Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Roglic en Thomas zijn al bevestigd en lijken logisch gezien hun seizoensplanning. Roglic rijdt ook niks anders meer tot de Vuelta (geen NK, geen WK...)Als Roglic en Ayuso ook naar de Vuelta gaan heeft Remco er toch direct twee taaie klanten blij.
Waarschijnlijk niet.Hij is waarschijnlijk de meeste aerodynamische renner, en heeft waarschijnlijk het meeste power per kilo lichaamsgewicht.
Merci voor de info. Wegwielrennen is helemaal niet mijn specialiteit. Ik was dan ook van mening dat die mooie tabelletjes wel accuraat waren, dat die tabelletjes verder komen uit power meters die die mannen geïnstalleerd hebben. Ik had inderdaad ook geen rekening gehouden met het aeroynamische voordeel dat Remco heeft. Hoe jij het uitlegt is het inderdaad heel goed mogelijk dat Remco niet de hoogste wattages per kilo lichaamsgewicht trapt.Waarschijnlijk niet.
Al die mooie tabelletjes die je altijd ziet met w/kg waarden op beklimmingen zijn niet accuraat. Ze geven een indicatie maar hebben allemaal 1 kritisch probleem: het zijn berekende waarden die uitgaan van een paar aannames en net daarom heb je 2 opties: Remco zijn waardes zijn bijna overal een overschatting OF alle andere renners hun waarden worden onderschat.
Die rekenmodellen houden namelijk rekening met een soort 60kg dummy rider, maar aangezien Remco wrs inderdaad de meest aero renner is gaat hij in realiteit lagere w/kg waarden moeten trappen voor dezelfde snelheid. Op een klim 10km aan 12% gaat aero quesi geen verschil maken maar op een klim van 20km aan 6-7% is dat verschil redelijk aanzienlijk.
Dat vond ik ook heel mooi van Remco. Ik heb ook niks tegen Remco. Wat ik vertelde was helemaal niet om op hem te kakken zoals Kimme het zo mooi omschrijft. Het was gewoon een vaststelling, niet meer, niet minder.Ik vond het wel heel mooi van Remco, na er even terug moeten in te komen en er zich over te zetten, er weer vol voor ging.
Merci voor de info. Wegwielrennen is helemaal niet mijn specialiteit. Ik was dan ook van mening dat die mooie tabelletjes wel accuraat waren, dat die tabelletjes verder komen uit power meters die die mannen geïnstalleerd hebben. Ik had inderdaad ook geen rekening gehouden met het aeroynamische voordeel dat Remco heeft. Hoe jij het uitlegt is het inderdaad heel goed mogelijk dat Remco niet de hoogste wattages per kilo lichaamsgewicht trapt.
Lampie wordt het, ahja.
Laat ons hopen, zou hier toch groot feest zijn danLaten we hopen dat het morgen toch een klein beetje spannend is. Zonder mechanische problemen zal er anders toch niks te doen zijn aan Arne Marit.
.En dan kan je weer prullen met de callibratie e.d. waardoor het geen betrouwbare cijfers geeft... Dus weer iets extra om te controleren. Zolang ze blijven meedoen met wetenschappelijk onderzoek vind ik gewoon prima zo!Eigenlijk is het wel quatsch hé. Dat ze gewoon elke renner verplichten om een powermeter te zetten en gewoon de data voor iedereen beschikbaar maken. Zowel voor fans als voor de tegenstanders. Op die manier heeft iedereen hetzelfde voordeel en strijdt je dus weer met gelijke wapens. Nu geven ze dus eigenlijk wattages vrij die eigenlijk niet correct zijn. Nutteloze informatie dus.
standaard powermeters geleverd door de UCI hé. Simpel. In de gemotoriseerde sport doen ze niks anders dan standaard sensoren geleverd door de FIA of de FIM
![]()
POLL: Wout van Aert krijgt licht voordeel tegenover Jasper Philipsen | sporza
Als jullie glazen bol de waarheid spreekt, pakt Wout van Aert de dubbel op het Belgisch kampioenschap in een duel met Jasper Philipsen. De Belgische tijdritkampioen kreeg iets meer stemmen dan de sprinter. Wereldkampioen Remco Evenepoel is 3e.sporza.be
Waren er maar 5 keuzes of zo? Waar staat Merlier? Die maakt vandaag toch gewoon ook een dikke kans.