Algemeen Wielernieuws

Is de beeldkwaliteit nu opzettelijk zo slecht zodat we moeilijk kunnen zien dat ze eigenlijk voor 80% over asfalt rijden? :unsure:

Wel véél mooiere omgeving dan vorig jaar. Vorig jaar was ik mij op een bepaald moment aan het afvragen of ze toch zeker niet in Vlaanderen aan het rijden waren, dit is toch wel net iets anders.

Is de beeldkwaliteit nu opzettelijk zo slecht zodat we moeilijk kunnen zien dat ze eigenlijk voor 80% over asfalt rijden? :unsure:

Wel véél mooiere omgeving dan vorig jaar. Vorig jaar was ik mij op een bepaald moment aan het afvragen of ze toch zeker niet in Vlaanderen aan het rijden waren, dit is toch wel net iets anders.

Ik heb al weken slecht beeld bij live sport.
Probleem zit bij Telenet

Volgens mij is da een motard met gewoon een gopro op zijn helm

Ik heb al weken slecht beeld bij live sport.
Probleem zit bij Telenet
Aangezien ik op Sporza livestream zit te kijken en op Proximus Fiber zit, denk ik niet dat Telenet er hier ergens tussen zit :unsure:

Er zijn ook beelden die wel ok zijn (lees: niet flou). De beelden van Mohoric zijn bv toch scherper dan de beelden van Vermeersch momenteel.

Beelden van de finish lijn in een Italiaanse race, bijna even iconisch als spaghetti

Edit: Mohoric doe eens normaal man :eek: :love:

Laatst bewerkt:
Van Aert die nog ff als 8e binnenkomt is toch gewoon zeer sterk aangezien die uit de top 100 lag na zijn val. Heeft zelfs anderhalve minuut goedgemaakt na die val.

Welk monument in 2023? De E3? ☠️
Anyways ... we kunnen concluderen dat naar de standaarden van Van Aert dit een 'mislukt' seizoen is.
(Al zouden veel renners nog altijd tekenen voor hetgeen hij dit jaar gepresteerd heeft MAAR daar gaat het niet om - Het IS VA)

Hij is een absolute toprenner, maar het was allemaal net niet (genoeg).

Maar ik ben er zeker van: Hij komt terug én sterker dan ooit.

Flauwe 'meme' dan. En helemaal niet to the point.
Ik vind ook dat ze minstens zijn boek vol zilverwerk mochten vermelden. Maar dan is het geen meme meer maar een uitgebreid artikel.

Nu OT: ik hoop dat dit gravel toch gewoon gaat verdwijnen van de TV uiteindelijk. Er zijn al genoeg disciplines die wél interessant zijn om te volgen. Mensen in Oost-Vlaanderen die liever de akker induiken omdat ze de betonplaten beu zijn, geen probleem, geniet van uw hobby, maar ik vind het echt ruk om naar te kijken.

Breng dan wat meer MTB, Piste (ook andere wedstijden dan Gent), BMX desnoods, gevestigde disciplines waar genoeg mensen van genieten. Het is niet omdat er een paar bebaarde zwaarlijvigen beslissen op zondag met een houthakkershemd de gravelfiets op te springen, dat je als Sporza zijnde mee op de hype moet surfen. UCI heeft hier imo ook wel mee boter op het hoofd.

Laatst bewerkt:
Anyways ... we kunnen concluderen dat naar de standaarden van Van Aert dit een 'mislukt' seizoen is.
Hoezo? Dit was toch een vrij "typisch" seizoen van Van Aert. Zeker als hij die GW niet gewoon had weggegeven.
Het grote verschil met andere seizoenen is het ontbreken van Touretappes, deels ingegeven door een vroegtijdig vertrek misschien. Voor de rest is het toch een beetje as usual.

Dus mislukt seizoen? Niet naar de standaarden van zijn palmares imo. Wel naar de standaarden van het publiek/de media.

Hoezo? Dit was toch een vrij "typisch" seizoen van Van Aert. Zeker als hij die GW niet gewoon had weggegeven.
Het grote verschil met andere seizoenen is het ontbreken van Touretappes, deels ingegeven door een vroegtijdig vertrek misschien. Voor de rest is het toch een beetje as usual.

Dus mislukt seizoen? Niet naar de standaarden van zijn palmares imo. Wel naar de standaarden van het publiek/de media.

Als dit een typisch seizoen is, is Van Aert gewoon enorm overhypet.

Dus mislukt seizoen?
Een goed seizoen was het alvast niet.

Minste aantal zeges voor VA sinds 2020
Geen klassieker
Geen goud op het EK
Geen goud op het WK
Geen zeges in een grote ronde

Hoezo? Dit was toch een vrij "typisch" seizoen van Van Aert.
Helemaal niet mee akkoord. Van Aert grijpt iets te dikwijls naast de hoofdprijs (maar dat is inderdaad typisch VA) maar dit seizoen was het nog wat erger.

Het was alvast minder dan 2021 en 2022
In 2020 qua zeges evenveel maar in 2020 toch Milan San Remo (wel een klassieker) gewonnen, nu niet.

In 2019 begon zijn carrière pas te bloeien maar sindsdien had hij alvast 3 seizoenen waarin hij telkens meer hoofdprijzen wegkaapte dan in 2023.

Dat VA minder was dan de vorige jaren? Misschien niet, maar hij heeft het zo'n beetje door omstandigheden quasi overal laten liggen.

Nu OT: ik hoop dat dit gravel toch gewoon gaat verdwijnen van de TV uiteindelijk. Er zijn al genoeg disciplines die wél interessant zijn om te volgen. Mensen in Oost-Vlaanderen die liever de akker induiken omdat ze de betonplaten beu zijn, geen probleem, geniet van uw hobby, maar ik vind het echt ruk om naar te kijken.

Breng dan wat meer MTB, Piste (ook andere wedstijden dan Gent), BMX desnoods, gevestigde disciplines waar genoeg mensen van genieten. Het is niet omdat er een paar bebaarde zwaarlijvigen beslissen op zondag met een houthakkershemd de gravelfiets op te springen, dat je als Sporza zijnde mee op de hype moet surfen. UCI heeft hier imo ook wel mee boter op het hoofd.

En wat is nu net uw argument tegen het uitzenden van gravel en het meer professionaliseren van het gravel?
Het kan onmogelijk groeien als er geen aandacht aan wordt besteed. En ik geef toe er is nog marge om te verbeteren, maar ruk om naar te kijken?

Wie is de renner van het jaar voor jullie?

MVDP haalt twee monumenten en het WK binnen. Nog ereplaatsen in de Ronde en de E3.
Pogacar wint in de Ronde, Parijs-Nice, Amstel, Waalse Pijl en Lombardije. Ereplaatsen in E3, Tour, Sanremo, WK,...
Roglic wint de Giro, Catalonië en Tirreno? Ereplaatsen in Vuelta, Lombardije,...

Toch maar Vingegaard dan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als dit een typisch seizoen is, is Van Aert gewoon enorm overhypet.

Dat is toch ook gewoon een klein beetje zo? :unsure:

Hele goede renner, heel attractief, gigantisch talent, maar niet de renner die de Vlaamse media er soms van wil maken.

Die touretappes zijn het grote verschil, maat die vergelijking voelt, voor mij althans, niet helemaal terecht gezien de specifieke omstandigheden waar hij in zat.

De rest van zijn seizoen was toch vrij typisch. Winst in een voorjaarsklassieker (had er met GW altijd 2 moeten zijn). Net te kort komen voor de monumenten. En dan einde van het jaar hier en daar nog iets meenemen waar mogelijk.

Voor de rest stond hij er weer van de Cross tem september op mee te bikkelen voor de prijzen. Dus een minder seizoen van VA? Geen idee hoe je dat zou moeten staven.

Wie is de renner van het jaar voor jullie?

MVDP haalt twee monumenten en het WK binnen. Nog ereplaatsen in de Ronde en de E3.
Pogacar wint in de Ronde, Parijs-Nice, Amstel, Waalse Pijl en Lombardije. Ereplaatsen in E3, Tour, Sanremo, WK,...

Toch maar Vingegaard dan?

Pogacar he, kan toch geen discussie over bestaan. Wint zowat alle belangrijke wedstrijden waar hij aan deelneemt, behalve de Tour en WK. Van februari tot oktober. Daar kan Vingegaard niet boven. MVP al helemaal niet.

Is in ieder geval eens een wedstrijd waar WVA niet het zilver pakt.

Terug
Bovenaan