Algemeen Wielernieuws

Dat Andy Schleck clean was gelooft toch niemand nog? Buiten Michel Wuyts misschien...
Ik heb nooit meer een renner op 3 weken tijd van compleet nergens naar Tour contender zien gaan. Los eruit gereden worden in een peloton van 60man in een onderbezette ronde van Zwitserland, waar zelfs Cancellara fluitend mee naar boven reed, naar 3 weken later meedoen voor Tourwinst. En dat was niet juist die ene keer ook...
ah nee, dat was gewoon zand in de ogen strooien! :S
 
Niemand zal het gezien hebben, maar De Lie is volledig terug. Ongelofelijk sterk vandaag in Tro Bro Leon en hij wint ook uiteindelijk met lengtes voorsprong.

Ik heb de laatste 3km gezien op een 2e scherm. Was inderdaad sterk. Vond dat er gisteren precies wat minder poeier in de benen zat in zijn sprint maar vandaag dan zeker wel. Was nochtans in een groepje voorop die dan terug gepakt wordt waarop hij de sprint met overmacht wint.
 
Vond dat er gisteren precies wat minder poeier in de benen zat in zijn sprint maar vandaag dan zeker wel

Dat parcours gisteren (Morbihan) wordt een beetje onderschat, is echt op het randje voor De Lie. Won dat vorig jaar maar toen was elke andere ploeg zo dom om het niet hard te maken. Gisteren was stukken zwaarder (zie je ook in zijn waardes) en dan heeft het verschil gemaakt denk ik. Plus Cosnefroy natuurlijk een kei in dat soort wedstrijden.
 
Niemand zal het gezien hebben, maar De Lie is volledig terug. Ongelofelijk sterk vandaag in Tro Bro Leon en hij wint ook uiteindelijk met lengtes voorsprong.
Ik weet niet of die andere renners echte topsprinters zijn, maar hij degradeert zijn tegenstanders echt wel tot figuranten in die sprint, rijdt ze allemaal los uit het wiel.
 
De Lie sprint aan trekken voor Menten maar zelf winnen? Zag er wel sterk uit toen hij de ruimte kreeg.
 
Cavendish tankt vertrouwen voor komende maand.
Niet tegen de top, maar boeit dat? Reed de laatste km' constant voorin en als hij dat kan doen in de Tour.
Groenewegen beukte zich een weg tussen twee coureurs. 2020 ligt ver in zijn geheugen...
 
Cavendish tankt vertrouwen voor komende maand.
Niet tegen de top, maar boeit dat? Reed de laatste km' constant voorin en als hij dat kan doen in de Tour.
Groenewegen beukte zich een weg tussen twee coureurs. 2020 ligt ver in zijn geheugen...
Leuk voor Cavendish en zijn Sprinttrein.

Groenewegen is feite schandalig dat hij niet achteruit is gezet of dsq of nog erger. Das duwen en blijven duwd'en om kosten wat het kost om die plek te hebben. Als Welsford effectief was gevallen had hij een lange schorsing aan zijn been.

Nu doet de UCI weer niks...
 
Cavendish tankt vertrouwen voor komende maand.
Niet tegen de top, maar boeit dat? Reed de laatste km' constant voorin en als hij dat kan doen in de Tour.
Alleen rijden ze in de Tour natuurlijk nog 5 per uur harder.

Het grootste voordeel voor Cav is dat er veel goeie sprinters thuis blijven. Van de top 5 sprinters op PCS starten er maar 2. Geen Merlier, geen Kooij, geen De Kleijn, geen van Aert, geen Milan, geen Ewan, geen Meeus, geen Groves. Strafste tegenstanders worden Philipsen, Pedersen, Demare en De Lie. Jakobsen of Bennett rijden al een tijd geen deuk in een pakje boter. (uiteraard kunnen startlijsten nog wijzigen).
 
Cavendish tankt vertrouwen voor komende maand.
Niet tegen de top, maar boeit dat? Reed de laatste km' constant voorin en als hij dat kan doen in de Tour.
Groenewegen beukte zich een weg tussen twee coureurs. 2020 ligt ver in zijn geheugen...
Wat een dikke lul blijft die Groenewegen toch.

Die moeten ze gewoon levenslang schorsen.
 
Dat was toch een bergrit? Ferme renner.
Hij heeft dit seizoen echt een grote sprong naar voren gemaakt (met een dipje in het veldrijden er tussen in maar dat is normaal, kerel komt pas piepen).

Hij verrast mij toch dit seizoen (in positieve zin hé).
 
Amai, geeft alweer zijn visitekaartje af, en hoe... Laat daar weer mooie namen achter zich.

Op het BK een mooie strijd tussen De Lie en Nys? Al ken ik het parcours eigenlijk niet :unsure:
 

En ook leider
Wel een geweldig resultaat, ook de manier waarop. Iets waar zijn vader nooit in geslaagd is, denk ik?
 
Ik gok op weeral zo plat als een pannenkoek.

De Belgische Kampioenschappen op de weg voor Dames Elite en Heren Elite met contract vinden plaats op zondag 23 juni 2024 in Zottegem.

Kan er nu echt niet een keer een BK in de Ardennen worden gereden. Nu Zottegem ligt tussen Kluisbergen, Geraardsbergen en Ninove daar ligt dus wel wat in de buurt als ze iets pittigs van willen maken maar zal wel niet.
 
Wel een geweldig resultaat, ook de manier waarop. Iets waar zijn vader nooit in geslaagd is, denk ik?

Nee zijn vader (Sven) was een echte veldrijder. Heeft die sport eigenlijk 10 jaar hoog gehouden zijn vertrek heeft daar echt een leegte nagelaten die niemand tot nu toe heeft kunnen opvullen. Die reed echt alles van veldritten. Nu pikken ze echt hun crosjes eruit met alle gevolgen. Thibau Nijs is toch meer een alles kunner die toevallig in de winter wat crosjes rijd.
 
Nee zijn vader (Sven) was een echte veldrijder. Heeft die sport eigenlijk 10 jaar hoog gehouden zijn vertrek heeft daar echt een leegte nagelaten die niemand tot nu toe heeft kunnen opvullen. Die reed echt alles van veldritten. Nu pikken ze echt hun crosjes eruit met alle gevolgen. Thibau Nijs is toch meer een alles kunner die toevallig in de winter wat crosjes rijd.
Denk je echt dat Sven zou meekunnen met Mathieu? Sven was heus niet zo oppermachtig in zijn tijd hoor.

Een Iserbyt eigenlijk. Het meeste winnen, maar ook kunnen verliezen van mindere goden.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Denk je echt dat Sven zou meekunnen met Mathieu? Sven was heus niet zo oppermachtig in zijn tijd hoor.

Een Iserbyt eigenlijk. Het meeste winnen, maar ook kunnen verliezen van mindere goden.

Zeg ik toch ook niet? Maar hij was wel de grote man in zijn tijd. Hij reed 40 crossen op een seizoen. Af en toe waren er wel periodes dat er misschien eentje een tijdje beter was maar over die 10 jaar bekeken was hij wel veruit de grootste. Doordat hij zo vaak croste en toen ook al andere wel eens skipten pakte hij zelden het WK. Nu laten ze ganse klassement links liggen hij pakte die allemaal mee. Won op zijn top 25-30 crossen op een seizoen. Zoveel rijd Iserbyt er niet eens. Een cross met of zonder Nijs scheelde 5 000 toeschouwers. De cross wereld was echt wel dolblij met hem hoor want hij reed ze allemaal.
 
Terug
Bovenaan