Algemeen Wielernieuws

Girmay misschien overal mee maar wel weeral nergens (of nauwelijks) rijden natuurlijk... dus of die echt zo sterk was dat is moeilijk te zeggen.

De Lie leek sterk maar ondanks al dat gebeuk vond ik dat die 2 gasten vooraan hun bonus mooi konden vasthouden, vooral onder impuls van Hollmann. De Lie heeft daar kilómeters achter zitten vlammen maar ze bleven eigenlijk heel lang op 10-15" hangen. Misschien had dat te maken met het feit dat er niemand wou overnemen en dat het tussen de gravel/kasseistroken telkens een beetje stil viel...

Hollmann was inderdaad zeer sterk, was ook een verdiende winnaar geweest. Viel me in Romandie ook al op. Reed vrij goed bergop, terwijl het toch eerder een hardrijder is.

Maar op 20km van de aankomst trekt De Lie daar wel een streep van enkele kilometers lang en komt hij met de laatste 4 (Hagenes, Senechal, Girmay en Ronhaar) die nog kunnen volgen tot op 4(!) seconden (was een dikke 30 seconden voor hij de kop pakte). Na de strook neemt niemand over. Niet onbegrijpelijk want waarschijnlijk zaten die anderen compleet in het rood, maar dan valt het natuurlijk weer stil. Ik denk dat De Lie tot 5 keer toe weg is geweest met een zeer interessant groepje, maar telkens wilde bijna niemand mee ronddraaien. Ik neem het ze niet kwalijk, als je dan doorrijdt, wint De Lie waarschijnlijk gewoon want dan moet hij niet beginnen kwakken in een sprint. Dat blijft toch zijn grootste zwakke punt.

Misschien moeten we toch meer en meer afstappen van De Lie als zuivere sprinter te zien.
Die jongen heeft al meer dan eens bewezen dat hij pas echt sterk is kilometers voor de meet, de wedstrijd hard maken door snoeihard te rijden. Hij kan dat combineren met een zeer snelle laatste 400m, als hij vrije baan heeft.

Misschien moeten we toch meer en meer afstappen van De Lie als zuivere sprinter te zien.
Die jongen heeft al meer dan eens bewezen dat hij pas echt sterk is kilometers voor de meet, de wedstrijd hard maken door snoeihard te rijden. Hij kan dat combineren met een zeer snelle laatste 400m, als hij vrije baan heeft.

Mss dan de overstap maken naar de tornado's en een gouden medaille halen :oi22:

Het is weeral tijd voor een stevige waardemeter, de Ronde van Noorwegen.
Nu Nys en Van Aert meedoen kunnen we extra veel kak aan dit matige deelnemersveld hangen.
Jay Vine reed toen wel mee hé! :unsure:

Alle gekheid op een stokje: Nys is hier wel minstens mede-favoriet voor GC met zijn vorm van Hongarije... ondanks de aankomst van 5km aan 8,8% van morgen. Ik zie nu eens niemand op heel die deelnemerslijst waarvan ik denk "goh, die gaat Nys écht niet kunnen volgen".

Laatst bewerkt:
Jay Vine reed toen wel mee hé! :unsure:

Alle gekheid op een stokje: Nys is hier wel minstens mede-favoriet voor GC met zijn vorm van Hongarije... ondanks de aankomst van 5km aan 8,8% van morgen. Ik zie nu eens niemand op heel die deelnemerslijst waarvan ik denk "goh, die gaat Nys écht niet kunnen volgen".

Schat jij persoonlijk Nys hoger of gelijkwaardig aan Hayter?

Nys kan alvast wel bevestigen nu. Als dat lukt is dat alleen maar waanzinnig positief.

Schat jij persoonlijk Nys hoger of gelijkwaardig aan Hayter?

Nys kan alvast wel bevestigen nu. Als dat lukt is dat alleen maar waanzinnig positief.
Zoals Hayter dit seizoen rond rijdt tot hiertoe zie ik eerlijk gezegd weinig reden om hem hoger in te schatten dan Nys (Op dit moment in de tijd voor alle duidelijkheid). Maar Hayter is intrinsiek wel beter dan wat hij dit seizoen (en eigenlijk ook vorig seizoen) maar heeft laten zien. Hayter wordt wel gehinderd door daalangst, op dit niveau steekt hij echter wel ver genoeg boven het veld uit waardoor dat misschien minder afgestraft wordt. 50 plaatsen verliezen in een WT peloton is een pak dramatischer dan wat plaatsen verliezen in zo'n semi-WT/semi-PRT field, waar veel van de WT teams dan ook nog met een veredelde opleidingsploeg rijden.

Ik ben misschien eerder benieuwd naar hoe vlot Axel Laurance omhoog rijdt.

Eenvoudig binnentikkertje dit voor Nys. VA moest vroeg uit het rijtje. Toch benieuwd of hij in een maand genoeg vorm kan winnen voor de Tour.

Zoals Hayter dit seizoen rond rijdt tot hiertoe zie ik eerlijk gezegd weinig reden om hem hoger in te schatten dan Nys (Op dit moment in de tijd voor alle duidelijkheid). Maar Hayter is intrinsiek wel beter dan wat hij dit seizoen (en eigenlijk ook vorig seizoen) maar heeft laten zien.

Kunnen we ook ineens weer afsluiten :P
Nys bevestigt, Hayter wederom niet goed genoeg.
Sterk werk toch, als hier nog veel marge op zit ben ik wel benieuwd waar dit gaat eindigen.

Vreemde finish wel... die 'loods' van Uno-X doet zijn kopman den baard af en lanceert Vacek eigenlijk? Ik heb een flauw vermoeden dat Laurance zich hier laat ringeloren door een paar plaatsen te ver te zitten. Waarmee ik zeker niet ga zeggen dat Nys evengoed niet gewonnen zou hebben.

Nys kon toch ook weer rekenen op een goeie Vacek, die is toch al goudwaarde geweest de laatste weken. Het is wel leuk knechten voor een kopman die aan zo'n % afwerkt denk ik dan.

Ja, hij blijft maar gaan... :)

De Vuelta stond niet op zijn planning dit jaar?

Begrijpelijk... moet frustrerend zijn. Het is natuurlijk 'gene gewone', dus tegen zijn volgende wedstrijd ziet het er misschien al helemaal anders uit.

Benieuwd wanneer Vingegaard in competitie gaat treden. Of zouden ze die ineens in de Tour durven droppen? Dat zou me straf lijken.

Vreemd want hij finisht toch gewoon op zijn gewone fiets. Heeft het dan zelf opgelost of zo? Maar was wel bruusk hoe hij zich op kant zette en meteen naar zijn radio greep. Misschien gewoon Vacek informeren dat het voor hem is?

Je zag Nys iets ervoor een gaatje laten en dan terug proberen aan te sluiten dus ik denk gewoon even over zijn limiet gegaan.

Terug
Bovenaan