Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uijtdebroeks rijdt hier redelijk anoniem rond, nu al op 1:20.
Evenepoel vorig jaar net hetzelfde meegemaakt had het hier ook lastig.

Rit van 42km vandaag in Zwitserland, het is eens iets anders![]()

Er was ook sprake van een longontsteking?Normaal hé. Ziek uit de Giro gestapt dan kan je hier niet top zijn. Evenepoel vorig jaar net hetzelfde meegemaakt had het hier ook lastig.
Das ook al net iets meer dan gewoon maar een beetje ziek.Ik spreek uit ervaring dat je dan wel even niet deftig kan trainen.Er was ook sprake van een longontsteking?Das ook al net iets meer dan gewoon maar een beetje ziek.
Dat zou op een mooie dag alleszins wel prachtige plaatjes gevenIk spreek uit ervaring dat je dan wel even niet deftig kan trainen.
Ik zat afgelopen week in Chamonix en ben ook eens naar Swissneyland gereden.
Barrage D’Emosson opgereden, daar zouden ze eens een aankomst moeten leggen. Of nog eens met de tour daar passeren. Dat zou wel voor spektakel kunnen zorgen!

Beelden van de laatste kilometer:Jarno Widar met zijn tweede in de Baby Giro. De talentjes blijven komen.
Interessant.Jarno Widar met zijn tweede in de Baby Giro. De talentjes blijven komen.
Interessant.
Hopelijk eindelijk eens iemand die kan meedingen naar Tour-winst in de toekomst.

Heeft er deze eeuw al een renner van sub 55kg op het podium van de Tour gestaan? Ik kan er mij zo geen voor de geest halen.Hopelijk eindelijk eens iemand die kan meedingen naar Tour-winst in de toekomst.
Vingegaard weegt 57kg tijdens de TourHeeft er deze eeuw al een renner van sub 55kg op het podium van de Tour gestaan? Ik kan er mij zo geen voor de geest halen.
52kg is in principe te licht. Evenepoel rijdt een 40' tijdrit rond de 6,5w/kg. +/- 396w. Iemand van 52kg geraakt met 6,5w aan 338w. Die 60w verschil is een wereld van verschil.
Op vlakke tijdritten ga je daar een heleboel tijd mee verliezen, en op de vlakkere ritten word je je dag na dag uitgemolken. Enkele jaren geleden stond er in het nieuwsblad een interessant artikel over waarom een renner van 50kg nooit de Tour zou winnen. Elissonde kan geweldige waardes te rijden, fris en in w/kg. Maar na 14 dagen grote ronde en op het einde van een rit van 180km niet meer. W/kg is niet heilig, je moet ook een bepaald absoluut wattage halen om niet uitgewrongen aan de laatste klim te komen.
Met ook Lenny Martinez in die gewichtsklasse weet je natuurlijk nooit dat Aso plots alle tijdritten schrapt en enkel nog aankomsten boven voorziet na beklimmingen van minstens 10%. Voor zo ver dat niet gebeurt zie ik in Martinez ook geen Tour winnaar.
Kan je dan niet gewoon enkele kg's bijkomen of is het niet zo simpel?Heeft er deze eeuw al een renner van sub 55kg op het podium van de Tour gestaan? Ik kan er mij zo geen voor de geest halen.
52kg is in principe te licht. Evenepoel rijdt een 40' tijdrit rond de 6,5w/kg. +/- 396w. Iemand van 52kg geraakt met 6,5w aan 338w. Die 60w verschil is een wereld van verschil.
Op vlakke tijdritten ga je daar een heleboel tijd mee verliezen, en op de vlakkere ritten word je je dag na dag uitgemolken. Enkele jaren geleden stond er in het nieuwsblad een interessant artikel over waarom een renner van 50kg nooit de Tour zou winnen. Elissonde kan geweldige waardes te rijden, fris en in w/kg. Maar na 14 dagen grote ronde en op het einde van een rit van 180km niet meer. W/kg is niet heilig, je moet ook een bepaald absoluut wattage halen om niet uitgewrongen aan de laatste klim te komen.
Met ook Lenny Martinez in die gewichtsklasse weet je natuurlijk nooit dat Aso plots alle tijdritten schrapt en enkel nog aankomsten boven voorziet na beklimmingen van minstens 10%. Voor zo ver dat niet gebeurt zie ik in Martinez ook geen Tour winnaar.