die lekke band oprakelen? Ook zonder pech van Van Aert was het wss 50/50 of 45/55 voor de ene of andere. Dan is het zielig om lang daarna telkens dat riedeltje te herhalen van "ja maar die was niet bij / ja die had pech / die zat net slecht geplaatst / de rest maakte een verkeerde inschatting / die was niet in vorm / die was gevallen / die is ziek geworden / die werd opgehouden door een val / etc." In elke wedstrijd vallen renners, of doen niet alle toppers mee. Get over it.

Winnen is winnen op een bepaald moment. Evenepoel won de Vuelta PUNT. Niet "Evenepoel won de Vuelta maar een objectieve kanttekening is dat Pogi er niet was en Rogli viel." Dan ben je gewoon een slechte verliezer.

Het vetgedrukte ging toch over de beoordeling van een prestatie? Niet over winnen is winnen en Evenepoel won de Vuelta PUNT. Da's geen beoordeling, gewoon een feit.
Dan vind ik mijn bedenking wel relevant.

maar whatever eigenlijk 😅

Laatst bewerkt:

Nee natuurlijk niet.
De omstandigheden waarin je wint liggen mee in de weegschaal voor de beoordeling van de prestatie. Bij Remco zijn vuelta blijft het feit dat het onthoofd werd door de van van Roglic. Wat het makkelijker maakt om te winnen.
En hij nog lang niet zeker was van winst, Roglic was stilaan aan het terugkomen.

Bij Pogacar deze tour is dat een andere zaak omdat hij overduidelijk op alle vlakken wel de betere was. Hij rijdt de allerbeste Remco naar huis en verslaat Vingegaard die allesbehalve slecht was op een overduidelijke manier.
Bij de overwinning van Pogacar in de giro is er ook de kanttekening gemaakt dat er niemand van zijn niveau meedeed en hij dus makkelijk kon winnen.
Dat maakt de overwinning niet minder waard, maar het is wel objectief om de prestatie op die manier te beoordelen.

Man, dag & nacht verschil Remco in zijn laatste interview, zag er ontzettend fris uit, dat belooft! Vorig week zag die er echt nog piepedood uit, logisch wel.

Moeilijk te zeggen tactisch met die kleine ploegen en amper 90? starters (90 klopt da?). Misschien dat een groepje met wat onbekende patriotten een vrijgeleide zal krijgen in het eerste uur, ma ik verwacht een snelle koers en lange finale tussen de toppers, gaat niet veel volk van die 90 effectief de meet halen lijkt me.

Terug
Bovenaan