Algemeen Wielernieuws

Dat lijkt mij communautair toch wel een twijfelachtige beslissing. Dacht dat de insteek van Lotto toch was om hun afgetroggelde centjes zo veel mogelijk naar België te laten terugvloeien.

Tenzij Ridley inderdaad te weinig bood. Wat raar zou zijn want die draaien toch wel goed, dacht ik.
Orbea heeft betaald Lotto toch om te mogen sponsor spelen? Of zie ik het verkeerd?

Laatst bewerkt:
Wel
Nee, je schrijft het enkel verkeerd. :unsure:

Orbea gaat inderdaad veel meer betalen dan Ridley nu doet. Maar dat staat allemaal in het gelinkte artikel, toch? Ik snap dus ook niet zo goed wat Kweepeer bedoelt.
Wel oké, Ridley/Orbea betaalt Lotto of levert gratis materiaal maar het gaat erom dat Ridley een Belgisch product is en dat dat toch de insteek is van wat in wezen een door de Belgische staat gesponsorde ploeg is. Het promoten van Belgisch materiaal en Belgische renners.

Wel

Wel oké, Ridley/Orbea betaalt Lotto of levert gratis materiaal maar het gaat erom dat Ridley een Belgisch product is en dat dat toch de insteek is van wat in wezen een door de Belgische staat gesponsorde ploeg is. Het promoten van Belgisch materiaal en Belgische renners.

De ploeg wordt nog niet eens voor de helft gesponsord door de "staat" (laten we negeren dat het het marketingbudget van de Nationale Loterij is dat naar de Lotto ploeg stroomt en niet het budget dat naar de staat moet terugvloeien). Ik zie absoluut niet waarom de ploeg verplicht moet zijn om op Belgische fietsen te rijden. Het is een mooi verhaal, maar meer niet. Als Ridley niet wilt betalen, hebben ze geen plaats in het profpeloton. En al zeker niet als ze niet eens op tijd fietsen kunnen leveren.

Wel

Lotto reed in het tijdperk Gilbert ook gewoon 3 jaar op Canyon... de kleuren van de vlag waren misschien (min of meer) juist maar echt Belgisch is dat ook niet.
Is trouwens iemand die het jammer vindt dat Quick-Step niet meer op Eddy Merckx fietsen rijdt? Nee toch?

Lotto reed in het tijdperk Gilbert ook gewoon 3 jaar op Canyon... de kleuren van de vlag waren misschien (min of meer) juist maar echt Belgisch is dat ook niet.
Is trouwens iemand die het jammer vindt dat Quick-Step niet meer op Eddy Merckx fietsen rijdt? Nee toch?
Nee want ik zie quick step graag winnen :laugh:

Wel

Om te beginnen moet het product dat je promoot dan ook wel goed zijn en het promoten waard zijn.
Een fietsensponsor moet gewoon met geld over de brug komen, en als een andere meer wilt bieden en nog eens een beter product levert dan is de keuze snel gemaakt.
Orbea is echt een merk dat ondergewaardeerd wordt.

Vergeet ook niet dat Team Flanders - Baloise nog op Eddy Merckx rijdt. Wat ook gewoon Ridley is. En wat nu is echt een belgisch/ vlaams product is.
Ik zie gewoon dat zij vanaf volgend jaar op Ridley gaan rijden.

Ik was gewoon van mening dat, zeker sedert ze uit de WT zijn, ze nog meer zouden focussen op dat Belgische verhaal. Ridley, dat het meest prominenten Belgische fietsenmerk is, past daarin.

Vooral omdat ik vind dat hun nieuwe modellen echt wel goed zijn en er goed uitzien.

Ik was gewoon van mening dat, zeker sedert ze uit de WT zijn, ze nog meer zouden focussen op dat Belgische verhaal. Ridley, dat het meest prominenten Belgische fietsenmerk is, past daarin.

Vooral omdat ik vind dat hun nieuwe modellen echt wel goed zijn en er goed uitzien.

Ze hebben 20 Belgen onder contract voor volgend seizoen, ik denk niet dat je ooit meer Belgisch zal vinden in een ploeg die een WT programma rijdt. Lotto-Ridley was een mooi Belgisch verhaal, maar het is nu eenmaal zo dat geld in het wielrennen belangrijker en belangrijker wordt. Lotto Dstny heeft een te klein budget, ze zijn wat dat betreft de laatste 5 a 10 jaar enorm afgezakt omdat in tegenstelling tot andere ploegen hun budget niet omhoog is gegaan (het is rond corona zelfs even omlaag gegaan). De sponsoring van de Nationale Loterij kan niet omhoog, maar ze willen wel 1e naamsponsor blijven (ze zijn ook de eigenaar van de ploeg/licentie dus ze kunnen dat zelf bepalen), wat er dan ook voor zorgt dat een tweede naamsponsor nooit meer zal dokken (één van de redenen waarom Soudal weggegaan is). Het nodige budget moet dus ergens anders gezocht worden en als je dan hoort dat Ridley helemaal niets meer betaald is daarmee splitten een logisch gevolg. Er zijn gewoon veel grotere fietsproducenten die meer geld in sponsoring kunnen steken, Orbea is daar één van (ook al zijn die ook niet te vergelijken met de absolute toppers).

Zonder dat budget behoudt Lotto Dstny geen enkele van hun grootste talenten nu en in de toekomst en mag je ciao zeggen tegen de WT.

Uiteindelijk is er maar Belgische profploeg die echt moet inzetten op renners/merken van hier en dat is Flanders Baloise, want zij worden wel degelijk door belastingsgeld ondersteund, Lotto Dstny niet. De nationale loterij heeft 2 soorten sponsoring, het deel dat verplicht moet ingezet worden om goede Belgische doelen te ondersteunen zeg maar (wat betreft wielrennen gaat het dan bijvoorbeeld om sponsoring van bepaalde wielerwedstrijden, vooral jeugd) en het deel waarvoor hun marketingbudget wordt gebruik. Wat betreft dat laatste deel zijn ze eigenlijk relatief vrij. Dit is waarmee het stadion van Anderlecht wordt gesponsord, de voetbalploeg Union en ook de wielerploeg Lotto Dstny.

Laatst bewerkt:
Ik snap soms echt niet waarom renners kiezen voor DSM als je zulke berichten leest

https://wielerrevue.nl/artikel/5804...ROU_UteMZQ8tvrO1JzOXEV-5BEUKupWkD8FkAwil3dLIE

Waarom vertel je zoiets niet aan de ploeg? Als je last hebt van je heupen en benen moet je zoiets toch vertellen aan je trainer en dokter? Waarom in het geheim zelf je positie aanpassen? Tegenwoordig maakt elke ploeg toch gebruik van experten ter zake om een ideale fiets positie op te stellen? De mecanicien van een ploeg heeft toch de fiets opstelling van elke renner? Als de mecaniciens s avonds laat klaar zijn met alle fietsen op punt te stellen gaat hij dan nog eventjes die aanpassen? Allé ik snap niet hoe zoiets praktisch gaat.

Niet dat ik ooit iemand zou aanraden om voor DSM te kiezen dat DSM moeilijke mensen zijn weet iedereen ondertussen al.

Waarom vertel je zoiets niet aan de ploeg? Als je last hebt van je heupen en benen moet je zoiets toch vertellen aan je trainer en dokter? Waarom in het geheim zelf je positie aanpassen? Tegenwoordig maakt elke ploeg toch gebruik van experten ter zake om een ideale fiets positie op te stellen? De mecanicien van een ploeg heeft toch de fiets opstelling van elke renner? Als de mecaniciens s avonds laat klaar zijn met alle fietsen op punt te stellen gaat hij dan nog eventjes die aanpassen? Allé ik snap niet hoe zoiets praktisch gaat.

Niet dat ik ooit iemand zou aanraden om voor DSM te kiezen dat DSM moeilijke mensen zijn weet iedereen ondertussen al.

Brenner had al 2 jaar last van zijn "blessure", DSM kreeg het niet opgelost. Die wisten dat maar al te goed, hun oplossing? Blijven rijden en het zal wel beteren. Tuurlijk weet de ploeg zoiets.

Dat is het punt juist, die bikefitting "experten" weten ook niet alles hoor, gevoel > wetenschap in dit geval.

Behoorlijk schandalig om iemand daarvoor uit de Vuelta te houden zeg. Geef 'm dan desnoods een boete of zo, maar dit is gewoon ridicuul. Hij heeft waarschijnlijk veel tijd en energie gestoken in zijn voorbereiding en nu is dat allemaal voor niets geweest. Je zou voor minder weggaan bij hun.

Brenner had al 2 jaar last van zijn "blessure", DSM kreeg het niet opgelost. Die wisten dat maar al te goed, hun oplossing? Blijven rijden en het zal wel beteren. Tuurlijk weet de ploeg zoiets.

Dat is het punt juist, die bikefitting "experten" weten ook niet alles hoor, gevoel > wetenschap in dit geval.

Bikefitting is toch de balans zoeken tussen comfort en aerodynamica?

De ploeg met al zijn experten slaagt er dus niet in om iets op te lossen wat hij wel kan door gewoon wat aan zijn fiets te sleutelen? :unsure: Dat is ook weer een streep dan door de reputatie van we weten waar we mee bezig zijn.

Bikefitting is toch de balans zoeken tussen comfort en aerodynamica?

De ploeg met al zijn experten slaagt er dus niet in om iets op te lossen wat hij wel kan door gewoon wat aan zijn fiets te sleutelen? :unsure: Dat is ook weer een streep dan door de reputatie van we weten waar we mee bezig zijn.

Neen, want ze zijn bij DSM té wetenschappelijk. Toch niet de eerste keer. SK Andersen is daarom ook vertrokken.

Ze zijn in de eerste plaats niet redelijk.
Mocht het nu renderen en dat ze de overwinningen aan elkaar rijgen, maar dat is ook niet het geval.

Terug
Bovenaan