Algemeen Wielernieuws

VDP pols gebroken bij zijn MTB-uitje.

Zullen ze bij Alpecin toch ook niet bepaald mee lachen lijkt me.

Hij is nochtans met toestemming van de ploeg gestart.
Dat zijn nu eenmaal de risico’s van deze sport. Uiteraard zijn ze hier niet happy mee, maar zeer zwaar zullen ze hier nu ook niet aan tillen.
Alpecin is bij uitstek de ploeg waar renners de vrijheid en aanmoediging krijgen om multidisciplinair te rijden.
Het is trouwens nog allemaal zeer onduidelijk , voor hetzelfde geld valt het allemaal nog wel mee.

Dauphine lijkt me hoe dan ook wel lastig om daar nog te starten. Maar we zullen wel zien.

Als ze tevreden waren van MVDP zijn TDF van 2024.
Dan zullen ze hier inderdaad niet te hard aan tillen, zolang hij aanwezig kan zijn.

T wordt anders wel een patroon dat mountainbike verhaal is nu niet bepaald een succes de laatste jaren... .

MVDP heeft carte blanche en Alpecin steunt hem 110% in al zijn cross en MTB avonturen.
De cross wel, maar MTB heb ik toch m'n twijfels bij. Dat zal allemaal toch iets gecompliceerder liggen.

Voor de sponsor is dat namelijk niet interessant genoeg, maar wellicht zal dat wel een of andere onderlinge regeling zijn zodat hij dan de Tour rijdt. 't Is geen geheim dat VDP niet graag de Tour rijdt, terwijl de ploeg en vooral de sponsors dat logischerwijs wel willen.

Het lijkt nu op zich allemaal wel mee te vallen, maar ik vermoed dat dit toch geen tweede keer moet gebeuren. Dan gaat er wel eens op tafel geklopt worden want geen enkele ploeg ziet graag hun ster uitvallen voor de start van de Tour.

Niet vergeten dat Canyon een aanzienlijk deel van zijn loon betaalt, naast fietsleverancier voor de ploeg is dat eigenlijk een privésponsor voor Mathieu.
Zij hebben uiteraard niet liever dan dat hij op de mtb stapt, of meedoet aan het wk gravel, of voor de 27e keer wereldkampioen veldrijden wordt.

Zonder Canyon en Zwift zouden ze bij Fenix geen Vdp in de ploeg hebben.

Ik wou net zeggen.
Voor de sponsors is dit net wel heel belangrijk dat hij in verschillende disciplines actief is.
In aanloop hiernaartoe heeft hij maar in één post 2x zijn canyon lux zeer duidelijk in beeld gebracht. Laat ons zeggen dat dit niet alleen is omdat hij de kleur zo mooi vindt.

Vandaag was hij alweer aan het fietsen op de rollen. Zeer duidelijk op de zwift bike.

Volgens mij zou je schrikken als je weet wat voor een marketingmachine daarachter zit. En welke eisen de sponsors opleggen qua exposure. En zeker bij canyon die elke halfbakken gravelaar of influencer sponsort.
Die mens zijn socials onderhouden is iemand zijn broodwinning.

T wordt anders wel een patroon dat mountainbike verhaal is nu niet bepaald een succes de laatste jaren... .

Als je geen MTB wedstrijden rijdt, kan je het moeilijk een succes noemen 😅

In 2021 - OS - Het plankje
In 2022 - Geen MTB
In 2023 - Enkel het testevent van de OS
In 2024 - Geen MTB

Ok , vergeten omdat het zo kort was (excuses).
Maar iemand zijn succes baseren op 2 wedstrijden in 3 jaar.
Vind ik wat kort door de bocht :)
het is en blijft toch van een totaal andere orde dan wegwielrennen en cross... Zoveel meer explosiviteit en techniek, maar vooral de factor gewicht. Als je ziet welke hellingsgraden ze op een MTB doen, dan is elke 100gr teveel.

In de Ardennen heb je soms hellingen waar je met een 32/51 (dus met de 51 als kleinste cassettering voor de roadies) geen 60rpm haalt en dus sneller stapt (of zoals ik, omvalt)

Zou er een moment komen dat die alles nog eens op MTB zet? Op de weg heeft die nu toch al alles gewonnen wat er binnen zijn mogelijkheden ligt. Als hij het record in RVV en P-R nog kan pakken, zit zijn werk erop.

En dan alles op de MTB, om toch nog een gooi naar goud te doen op de OS 2028?

Als je geen MTB wedstrijden rijdt, kan je het moeilijk een succes noemen 😅

In 2021 - OS - Het plankje
In 2022 - Geen MTB
In 2023 - Enkel het testevent van de OS
In 2024 - Geen MTB
Bwa ja uiteindelijk als hij rijdt is het toch ook niet altijd dat, welke echt grote prijzen heeft hij in die discipline al gepakt?

Ik zou hem persoonlijk liever niet meer zien mountainbiken, heeft nog genoeg ruimte om zich op de weg echt bij de allergrootste ooit te zetten. Paar WKs in t veld er nog bij om daar ook nog heel lang de GOAT te blijven.

Ik zie die in het mountainbiken gewoon momenteel niet veel groots winnen, maar bon, hij zal het duidelijk wel super graag doen he dus dat hij dan maar verder doet zeker :p .

Bwa ja uiteindelijk als hij rijdt is het toch ook niet altijd dat, welke echt grote prijzen heeft hij in die discipline al gepakt?

Ik zou hem persoonlijk liever niet meer zien mountainbiken, heeft nog genoeg ruimte om zich op de weg echt bij de allergrootste ooit te zetten. Paar WKs in t veld er nog bij om daar ook nog heel lang de GOAT te blijven.

Ik zie die in het mountainbiken gewoon momenteel niet veel groots winnen, maar bon, hij zal het duidelijk wel super graag doen he dus dat hij dan maar verder doet zeker :p .
In 2018 altijd top-5 maar geen overwinningen (op XCO, XCC paar overwinningen)
In 2019 4 overwinningen, 1 keer 2e en 1 keer 16e (op XCO, XCC alles gewonnen)

Gaat als ik het goed heb altijd om WB of kampioenschap

Terug
Bovenaan