Algemeen Wielernieuws

Onwel geworden tijdens het fietsen.
Vol ongeloof lees je dat. Is toch al de zoveelste die onwel wordt en er een actieve levensstijl op nahoudt.
Dat men toch maar eens opzoek gaat naar een oorzakelijk verband.

Vol ongeloof lees je dat. Is toch al de zoveelste die onwel wordt en er een actieve levensstijl op nahoudt.

Heel tragisch weer. Zo jong pfff

Laatst bewerkt:
Bah vies nieuws, m'n eerste koersherinneringen stammen uit de tijd dat Ludo ten tonele verscheen.

De mensheid heeft al waanzinnige medische doorbraken gekend, je zou denken dat hart- en vaatziekten al lang geen Rocket science meer zijn maar helaas.

Zestig jaar begot, dat zou één van de mooiere periode in iemands leven moeten zijn. Pensioen, kleinkinderen, ...

Die etappe in '99 zal mij toch ook altijd bijblijven, zowat de periode waar ik als kind interesse in de koers kreeg.

Die blinkende kale kop met de gigantische grijns die constant in de aanval ging, mijn herinneringen zijn met het Lampre truitje, en natuurlijk in de Belgische kampioenentrui. En maar sleuren aan die fiets!

Ook zijn interviews achteraf waren altijd top, met dat sappig Kempisch accent.

Veel te vroeg, doeme toch. RIP Ludo

Bewegen is goed voor je hart, maar zeer intensief sporten ook?
Zeer intensief sportende 50+ man heeft meer verkalking in kransslagaders

Iets met een 'te' zeker? Daardoor uw hart te veel forceren?

Of gewoon pech hé. Misschien was hij vandaag ook overleden had hij in zijne zetel naar TV gekeken.

Nie te geloven, verdorie.... RIP aan een cultheld én legende ! Ook enorm triest dat mensen zoals Ludo zo vroeg komen te gaan... En dat anderen die het minder goed menen met de mensen of de wereld gewoon verder kunnen met het leven. Nog maar eens bewijs dat het leven (soms) echt niet eerlijk is..

De Ludo was een cultfiguur wiens populariteit z'n palmares oversteeg. Die karakterkop, die brede glimlach, die bonkige stijl... Het Belgische publiek ging uit de bol wanneer hij weer eens ten aanval trok. Later was hij ook nog te zien in de reeks De Ronde als V.I.P.-chauffeur. Er is ook een aflevering van Blokken waarin hij het opnam tegen Eddy Merckx.

Vreselijk nieuws. Het Belgische wielrennen verliest een volksfiguur die tot de verbeelding sprak.

Die etappe in '99 zal mij toch ook altijd bijblijven, zowat de periode waar ik als kind interesse in de koers kreeg.
Idem. Zal hier altijd verbonden blijven met die eerste herinneringen aan koers.

Allé… de Ludo ség :(
We gaan hem niet snel vergeten, die kamerbrede glimlach :(

Ik herinner mij ook nog het programma De Pedaalridders op VT4 (?) waar Ludo een ploeg wielertoeristen op sleeptouw nam. Soms grappige taferelen.

Dan nadien wel geschorst hè 🫢
Eh ja. Hij testte negatief.

De controleur: Heb je iets gebruikt?
Den Ludo: Neen niks! Maar een paar maanden geleden had ik kniepijn en kreeg ik wel een cortisonenspuit.
De controleur: Ah ok ik geef het door!

6 maand schorsing. Ach soms was hij iets te eerlijk voor zijn sport.

Eh ja. Hij testte negatief.

De controleur: Heb je iets gebruikt?
Den Ludo: Neen niks! Maar een paar maanden geleden had ik kniepijn en kreeg ik wel een cortisonenspuit.
De controleur: Ah ok ik geef het door!

6 maand schorsing. Ach soms was hij iets te eerlijk voor zijn sport.
Zeker als je weet wat er toen allemaal rondging van producten.

Terug
Bovenaan