Algemeen Wielernieuws

Nog niet top top Bernal, maar ik had em wel nooit meer zo verwacht na die blessure. Hopelijk kan ie het niveau nog opkrikken en een mooie ereplaats rijden in de Tour.

Uijtdebroeks rijdt hier redelijk anoniem rond, nu al op 1:20.

Normaal hé. Ziek uit de Giro gestapt dan kan je hier niet top zijn. Evenepoel vorig jaar net hetzelfde meegemaakt had het hier ook lastig.

Je doel missen is echt klote, na ziekte zomaar gaan zeggen van ik mik gewoon op het volgende is niet eenvoudig. Je hebt echt wel tijd nodig om weer die vorm op te bouwen.

Adam Yates is toch een dikke coureur ze. Als Vingegaard en Pogacar niet meedoen kan die toch een grote ronde winnen tegenwoordig.
Daar zit echt wel teveel klimtalent in 1 ploeg.

En ja Bernal is terug goed he. INEOS kan onmogelijk de kaart Pidcock gaan trekken in de Tour.

Gaan die morgen trouwens een koers van 42km rijden?
Ah ok, ingekort:)

Laatst bewerkt:
Joao Almeida was the hero of the day with 6.51 ᵉW/Kg for 31:47 min as he was pulling the leading group for 6 km. It was probably the best Almeida performance we have seen so far. Adam Yates pushed 6.46 ᵉW/Kg for 31:42 min. Mas, Bernal and Riccitello all did their best or one of the best performances of career with 6.35 – 6.37 ᵉW/Kg. Even Pidcock and Onley who finished 54 seconds after Yates where, doing great for their standards with 6.25 ᵉW/Kg.

straffe kost en past in het rijtje van Yates gisteren (bijna 6,6W/kg over 20'), Vingegaard z'n Tirreno (meer dan 6,6W/kg over 20'), Pogacar in de Giro (6,2W/kg over 50') en de wat mij betreft duizelingwekkende 7,3W/kg over 10' van Lenny Martinez in de Classic Grand Besancon Doubs.

Almeida trapt vandaag bv meer dan Roglic kon trappen over 30' in Dauphinee (maar dikke 6,4W).

Normaal hé. Ziek uit de Giro gestapt dan kan je hier niet top zijn. Evenepoel vorig jaar net hetzelfde meegemaakt had het hier ook lastig.
Er was ook sprake van een longontsteking? :unsure: Das ook al net iets meer dan gewoon maar een beetje ziek.

Er was ook sprake van een longontsteking? :unsure: Das ook al net iets meer dan gewoon maar een beetje ziek.
Ik spreek uit ervaring dat je dan wel even niet deftig kan trainen.

Ik zat afgelopen week in Chamonix en ben ook eens naar Swissneyland gereden.
Barrage D’Emosson opgereden, daar zouden ze eens een aankomst moeten leggen. Of nog eens met de tour daar passeren. Dat zou wel voor spektakel kunnen zorgen!

Ik spreek uit ervaring dat je dan wel even niet deftig kan trainen.

Ik zat afgelopen week in Chamonix en ben ook eens naar Swissneyland gereden.
Barrage D’Emosson opgereden, daar zouden ze eens een aankomst moeten leggen. Of nog eens met de tour daar passeren. Dat zou wel voor spektakel kunnen zorgen!
Dat zou op een mooie dag alleszins wel prachtige plaatjes geven :)

Hopelijk eindelijk eens iemand die kan meedingen naar Tour-winst in de toekomst.
Heeft er deze eeuw al een renner van sub 55kg op het podium van de Tour gestaan? Ik kan er mij zo geen voor de geest halen.

52kg is in principe te licht. Evenepoel rijdt een 40' tijdrit rond de 6,5w/kg. +/- 396w. Iemand van 52kg geraakt met 6,5w aan 338w. Die 60w verschil is een wereld van verschil.
Op vlakke tijdritten ga je daar een heleboel tijd mee verliezen, en op de vlakkere ritten word je je dag na dag uitgemolken. Enkele jaren geleden stond er in het nieuwsblad een interessant artikel over waarom een renner van 50kg nooit de Tour zou winnen. Elissonde kan geweldige waardes te rijden, fris en in w/kg. Maar na 14 dagen grote ronde en op het einde van een rit van 180km niet meer. W/kg is niet heilig, je moet ook een bepaald absoluut wattage halen om niet uitgewrongen aan de laatste klim te komen.

Met ook Lenny Martinez in die gewichtsklasse weet je natuurlijk nooit dat Aso plots alle tijdritten schrapt en enkel nog aankomsten boven voorziet na beklimmingen van minstens 10%. Voor zo ver dat niet gebeurt zie ik in Martinez ook geen Tour winnaar.

Het is vooral gewoon dat zijn dominantie deze week wel knap is, maar bijvoorbeeld niet te vergelijken met een Ayuso in het verleden. Als Evenepoel een jaar belofte was geweest en de Baby Giro reed won die met 5+ minuten verschil. Pidcock won hier een paar jaar geleden ook ontzettend dominant en die gaat ook echt nooit de Tour winnen (ook al denkt hij zelf van wel). Houd er ook rekening mee dat de u23 categorie toch wat waarde heeft verloren omdat alle 3e of 4e jaars beloften met genoeg talent tegenwoordig prof zijn (op hier en daar een uitzondering na natuurlijk).

Nu, die jonge gasten trapten deze week daar wel zeer hoge waardes, dus het niveau is zeker hoog genoeg om te kunnen zeggen dat Widar het talent heeft om bij de profs mooie dingen te laten zien (alé dat was hiervoor ook al duidelijk). Widar heeft vooral een fenomenale laatste kilometer. Doet me denken aan een Joaquim Rodriguez indertijd. Laat dat Tour gedoe maar even zijn, ik zie de pers er ook al meteen over beginnen. Doe je die jongen gewoon geen plezier mee. Rustig laten groeien. Ze hebben hem bij Lotto al heel het jaar afgeschermd van de pers om die reden, dat zal nu veel moeilijker worden, maar laat die toch nog maar even met rust.

Heeft er deze eeuw al een renner van sub 55kg op het podium van de Tour gestaan? Ik kan er mij zo geen voor de geest halen.

52kg is in principe te licht. Evenepoel rijdt een 40' tijdrit rond de 6,5w/kg. +/- 396w. Iemand van 52kg geraakt met 6,5w aan 338w. Die 60w verschil is een wereld van verschil.
Op vlakke tijdritten ga je daar een heleboel tijd mee verliezen, en op de vlakkere ritten word je je dag na dag uitgemolken. Enkele jaren geleden stond er in het nieuwsblad een interessant artikel over waarom een renner van 50kg nooit de Tour zou winnen. Elissonde kan geweldige waardes te rijden, fris en in w/kg. Maar na 14 dagen grote ronde en op het einde van een rit van 180km niet meer. W/kg is niet heilig, je moet ook een bepaald absoluut wattage halen om niet uitgewrongen aan de laatste klim te komen.

Met ook Lenny Martinez in die gewichtsklasse weet je natuurlijk nooit dat Aso plots alle tijdritten schrapt en enkel nog aankomsten boven voorziet na beklimmingen van minstens 10%. Voor zo ver dat niet gebeurt zie ik in Martinez ook geen Tour winnaar.
Vingegaard weegt 57kg tijdens de Tour

Kan je dan niet gewoon enkele kg's bijkomen of is het niet zo simpel?

Jarno Widar is gewoonweg een nieuw rondetalent.. als je ziet hoe die naar boven fladdert. We mogen er veel van verwachten in de toekomst.

Terug
Bovenaan