Algemeen Wielernieuws

Doodzonde van Remco natuurlijk. Maar Van Aert gewoon beresterk, en droog was het bij hem allerminst.

In Slovenië trouwens vrij belachelijk, had hun gewoon de truien op voorhand gegeven eh :P
De familie Pogacar was in vorm :P

Evenepoel zet de deur wel op een kier voor de Vuelta, fijn zo.

Gaat die gewoon rijden hoor (en maar goed ook).

Zag daarnet ook een interview met Vernon die normaal gepland stond voor de Vuelta, maar dat dat nu waarschijnlijk niet doorgaat omdat Remco de Giro vroegtijdig heeft verlaten. Hij zei het niet letterlijk, maar het lijkt dat ze binnen de ploeg er toch al vanuit gaan.

Desondanks de omstandigheden voor iedereen gelijk zijn, is een TT in de regen toch niet wat het moet zijn hoor.
Waarom niet ? Stuurvaardigheid hoort er toch gewoon bij. En in de regen wordt de factor stuurvaardigheid belangrijker en andere factoren minder belangrijk. Dat is in elke sport waar wielen bij te pas komen het geval. Ik vind dat net mooi.
Indien dat er niet bij hoort moeten ze in het vervolg TT's maar beginnen rijden op een indoor fietspiste. Maar dat is toch niet waar we op zitten te wachten denk ik.

REV blijft toch belabberd op vlak van stuurvaardigheid. Zal hem nog wedstrijden/rondes kosten zoals hij valt.
Blijkbaar een heel deel gemist.. er zijn gisteren verschillende renners tegen de grond gegaan op dat nat wegdek. Om dat nu volledig aan zijn stuurvaardigheid te wijten gaat mij toch te ver.

Blijkbaar een heel deel gemist.. er zijn gisteren verschillende renners tegen de grond gegaan op dat nat wegdek. Om dat nu volledig aan zijn stuurvaardigheid te wijten gaat mij toch te ver.

Los van de discussie omtrent Remco zijn stuurvaardigheid. Welke mannelijke profs zjin dan nog gevallen?

De helft van de vrouwen ja, maar dat is irrelevant.

Van Colombianen gesproken als een Lopez aan de bakt nog komt, toch vreemd dat Quintana nergens meer terecht kan, hoewel ik had gelezen dat hij blijkbaar enkel genoegen neemt met een WT ploeg :unsure:

Waarom niet ? Stuurvaardigheid hoort er toch gewoon bij. En in de regen wordt de factor stuurvaardigheid belangrijker en andere factoren minder belangrijk. Dat is in elke sport waar wielen bij te pas komen het geval. Ik vind dat net mooi.
Indien dat er niet bij hoort moeten ze in het vervolg TT's maar beginnen rijden op een indoor fietspiste. Maar dat is toch niet waar we op zitten te wachten denk ik.

Tgoh langs de ene kant heb je zeker gelijk maar ik heb toch de indruk dat het overgrote deel van de renners droog weer verkiezen om zo echt voluit te gaan .

Maar rijden in de regen is zeker een belangrijk aspect van de algemene stuurmanskunsten.

De
Om dat nu volledig aan zijn stuurvaardigheid te wijten gaat mij toch te ver.
Ok... waar zou jij het dan aan wijten ? Een olievlek ? Een ijsplek ? Just curious....
maar ik heb toch de indruk dat het overgrote deel van de renners droog weer verkiezen om zo echt voluit te gaan .
Dat zal wel kloppen maar wat de renners verkiezen gaat het niet om. Het overgrote deel heeft ook niet graag grote beklimmingen in een TT, en soms zijn die er wel degelijk in.
In andere sporten verkiezen de meeste piloten ook niet om in de regen te rijden, of in de modder. Anderen misschien net wel. En volgens mij zien ook de meeste fans het liefst een droge TT. Maar ook dat is naast de kwestie. In slecht weer rijden hoort er gewoon bij.

Isa Pulver wint de Race Across America. Dus opnieuw een vrouw die deze extreme wielerwedstrijd wint... Je ziet dat voor die lange afstandswedstrijden vrouwen niet echt altijd moeten onderdoen voor mannen.

Los van de discussie omtrent Remco zijn stuurvaardigheid. Welke mannelijke profs zjin dan nog gevallen?

De helft van de vrouwen ja, maar dat is irrelevant.
Waarom is dat volgens u irrelevant? Het gaat hier over de gladheid van het wegdek en de valpartijen in het algemeen zowel bij mannen als vrouwen. Vreemde redenering.

Isa Pulver wint de Race Across America. Dus opnieuw een vrouw die deze extreme wielerwedstrijd wint... Je ziet dat voor die lange afstandswedstrijden vrouwen niet echt altijd moeten onderdoen voor mannen.
Brutale wedstrijd.
Ik stond ooit net niet aan de start met een team van 4 uit Samoa.
2 weken voor de start werd het geannuleerd omdat het budget van het team niet rond kwam.

Shermer's neck is de meest gevreesde bijwerking: https://www.welovecycling.com/wide/2017/08/10/creepiest-cycling-condition-shermers-neck/
Waarom je het solo zou willen doen is mij toch niet duidelijk...
De verhalen die ik al hoorde van fietsers die het solo deden...

Gewoon pech omwille van nat wegdek. VA of iemand anders had dat evengoed kunnen overkomen. Als we maar kunnen kakken op Remco zeker?
Niks met kakken op iemand te maken. Iedereen weet dat Remco niet de meest stuurvaste wielrenner is. Het kon VanAert ook overkomen zijn, maar het overkwam hem niet. Het overkwam helemaal niemand anders. Waarom zou het enkel en alleen bij Remco dan gewoon pech zijn. Daar geloof ik niet in.
Verkeerde bandenkeuze, dat zou ik geloven. Maar hij had speciaal regenbanden gelegd. Verkeerde bandendruk, maar hij had de druk wat lager gezet dan normaal. Er schiet weinig anders over dan gewoon een stuurfout, de bocht iets te snel aangesneden of iets dergelijks. Foutje van Remco. Sturen is niet zo zijn ding. Hij is waarschijnlijk de meeste aerodynamische renner, en heeft waarschijnlijk het meeste power per kilo lichaamsgewicht. Maar stuurvaardigheid is zijn zwak punt.

Er zijn weinig renners die nog niet gevallen zijn natuurlijk. Pogacar viel vorig jaar in de Tour ook na het verkeerde inschatten van een bocht, VA ging ook ooit onderuit in een TT nadat hij nadars meesleurde, zelfs de meester hemzelf Nibali viel ooit in de afdaling van de OS in Rio waardoor GVA OS kon worden.

Niks met kakken op iemand te maken. Iedereen weet dat Remco niet de meest stuurvaste wielrenner is. Het kon VanAert ook overkomen zijn, maar het overkwam hem niet. Het overkwam helemaal niemand anders. Waarom zou het enkel en alleen bij Remco dan gewoon pech zijn. Daar geloof ik niet in.
Verkeerde bandenkeuze, dat zou ik geloven. Maar hij had speciaal regenbanden gelegd. Verkeerde bandendruk, maar hij had de druk wat lager gezet dan normaal. Er schiet weinig anders over dan gewoon een stuurfout, de bocht iets te snel aangesneden of iets dergelijks. Foutje van Remco. Sturen is niet zo zijn ding. Hij is waarschijnlijk de meeste aerodynamische renner, en heeft waarschijnlijk het meeste power per kilo lichaamsgewicht. Maar stuurvaardigheid is zijn zwak punt.
En wie viel er in L-B-L? En wie viel er in de RVV? En wie viel er in Tokio met de MTB? ... Ik kan nog zo even doorgaan hoor. Ook allemaal niet de meest stuurvaardige renners? 🤔

Wie viel er afgelopen donderdag ?
Ik heb nergens beweert dat die anderen nooit vallen. Iedereen valt wel eens. Bij Remco is het echter blijkbaar wat vaker dan bij anderen. En dat is niet omwille van pech.
Ikvind het heel normaal dat Remco wat minder stuurvaardig is dan veel can zijn concurrenten. Hij is op latere leeftijd begonnen met fietsen want hij was eerst een voetballer. Maar als jehier gewoon hardop zegt wat iedereen weet en ziet ben je al op een renner aan't kakken. Remco is gewoon minder stabiel op z'n fiets dan veel can z'n concurrenten. Niks mis mee. Dat is gewoon zijn zwakte, of hetgeen waar hij nog aan moet werken als je dat liever hoort.

Terug
Bovenaan