Algemeen Wielernieuws

Ik zou wachten op meer officiële communicatie, dat de Giro zijn hoofddoel is komt van een journalist in Colombia dus de vertaling was misschien niet volledig correct :unsure:

Best nog wel stijlvol opgelost, vind ik. En het zal er ook wel redelijk uitspringen in het peloton. :)

Wel benieuwd naar de kleur van broek :unsure:
Dat wit onderaan het truitje doet het allerergste vermoeden...
Echt alle middelen zijn goed voor DSM om hun renners buiten te pesten precies :unsure:

Bovendien wil de UCI ook de CO2-uitstoot in het wielrennen verminderen en dus onnodige reizen vermijden. We moeten echt voorkomen dat we van Nederland naar Zuid-Spanje moeten en dan weer naar Engeland.

“Waarom zouden we Luik-Bastenaken-Luik (eind april, red.) niet omwisselen met de Ronde van Lombardije (oktober, red.)?”, aldus Lappartient nog.

Wat een genie. Tijdens de Italiaanse najaars klassiekers plots naar Luik gaan ipv gewoon in Italie te blijven en Lombardije te rijden.

David Lappartient en co. , hebben plots echt hele rare ideeën.

- eerst bij het MTB , mannen die niets rijden voortrekken
- Dan bij het veldrijden, mannen die bepaalde koersen niet rijden willen achteruit zetten/straffen
- Nu de kalender willen wijzigen voor het milieu , terwijl dat dat nu wel al redelijk goed in elkaar zit

Bovendien wil de UCI ook de CO2-uitstoot in het wielrennen verminderen en dus onnodige reizen vermijden. We moeten echt voorkomen dat we van Nederland naar Zuid-Spanje moeten en dan weer naar Engeland.

“Waarom zouden we Luik-Bastenaken-Luik (eind april, red.) niet omwisselen met de Ronde van Lombardije (oktober, red.)?”, aldus Lappartient nog.

Wat een genie. Tijdens de Italiaanse najaars klassiekers plots naar Luik gaan ipv gewoon in Italie te blijven en Lombardije te rijden.
Die Italiaanse najaarsklassiekers worden misschien allemaal voorjaarsklassiekers, samen met dan de Strade, MSR en Lombardije :tongue:

Ze gaan er weer wat van proberen maken...

Nutteloos om daar energie in te steken. Als je ziet wat een TDF bijvoorbeeld allemaal al op de been brengt iedere dag van voertuigen die in beweging zijn... wat verschuivingen op de kalender gaat die CO2-uitstoot dan niet plots drastisch doen dalen.

- Nu de kalender willen wijzigen voor het milieu , terwijl dat dat nu wel al redelijk goed in elkaar zit

Ik vind niet dat de kalender zo goed in elkaar steekt tbf. Maar dat heeft (nog) meer te maken met een overaanbod aan WT koersen dan de plaats op de kalender. Je zou nochtans veel gerichtere periodes kunnen creeren waardoor je nog meer toppers aan de start krijgt. Pogi in Vlaanderen mag geen uitzondering zijn!

Ik vind niet dat de kalender zo goed in elkaar steekt tbf. Maar dat heeft (nog) meer te maken met een overaanbod aan WT koersen dan de plaats op de kalender. Je zou nochtans veel gerichtere periodes kunnen creeren waardoor je nog meer toppers aan de start krijgt. Pogi in Vlaanderen mag geen uitzondering zijn!
Wat zou jij dan voorstellen qua kalender?

Wie rijd de RVV dan wel niet die top 10 kan rijden? En welke koersen weerhouden die renners dan om te starten in de RVV? Naar waar verhuis je die koersen dan?

Ik vind dat de kalender nu best goed in elkaar zit. Enige probleem die ik zie is de Canadese koersen die wat geïsoleerd staan die zou je kun kopellen aan wat Amerikaanse koersen maar die zijn er niet en echt veel tijd heb je ook niet want je moet op tijd terug zijn voor het WK.

Lijkt me vooral om te kunnen zeggen "We willen wel als bond, maar de andere factoren zijn geen voorstander" en daarna gewoon verder met de carrousel

Die Italiaanse najaarsklassiekers worden misschien allemaal voorjaarsklassiekers, samen met dan de Strade, MSR en Lombardije :tongue:
Een ganse maand maart Italië!
Openen met Strade en eindigen met Lombardije.
Schuif de Ardennenklassiekers een aantal weken op naar voren en verplaats al de kasseikoersen naar het einde van het jaar met P-R als laatste koers.
Na een afpeigerend seizoen de vermoeiendste koers rijden. Het zou niet misstaan.

https://www.wielerflits.be/nieuws/wada-maakt-zich-zorgen-om-nieuwe-vorm-van-bloeddoping/

Zeepieren.
Hemoglobine nemen van de wormen voor jezelf. Kan veertig keer meer zuurstof transporteren dan die van ons.
Is detecteerbaar volgens een ander artikel met de kleur, maar in dit artikel spreekt men over een heel korte periode om dat te ontdekken.
Het is verder compatibel met alle bloedgroepen, verhoogt de hematocrietwaarde in het bloed niet en veroorzaakt tevens geen hoge bloeddruk, in tegenstelling tot runder- of menselijk hemoglobine. Het kan daarnaast bij kamertemperatuur worden bewaard, waardoor het gemakkelijk te vervoeren is.
Ik krijg rillingen over deze methode. Elke methode is goed om te presteren, zeker?

Een coureur zocht contact en info over deze methode in 2020.
Nog geen gevallen bekend van deze vorm bij coureurs. Hopelijk blijft dat zo, maar we kunnen natuurlijk wel gissen bij sommige prestaties...

https://www.wielerflits.be/nieuws/wada-maakt-zich-zorgen-om-nieuwe-vorm-van-bloeddoping/

Zeepieren.
Hemoglobine nemen van de wormen voor jezelf. Kan veertig keer meer zuurstof transporteren dan die van ons.
Is detecteerbaar volgens een ander artikel met de kleur, maar in dit artikel spreekt men over een heel korte periode om dat te ontdekken.

Ik krijg rillingen over deze methode. Elke methode is goed om te presteren, zeker?

Een coureur zocht contact en info over deze methode in 2020.
Nog geen gevallen bekend van deze vorm bij coureurs. Hopelijk blijft dat zo, maar we kunnen natuurlijk wel gissen bij sommige prestaties...

Wel het allerbelangrijkste niet vergeten van vermelden, het is erg eenvoudig op te sporen.

Plus: het is ook vrij eenvoudig op te sporen. Bij gewoon bloed kleurt plasma bij een test geel. Bij een synthetisch hemoglobine, zoals Hemarina, kleurt het rood.”

Ook buiten het seizoen moet Wielerflits voldoende clicks verzamelen. Sensatiezucht!
Ja maar ..

Vroeg of laat (of het bestaat al), zal men een dopingmiddel uitvinden (al dan niet in een labo) dat niet of zelfs onmogelijk op te sporen valt en de prestaties van de atleet enorm verbetert.

Allé ja daar vrees ik toch wel voor. En als zo'n middel bestaat zal men dit gebruiken.

Opmerking: Denken dan zo'n middel maken in 'theorie' niet mogelijk is en dat elk middel wel opspoorbaar MOET zijn vind ik een heel gevaarlijk veronderstelling.

Jan Ulrich praat uit de biecht. Hij kan blijkbaar geen juridische straf meer krijgen voor zijn dopinggebruik.
Maar goed dit wist iedereen natuurlijk al lang. Het was wachten op de verjaring / garanties dat hij er niet meer voor gestraft kon worden he.

Is er iemand in die tijd die niets gebruikte? Ik denk het niet? Allemaal zaten ze aan de EPO vermoed ik. :support:

Terug
Bovenaan