Algemeen Wielernieuws

Helemaal waar gravelbiken voor staat. :D
De tijd dat gravelbiken stond voor Thijs Zonneveld die mee kon doen voor de prijzen is definitief voorbij.
Bij een droge editie unbound rijden ze ook 35 gemiddeld, over 320km. En het deelnemersveld is kwalitatief dan toch een stapje lager als dat van gisteren.

Allé, het is toch nog eens gelukt voor Wout :tongue:
ie had dan ook 5 ploegmaats in een groep van 9 :oi22:

De tijd dat gravelbiken stond voor Thijs Zonneveld die mee kon doen voor de prijzen is definitief voorbij.
Bij een droge editie unbound rijden ze ook 35 gemiddeld, over 320km. En het deelnemersveld is kwalitatief dan toch een stapje lager als dat van gisteren.
Zonneveld heeft nooit echt meegedaan voor de prijzen in het gravel natuurlijk. Misschien in een wedstrijdje tegen rednecks op een fiets met vierkante wielen.
Maar in elke serieuze wedstrijd maakt die geen kans hoor.

Ten Dam wel gewoon 16de.
Daar kan je verschillende dingen over zeggen. Ten eerste dat het een zeer puike prestatie is en die nog zeer fit is voor 43 te zijn. Laat ook gewoon nog sommige professionele wielrenners achter zich.
Maar het is wel gewoon zo dat de top gewoon nog te smal is. Er stonden enkele WT-renners aan de start, als je die een snel parcours geeft dat niet te lang is dan gaan zij uiteraard op kop rijden. Wattage en fitheid wint in zo een situatie.

Het is trouwens niet gezegd dat de top30 van gisteren ook in unbound het goed zou zijn. Dat is echt een ander type wedstrijd en een ander soort inspanning.

Er stonden enkele WT-renners aan de start, als je die een snel parcours geeft dat niet te lang is dan gaan zij uiteraard op kop rijden. Wattage en fitheid wint in zo een situatie.
Welk ander parcours wil je ze geven? Een cyclocross parcours?
In de grote lus zat nog aardig wat asfalt maar de kleine lus was wat mij betreft toch een perfect gravelparcours. Daar zat 85% off-road in. Bepaalde stukken zijn beenhard en heel snel, dat zeker. Maar als ze er zwaardere stukken in steken en het regent krijg je ook commentaar. Steek je er 50% single track in, dit is geen parcours voor een kampioenschap, we stonden overal stil!

Als dit geen gravelparcours was kunnen we beter stoppen met de sport te promoten in Vlaanderen.

In de grote lus zat nog aardig wat asfalt maar de kleine lus was wat mij betreft toch een perfect gravelparcours. Daar zat 85% off-road in. Bepaalde stukken zijn beenhard en heel snel, dat zeker. Maar als ze er zwaardere stukken in steken en het regent krijg je ook commentaar. Steek je er 50% single track in, dit is geen parcours voor een kampioenschap, we stonden overal stil!

Als dit geen gravelparcours was kunnen we beter stoppen met de sport te promoten in Vlaanderen.
Thijs Zonneveld vond het een prachtig rondje!

Nee ik zou ze niks anders geven. Maar dat is ook het punt natuurlijk.
Gravel leunt zeer dicht bij het wielrennen op de weg aan als het op zuiver snelheid maken is. Het stuurt de renners gewoon over onverharde wegen zonder echt waanzinnig technisch te zijn.
Het is dan toch gewoon logisch dat mannen die op de weg snel rijden en bij de beste van de wereld horen, in het gravel er ook gewoon bovenuit steken als ze een beetje met de fiets kunnen rijden en doorhebben dat onverhard rijden specifieke aandachtspunten vergt.

Wat niet wilt zeggen dat heel het WT-peloton goed zou gedijen in deze wedstrijd natuurlijk. Koersen op de weg is meer dan alleen maar wattage trappen.

Maar gravel spreekt over de ondergrond waarop gereden wordt. Maar op die ondergrond kan je verschillende soorten wedstrijden houden.
Dit is niet te vergelijken met een unbound wat een ander type insteek kent, dat is belangrijk om in het achterhoofd te houden.

Van Wilder wint Tre Valli Varesine. Sterk in dit deelnemersveld! Weggereden uit elite groep op een kleine 10km van de finish. Mooi!

Amai ferme winst van van Wilder, tegen zo'n deelnemersveld. In Emilia reageerde hij nog snel op Yates om dan wel compleet door te zakken hier duidelijk betere benen.

Dat is geen goed nieuws. Dat stond al lang op de planning, kledij opmeten, fietspositie bepalen en zo stond op het programma. Vliegtuig tickets waren volgens een bericht vorig week in de krant al geboekt en al.

Schitterende overwinning voor Van Wilder die oa Pogacar en Roglic klopt. Pas de eerste Belg na Eddy Merckx die de Tre Valli Varesine wint!!!

Rijdt Van Wilder Lombardije?

Schitterende overwinning voor Van Wilder die oa Pogacar en Roglic klopt. Pas de eerste Belg na Eddy Merckx die de Tre Valli Varesine wint!!!

Rijdt Van Wilder Lombardije?

Ik neem aan van wel. Zit daar momenteel voor de Italiaanse koersen en is duidelijk in vorm. Alaphilippe en Masnada zullen er ook wel bij zijn samen met Evenepoel.

Ik neem aan van wel. Zit daar momenteel voor de Italiaanse koersen en is duidelijk in vorm. Alaphilippe en Masnada zullen er ook wel bij zijn samen met Evenepoel.
Goei ploegske toch voor zaterdag! Ik ben benieuwd.. ze zullen met het mes tussen de tanden rijden vermoed ik die van Soudal-QST

Mooiste zegegebaar was toch wel van Hagenes. Gewoon de finish voorbij rijden en dan tegengehouden moeten worden door je soigneur. Oei, wast al gedaan 😄?

Er zou dus effectief een 'opvangteam' komen voor renners als Asgreen, Alaphilippe etc... Daar zou Lefevere een erezaak van maken.
Max 10 renners van het huidig Soudal zouden dan bij Jumbo komen, meer plaats is er niet.

Er zou dus effectief een 'opvangteam' komen voor renners als Asgreen, Alaphilippe etc... Daar zou Lefevere een erezaak van maken.
Max 10 renners van het huidig Soudal zouden dan bij Jumbo komen, meer plaats is er niet.

Benieuwd of dat van de grond raakt. Je hebt natuurlijk (o.a.) Quickstep dat achterblijft als sponsor zeker? Die willen misschien al wel meegaan in dat verhaal.

Wat wordt dat dan? Een Pro Continentaal Team?

Anderzijds zou het mij verbazen dat voor jongens als een Asgreen en Alaphilippe nergens plaats zou zijn. Voor die laatste moet er toch minstens één Frans team klaarstaan? En ook Asgreen gaat toch niet zonder ploeg vallen (als hij al niet meegaat naar Jumbo)?

Ik ga er toch nog altijd vanuit dat Remco naar INEOS trekt en een paar man meeneemt (Van Wilder? Cattaneo? Vervaeke?)

En dat er inderdaad een deel naar Jumbo kan (zoals Lampaert). Hoeveel gaan er uiteindelijk dan nog overschieten? Het zal waarschijnlijk nog het meest problematisch zijn voor de jonge nieuwe renners (die o.a. uit het development team komen).

Dus ja... wat zal er uiteindelijk nog overblijven om een 'opvangteam' mee te maken? Een ploeg rond (o.a.) Merlier?

Terug
Bovenaan