Algemeen Wielernieuws

Lombardije lijkt me toch echt wel te zwaar? Het parcours van dit jaar is toch wel echt eentje voor de klimmers lijkt me, en op langere beklimmingen heeft Healy het toch nog niet getoond. Als er om een of andere reden heel passief gekoerst wordt en ze met een relatief grote groep naar de Aperto in het slot gaan dan kan het, maar dat zie ik echt niet gebeuren.
Lombardije is niet klim-klimkoers.
Als je goed bent in Luik, dan kan je meespelen voor een mooi resultaat in Lombardije.
Ja, je hebt daar een Pinot en een Mas bij, maar een Healy van dit jaar zal zich wel kunnen uitpersen in de laatste koers van het jaar om aan te harken, als hij niet meekan.
De Healy van na de Giro zal wellicht niet meespelen.
De Healy van daarvoor en tijdens de Giro wel, denk ik.

Lombardije lijkt me toch echt wel te zwaar? Het parcours van dit jaar is toch wel echt eentje voor de klimmers lijkt me, en op langere beklimmingen heeft Healy het toch nog niet getoond. Als er om een of andere reden heel passief gekoerst wordt en ze met een relatief grote groep naar de Aperto in het slot gaan dan kan het, maar dat zie ik echt niet gebeuren.

Was toch al 4e in Luik. Al zijn de klimmen in lombardije wel iets langer maar dat lukte in de Giro ook wel aardig (wel vanuit de vlucht niet met de groten). Als Pogacar of Evenepoel echt de beste benen terug vinden dan gaat er niet teveel te doen zijn tegen die 2 maar als ze net wat minder zijn en Healy vind zijn wonderbenen terug van het voorjaar waarom niet. Ik zie hem ook niet als favoriet maar een goeie outsider dan is eventueel een podium plekje niet ver weg.

Lombardije is niet klim-klimkoers.
Als je goed bent in Luik, dan kan je meespelen voor een mooi resultaat in Lombardije.
Ja, je hebt daar een Pinot en een Mas bij, maar een Healy van dit jaar zal zich wel kunnen uitpersen in de laatste koers van het jaar om aan te harken, als hij niet meekan.
De Healy van na de Giro zal wellicht niet meespelen.
De Healy van daarvoor en tijdens de Giro wel, denk ik.
Was toch al 4e in Luik. Al zijn de klimmen in lombardije wel iets langer maar dat lukte in de Giro ook wel aardig (wel vanuit de vlucht niet met de groten). Als Pogacar of Evenepoel echt de beste benen terug vinden dan gaat er niet teveel te doen zijn tegen die 2 maar als ze net wat minder zijn en Healy vind zijn wonderbenen terug van het voorjaar waarom niet. Ik zie hem ook niet als favoriet maar een goeie outsider dan is eventueel een podium plekje niet ver weg.

De Lombardije van dit jaar is wel degelijk voor klimmers, dat is echt in de verste verte niet te vergelijken met Luik. Luik wordt beslist op herhaalde inspanningen van 4 a 8 minuten, Lombardije dit jaar hoogstwaarschijnlijk op een beklimming van 9.5km aan 7%, een inspanning van rond de 24 minuten. Dat is andere koek en op dat vlak heeft Healy tegen topklimmers absoluut nog niets bewezen (verwachte deelnemersveld voor Lombardije is absolute top).

Is het onmogelijk dat hij meedoet voor het podium? Nee, als hij superbenen heeft en er niet 100% wordt doorgereden op de Passo di Ganda of het nadien stilvalt en hij kan terugkeren, maar die kans is echt wel gering. Of hij moet iets laten zien wat hij nog nooit laten zien heeft. Hem al opschrijven voor het podium vind ik dus echt wel enorm ver gaan en imo meer gebaseerd op de "hype" dan op realistische verwachtingen gebaseerd op wat hij al bewezen heeft.

Geen slechte situatie dit. De Lie lijkt er wel wat door te zitten, maar Van Aert is mee. Enige probleem. Kooij en Pedersen kunnen hem kloppen. Koers wel hard uiteindelijk dus dat is goed.

Van Aert rijdt sterk rond, maar afrekenen met Laporte, Pederesen, Ganna, ... zal niet simpel zijn.

De Lie nog goed mee. Benieuwd hoeveel hij nog over heeft in de laatste ronde.

Stuyven had wel mee mogen zijn.

EDIT: idd Kooij ook nog mee...

Geen slechte situatie dit. De Lie lijkt er wel wat door te zitten, maar Van Aert is mee. Enige probleem. Kooij en Pedersen kunnen hem kloppen. Koers wel hard uiteindelijk dus dat is goed.
't is niet meer augustus, dus Pedersen moet kunnen lukken! Kooij is een ander paar mouwen. Jumbo weer 1,2,3 met Laporte?

Terug
Bovenaan