Algemeen Wielernieuws

Als het klopt wel chapeau van Patje. Je kan veel van hem zeggen, maar hij staat er wel voor zijn personeel.

Klinkt totaal onrealistisch imo. Een klein ProConti team met 15 renners ofzo? Ik geloof echt niet dat die renners dat willen, aangezien er meerdere zullen zijn die betere alternatieven hebben. En dan blijft er echt niet veel meer over. Maar HLN stelt dus dat ze willen voortdoen met de WT licentie, waar gaan ze dan even die renners nog halen om tot 27 renners, het minimumaantal voor een WT ploeg, te komen? Allemaal opvulsel dat eigenlijk nergens anders aan de bak kan komen? Met alle respect, maar je gaat gewoon een vrij zielig ploegje krijgen jammer genoeg.

10 renners bij de "fusieploeg" lijkt me trouwens ook niet realistisch. Gaat Jumbo echt renners moeten ontslaan en daar gaat de UCI echt niet mee lachen (en terecht). Hilarisch hoe Wielerflits eerst de Benelux insteek wilde doordrukken terwijl als dit waar is we dus gewoon een ploeg hebben die de beste Belgische ploeg ooit kapot maakt en aan de andere kant eentje die heel wat van hun Nederlanders aan de kant gaat zetten. Helemaal niets Benelux aan natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Hilarisch hoe Wielerflits eerst de Benelux insteek wilde doordrukken terwijl als dit waar is we dus gewoon een ploeg hebben die de beste Belgische ploeg ooit kapot maakt en aan de andere kant eentje die heel wat van hun Nederlanders aan de kant gaat zetten. Helemaal niets Benelux aan natuurlijk.
In de WF comments wordt er wel eens gegrapt over het feit dat Kerckhoffs een spreekbuis is voor Jumbo. Het zal er niet ver af zitten...

Nu snap ik er niks meer van. Waarom de fusie om dan toch gewoon door te doen? Lefevere wilde toch stoppen nu gaat hij eventje vanaf zo goed als nul herbeginnen?

WT licentie behouden zonder hoofdsponsor? Hoe gaat hij dat doen. Hoe gaat hij al die renners betalen?

Nu snap ik er niks meer van. Waarom de fusie om dan toch gewoon door te doen? Lefevere wilde toch stoppen nu gaat hij eventje vanaf zo goed als nul herbeginnen?

WT licentie behouden zonder hoofdsponsor? Hoe gaat hij dat doen. Hoe gaat hij al die renners betalen?

Ik heb heel dat artikel nog eens doorlezen en ik snap er nog minder van :laugh:

Op deze manier vertrekt dus gewoon Soudal en Remco (met een paar renners ofwat)? Dus met andere woorden Remco die QS gewoon een hak zet? :unsure: Als QS gewoon door doet, staan zowel Remco als Soudal daar in principe "onder" contract. Bakkala wilt die dan laten gaan naar een team waar hij investeerder wordt ofwat? En Lefevere hetzelfde (een team waar hij een rol in krijgt). Klinkt zelfs compleet illegaal, wie wordt eigenaar van QS dan. Je kan geen band hebben met 2 profploegen.

Echt nog meer vraagtekens dan antwoorden na dit artikel. Klinkt allemaal mooi zo van "Lefevere als redder", maar het blijft gewoon een grote kloteboel hoor.

Ik heb heel dat artikel nog eens doorlezen en ik snap er nog minder van :laugh:

Als Lefevere gewoon doordoet met zijn licentie zitten alle renners en ook sponsors en alles en iedereen toch nog gewoon daar onder contract. Daarom is toch net die fusie waarbij 2 ploegen 1 worden zodat die contracten weg zijn. Op deze manier is Evenepoel toch geen vrij renner en is ook Soudal geen vrije sponsor want de ploeg blijft gewoon bestaan. Dit klopt gewoon langs geen kanten.

Er zijn nu contracten je kan niet half half gaan doen natuurlijk. Evenepoel bv aan zijn contract houden en tegen de rest zeggen ja de ploeg bestaat niet meer. Of wel is iedereen vrij of wel niemand. Iedereen die een contract heeft voor volgend jaar en dat zijn best wel wat renners bij SQS heeft een contract en kan dus gewoon eisen dat dat wordt uitgevoerd, wie gaat dat dan allemaal betalen/afkopen?

Als Lefevere gewoon doordoet met zijn licentie zitten alle renners en ook sponsors en alles en iedereen toch nog gewoon daar onder contract. Daarom is toch net die fusie waarbij 2 ploegen 1 worden zodat die contracten weg zijn. Op deze manier is Evenepoel toch geen vrij renner en is ook Soudal geen vrije sponsor want de ploeg blijft gewoon bestaan. Dit klopt gewoon langs geen kanten.

Er zijn nu contracten je kan niet half half gaan doen natuurlijk. Evenepoel bv aan zijn contract houden en tegen de rest zeggen ja de ploeg bestaat niet meer. Of wel is iedereen vrij of wel niemand. Iedereen die een contract heeft voor volgend jaar en dat zijn best wel wat renners bij SQS heeft een contract en kan dus gewoon eisen dat dat wordt uitgevoerd, wie gaat dat dan allemaal betalen/afkopen?

Bakkala/Lefevere kunnen nog altijd Evenepoel en Soudal onder hun contract uitlaten hé.

Meer en meer denk ik dat het werkelijke scenario is dat Remco gewoon met het contract van ineos in de hand stond en dit ging tekenen en alle boetes betaald gingen worden.
Soudal die gewoon dan hun sponsoring zou stopzetten en PatLef dik in de shit zat.

Hij heeft dan geanticipeerd en getracht toch een deel van de ploeg te redden, en dit onder het mom “fusie”.
Meer en meer wordt duidelijk dat er heel weinig SQS nog binnen de ploeg Plugge zal zijn.

Dat verder gaan onder de huidige licentie tart elke verbeelding. Alle goeie renners gaan bij jumbo gaan of naar een andere ploeg.
Wat overblijft is dan nog Merlier en wat B en C-garnituur.
Om nog maar te zwijgen van het wetmatige plaatje hoe je fuseert en de contracten ontbindt, maar toch verder gaat onder de huidige licentie.
Of PatLef zou een nieuwe firma moeten oprichten die de licentie overkoopt, maar waarom??

Ik weet wel al bedrijf die reeds gesprekken heeft gehad als sponsor van dat opvangteam, of ze al dan niet hebben toegezegd weet ik niet.

Maat het idee van opvangteam is dus wel zeker iets van aan.

Ik weet wel al bedrijf die reeds gesprekken heeft gehad als sponsor van dat opvangteam, of ze al dan niet hebben toegezegd weet ik niet.

Maat het idee van opvangteam is dus wel zeker iets van aan.
Een groot deel van alle kleine sponsors van het quick step team zijn dit al heel lang dus veel kans dat die wel nog willen meedoen

Deze uitleg klopt volgens mij ook niet volledig.

Volgens mij zit het zo in elkaar:

Bakala heeft 80% van de aandelen dus die doet zijn goesting. Hij ziet SQS aftakelen en met een Remco die weg wil is het hek helemaal van de dam. Soudal ziet dat ook en wil samen met Bakala een fusie met JV.
Bij JV willen ze hoogstens een handvol renners en personeelsleden. Bakala kan met zijn meerderheid zijn zin doen, hij kan de ploeg "fusseren", de renners die m'n wil overzetten, alsook het contract van Soudal. Die renners en Soudal hebben een contract met SQS en dus eigenlijk Bakala, dus dat kan perfect, als hij met zijn 80% zegt "oke, we ontbinden", dan gebeurt dat ook.

Uit "goeie" wil schenkt Bakala daarna de licentie aan Patrick, alsook de sponsoren waar ze niets mee kunnen doen (met Visma, Soudal en Amazon zijn er al 3 grote kalibers), alsook zijn aandelen (waar hij na het "mergen" toch niets meer aan heeft).

Op geen enkele manier staat zo Souldal of Remco onder contract bij Patrick zijn nieuwe ploeg, want die contracten zijn al lang ontbonden vooralleer ze volledig in de handen van Patrick komen.

Wat Bakala volgens mij wel niet kan afdwingen is dat Remco mee de overstap maakt. Hij kan dan wel dat contract ontbinden, maar ik vraag me af of hij ook een nieuw contract bij Visma kan afdwingen. Dat zal afhangen of het contract aan de licentie hangt of aan het "bedrijf".

Een groot deel van alle kleine sponsors van het quick step team zijn dit al heel lang dus veel kans dat die wel nog willen meedoen

Het is een bedrijf die al vrij lang sponsort in de wielerwereld en iedereen zal hun logo al gezien hebben.
Maar hebben nog nooit een echt grote bekende ploeg gesponsord.

Benieuwd of ze naamsponsor zouden worden of niet.

Het is een bedrijf die al vrij lang sponsort in de wielerwereld en iedereen zal hun logo al gezien hebben.
Maar hebben nog nooit een echt grote bekende ploeg gesponsord.

Benieuwd of ze naamsponsor zouden worden of niet.
Tonton Tapis?

Nee, Jumbo Visma en QS fuseren, en Patje cashet uit en is op zijn gemak. De contracten worden ontbonden en JV doet aan cherry picking welke renners en staff ze willen. Die renners zullen al heel blij zijn dat ze een ploeg zullen hebben.

En dan vermoed ik dat Remco vrij wordt op de markt aangezien hij een contract heeft met SQ en niet met JV en die vertrekt dan naar Ineos.

Heel dat 'fuseren' is ook een groot woord. Koopt de vennootschap JV dan de aandelen van SQ waardoor ze eigenaar worden? Of gaat SQ failliet? Hebben die renners in hun contract een clausule staan met ontslagvergoedingen als ze niet meer welkom zijn? Zoiets is ongezien en ik vermoed dat er daar momenteel een legertje advocaten op zit en om dat tegen 2023 nog in orde te krijgen, lijkt mij allemaal link.

Heel dat 'fuseren' is ook een groot woord.

Met de info en geruchten die we nu hebben, lijkt het inderdaad niet op een fusie maar op een overname waar TJV en Bakala onder één hoedje speelden.

Maar goed, zonder dat we fictie van feiten kunnen onderscheiden is alles toch maar wild gespeculeer. :lol:

Terug
Bovenaan