SomeDude
Banned
Want hij is invalide?Valt die dan in theorie niet terug op een vorm van invaliditeit?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Want hij is invalide?Valt die dan in theorie niet terug op een vorm van invaliditeit?

Eenzijdig ontbinden gaan ze niet kunnen doen denk ik. Even laten bezinken en dan omzetten naar een andere minder betaalde functie binnen het team lijkt me de propere optie.Invalide niet, maar wel wegens medische redenen arbeidsongeschikt voor zijn huidige job.
Maar het wielrennen is natuurlijk een aparte sector en niet alle sociale zekerheid zal van toepassing zijn + het zal een NL contract zijn.
Ik vermoed ook dat het contract gewoon ontbonden zal worden, mss pas eind december. Op dat vlak komt het nog 'goed' uit dat het op het einde van een actief seizoen voorvalt.
Benieuwd of ze nu nog op zoek gaan naar een versterking voor de klassieke kern. Gelukkig hadden ze met Jorgenson al een goede inkomende transfers daarvoor. Maar Van Aert zal hem sowieso wel missen, al is het maar omwille van de persoonlijke band.
En een beoordeling van de ploegdokter of algemene dokter is hier dan ook blijkbaar niet gebeurd.
In deze competitie, waar je toch maar 1 à 2 renners per land hebt, zou je in iedere wagen nog wel een dokter van het land kunnen zetten. Maar inderdaad, in een normale TT van een ronde is dat niet haalbaar, dus heeft het weinig zin om dat af te dwingen.Natuurlijk niet, als je daar de tijd voor gaat nemen in een tijdrit kun je beter stoppen he. In theorie moet dat absoluut gebeuren, maar zo makkelijk is het allemaal niet in een tijdrit natuurlijk. Welke dokter gaat dat doen? Die zijn enkel aan de finish aanwezig hoor, er gaat geen dokter achter elke renner rijden.
Je kan hier wel vraagtekens zetten bij het gezond verstand van de Zwitserse ploegleider. Die zou gewoon meteen stop moeten zeggen. Overigens kan het goed zijn er wel een regel is dat je niet met een kapotte helm mag voortrijden aangezien de UCI toch telkens ook heel streng is op het uitdoen van helmen in een koers. Enkel gaat zo een regel verder weinig doen buiten een mogelijkheid tot boete.
Ik ben eerlijk gezegd echt geschrokken van het feit dat er blijkbaar niet standaard een arts meerijdt. Wat een amateuristisch keutersportje...
Elke helmfabrikant gaat zeggen: vallen op je helm = vuilbak. Deze helm is frut vaneen... dit is dus eigenlijk krek hetzelfde als zonder helm rijden.Natuurlijk niet, als je daar de tijd voor gaat nemen in een tijdrit kun je beter stoppen he. In theorie moet dat absoluut gebeuren, maar zo makkelijk is het allemaal niet in een tijdrit natuurlijk. Welke dokter gaat dat doen? Die zijn enkel aan de finish aanwezig hoor, er gaat geen dokter achter elke renner rijden.
Je kan hier wel vraagtekens zetten bij het gezond verstand van de Zwitserse ploegleider. Die zou gewoon meteen stop moeten zeggen. Overigens kan het goed zijn er wel een regel is dat je niet met een kapotte helm mag voortrijden aangezien de UCI toch telkens ook heel streng is op het uitdoen van helmen in een koers. Enkel gaat zo een regel verder weinig doen buiten een mogelijkheid tot boete.
Geen idee wat die effectief had achteraf, maar lijkt mij op het eerste zicht toch gewoon wat dizzy? Op het einde fietst hij toch terug rechtDie renners doen dat vaak ook gewoon wat op automatische piloot of adrenaline en beseffen dus niet goed wat er gaande is.
Ik denk dan spontaan die grellige beelden van Skujins in Californië. Hier nog een gradatie erger want een mecanicien probeert hem te laten verder rijden.

Is dat niet net het punt? Zoiets mag je toch nooit riskeren? Heb ooit zelf een zware hersenschudding gehad en blijkbaar heb ik nog drie dagen 'normaal' rondgelopen (ze vonden het niet nodig van me in een donkere kamer te leggen, hoewel ik de eerste vier uren al overgevend heb doorgebracht). Maar daar herinnerde ik me niets van, pas op de avond van dag 3 was ik precies pas wakker.Het is ook allemaal zo moeilijk beslissen in een flits, je hebt niet uitgebreid de tijd om een controle te doen wat er juist gaande is. De renner kan door rijden dus dat is al een eerste goed teken.
Achteraf blijkt dan al snel dat het geen gewoon schrammetje was, en het vrij ernstig was. Maar goed daarvoor moet je eerst wel even de tijd nemen.
Terug zaak voor een VA om zich niet uit te persen in de Tour (als hij die rijdt), want dan kunnen we het weer daarop steken als hij tweede wordt in de TT.Extra vroeg vanwege de Olympische Spelen in Parijs. De tijdrit (voor mannen en vrouwen vindt plaats op 27 juli, de wegritten op 3 en 4 augustus). De Vuelta duurt van 17 augustus tot 8 september, met de Ronde van Lombardije nog op 12 oktober.
Ik schrijf hem alvast op voor podium Lombardije, de Ier.Healy daar gisteren trouwens weer eens mijn een ongelofelijk dik nummer, vandaag wel een ietwat teleurstellende TT en Hirschi die de trui overneemt, maar de top 3 staat binnen de 3 seconden.
Ik schrijf hem alvast op voor podium Lombardije, de Ier.
Aan Pogacar gaat weer niets te doen zijn.